kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۷۵۴
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷

مقاومت فلسطین تصویب طرح «قدس یکپارچه» در پارلمان رژیم صهیونیستی را «اعلان جنگ» خواند



سرویس خارجی-
گروه‌های فلسطینی تصویب طرح خطرناک «قدس یکپارچه» از سوی کنست را که موجب الحاق کرانه باختری به «اسرائیل» می‌شود، به منزله «اعلام جنگ» علیه مردم فلسطین و هویت سیاسی و مذهبی خود» خوانده و بر مقابله با صهیونیست‌ها تاکید کردند.
رژیم ‌اشغالگر صهیونیستی پس از اقدام دولت آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی، حالا جسارت بیشتری پیدا کرده و در تضییع حقوق ملت فلسطین قانون دیگری به تصویب رسانده تا زمینه را برای غصب تمام سرزمین‌های فلسطینی و آواره نمودن تعداد بیشتری از فلسطینی‌ها فراهم آورد.
در همین رابطه گروه‌های فلسطینی این اقدام را به منزله اعلان جنگ ارزیابی کرده و نسبت به آن واکنش نشان دادند. «نبیل ابوردینه» سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده اقدام دولت آمریکا درباره قدس و تصویب طرح «قدس یکپارچه» از سوی کنست به منزله اعلام جنگی علیه مردم فلسطین است. ابوردینه این را هم گفته: «نه تصمیم ترامپ درباره قدس و نه تصمیمات اتخاذ شده در کنست هیچ کدام مشروعیت ندارند. دولت فلسطین تحت هیچ شرایطی اجازه نخواهد داد چنین طرح‌های خطرناکی اجرا شوند و بر آینده منطقه و کل جهان تاثیر بگذارند.»
یکشنبه گذشته بود که کمیته مرکزی حزب لیکود به‌ریاست «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیش‌نویس قانونی را تصویب کرد که براساس آن باید همه شهرک‌های اسرائیلی ساخته شده در کرانه باختری و حتی قدس تحت حاکمیت اسرائیل قرار بگیرند. کنست (پارلمان)رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در شور دوم و سوم طرح «قدس یکپارچه» را به تصویب رساند. به موجب این قانون انتقال بخش‌هایی از قدس‌ اشغالی به طرف فلسطینی در چارچوب هرگونه توافق سازش در آینده ممنوع است مگر اینکه حداقل ۸۰ نفر از اعضای کنست با آن موافقت کنند. 64 نفر از اعضای کنست رژیم صهیونیستی به این قانون رای موافق داده و ۵۱ نفر با آن مخالفت کردند و یک عضو هم رای ممتنع داد.
خون تعیین می‌کند
اسماعیل هنیه رئیس ‌دفتر سیاسی حماس نیز خاطرنشان کرد که رژیم صهیونیستی گاهی از طریق تصمیمات حزب حاکم لیکود و گاهی هم از طریق کنست سعی در تحقق اهداف خود را دارد، اما نه لیکود، نه کنست و نه کاخ سفید نمی‌توانند نبرد قدس و سرنوشت آن را مشخص کنند، بلکه این منطقه هویت عربی و اسلامی خود را از طریق تاریخ و با خون شهدا به دست آورده است و هیچ اتفاقی نمی‌تواند این واقعیت را تغییر دهد.
«خالد البطش» از رهبران جهاد اسلامی فلسطین هم با بیان اینکه «مصوبه اخیر حزب لیکود براساس اقدام آمریکا درخصوص قدس انجام شده است»، گفت: «اکنون ملت فلسطین در برابر یک جنگ گسترده و فراگیر قرار گرفته است. مسلمانان باید در برابر مصوبه حزب لیکود بایستند و شایسته است مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین و رهبران ملی از رفت‌وآمد شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری رود اردن جلوگیری کنند. ما باید از تمام ظرفیت‌های خود برای مقابله با رژیم صهیونیستی استفاده کنیم و چاره دیگری جز این نداریم زیرا تل‌آویو می‌خواهد با گسترش حاکمیتش بر کرانه باختری رود اردن، حق فلسطینیان را در سرزمینشان از بین ببرد.»
این رهبر جهاد اسلامی فلسطین افزود، اگر کشورهای جهان به‌ویژه دولت‌های عربی و اسلامی الحاق قدس و کرانه باختری رود اردن به رژیم صهیونیستی را بپذیرند، این فرصت برای این رژیم فراهم می‌شود تا ادعای مالکیت بر سایر سرزمین‌های دیگر را بکند، مثلاً بگوید «جریه» تونس یک شهر یهودی است (چرا که هر سال هزاران یهودی از سراسر جهان برای انجام مراسم مذهبی خود در یک روز مشخص به این شهر سفر می‌کنند) یا بگوید منطقه «خیبر» که در عربستان سعودی واقع شده یک سرزمین یهودی است لذا کشورهای اسلامی باید از ملت فلسطین و خط مقاومت در منطقه در برابر طرح‌های صهیونیستی آمریکایی حمایت کنند.