kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۹۵۷
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۶

خشم ترامپ از «استیوبنن» استراتژیست سابقش



رئیس‌جمهور آمریکا که به‌شدت از کتاب «آتش و خشم: درون کاخ سفید ترامپ» عصبانی است، طی اظهارات تندی علیه «بنن» استراتژیست سابق کاخ سفید وی را سگی نامید که هیچ کس تحویلش نمی‌گیرد.
انتشار کتاب «خشم و آتش: درون کاخ سفید ترامپ» این روزها حسابی خشم ترامپ را برانگیخته است. «مایکل وولف»، نویسنده کتاب، درباره آن می‌گوید: «برای نوشتن کتاب با بیش از 200 نفر گفت‌و‌گو کرده، از جمله استیو بنن، استراتژیست سابق کاخ سفید و از یاران نزدیک ترامپ در دوران انتخابات». در کتاب «وولف» از قول «بنن» نوشته شده: «در ماه‌های پیش از انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا، روس‌ها با دان ترامپ دیدار کردند و پیشنهاد دادند اطلاعاتی در مورد هیلاری کلینتون در اختیار تیم ترامپ بگذارند. این جلسه که در طبقه ۲۵ برج ترامپ و بدون حضور وکیل برگزار شد شائبه خیانت دارد و باید بلافاصله به اف‌بی‌آی گزارش می‌شد.»
 همین نقل قول از «بنن» حسابی ترامپ را عصبانی کرده است. بسیاری استیو بنن، سردبیر ملی‌گرا و تندروی سایت خبری برایتبارت را از معماران اصلی پیروزی ترامپ در انتخابات سال گذشته آمریکا می‌دانند. اما حالا به گفته ترامپ وی مردی است که هم شلخته است و هم سگ است و هم عقلش را از دست داده است!
دیروز ترامپ در جدیدترین واکنش خود به نویسنده این کتاب و بنن نوشت :«مایکل وُلف یک بازنده محض است و برای فروش این کتاب کسل‌کننده و عاری از واقعیت، داستان‌هایی را ساخت. او از استیو بنن شلخته و ول انگار استفاده کرد؛ کسی که وقتی من او را اخراج کردم، برای شغلش التماس می‌کرد.حالا استیو شلخته و ول انگار، شبیه به سگی است که تقریبا همه او را رها کرده‌اند. این خیلی بد است.»
ترامپ هفته گذشته نیز در انتقاد تندی از استیو بنن، گفته بود او هم ‌زمان با از دست دادن مقامش در کاخ سفید «عقلش را هم از دست داده» است.ترامپ در این باره گفت: «استیو بنن دیگر هیچ قرابتی با من ندارد. ظاهرا، او از همان زمان که مقامش را در کاخ‌سفید از دست داده عقلش را هم از دست داده است. «وکلای ترامپ نیز نامه‌ای را در این ارتباط برای بنن ارسال کردند. در این نامه گفته شده «ارتباط بنن با مایکل ولف نویسنده کتاب و ارائه اطلاعاتی به وی در مورد ترامپ ناقض توافق وی با رئیس‌جمهور، خانواده وی و ستاد تبلیغاتی است.»