kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۸۲۹
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۶
افزایش تنش میان اسلام‌آباد - واشنگتن

سخنگوی ارتش پاکستان: آماده مقابله با هر نوع تهدید آمریکا هستیم


 
با افزایش تنش سیاسی میان اسلام‌آباد و واشگتن، آمریکا کمک‌های مالی و امنیتی به پاکستان را قطع کرد و ارتش پاکستان نیز اعلام کرد که برای مقابله با هر نوع تهدید آمریکا، آمادگی دارد.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روز گذشته، اعلام کرد که واشنگتن کمک‌های مالی- امنیتی به پاکستان را به حال تعلیق درخواهد آورد. «هیدر نائورت» همچنین افزود تا وقتی‌که اسلام‌آباد تدابیر لازم را علیه گروه‌های طالبان در افغانستان و شبکه حقانی انجام ندهد، این تعلیق در کمک‌ها ادامه خواهد داشت. وی همچنین گفت: «رقم مشخصی از میزان کمک‌های معلق‌شده(به پاکستان) ندارم.»
در پی اتهام‌‌زنی آمریکا به پاکستان مبنی بر عدم همکاری کامل این کشور در جنگ علیه تروریسم، کمک‌های مالی- امنیتی 255 میلیون دلاری واشنگتن به اسلام‌آباد تعلیق خواهد شد. به گزارش تسنیم، تنش در روابط واشنگتن و اسلام‌آباد پس از آن تشدید شد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در حساب توییتری خود نوشت: «ایالات متحده آمریکا با حماقت بیش از 33 میلیارد دلار طی 15 سال گذشته به پاکستان کمک کرد و آنها چیزی جز دروغ و نیرنگ تحویل ندادند و گمان کردند که رهبران ما نادان هستند. آنها پناهگاه‌های امن به تروریست‌هایی دادند که ما در افغانستان آنها را تعقیب می‌کنیم و کمک اندکی کردند. دیگر کمکشان نمی‌کنیم.»
گفتنی است که اظهارنظرهای تند مقامات آمریکایی با واکنش پاکستان نیز همراه بوده است. سفیر و نماینده این کشور در سازمان ملل گفت که مبارزه اسلام‌آباد با تروریست‌ها در راستای منافع ملی پاکستان است و ارتباطی با دلار‌های واشنگتن ندارد. «ملیحه لودی» همچنین آمریکا را تهدید کرده که در صورت ادامه پیدا کردن جهت‌گیری‌های سیاسی مشابه از سوی مقامات کاخ سفید، پاکستان در مورد روابط خود با آمریکا تجدیدنظر خواهد کرد.«آصف غفور»، سخنگوی ارتش پاکستان هم در پاسخ به گفتار تند آمریکایی‌ها گفته آماده مقابله با هرگونه تهدیدات آمریکا هستیم.