kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۶۷۸
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۲
ادامه خسارت‌آفرینی آشوبگران

از شهادت یک پاسدار در نجف‌آباد تا آتش زدن نخل عزای امام حسین(ع) در یزد


سرویس سیاسی-
در تحرکات اخیر اغتشاشگران یک پاسدار در نجف آباد و یک نوجوان و یک مرد کهنسال در خمینی‌شهر به ضرب گلوله آشوبگران کشته شدند و همچنین نخل عزاداری امام حسین(ع) در شهریزد توسط اغتشاشگران به آتش کشیده شد، منابع قضایی و امنیتی از شناسایی و دستگیری سرحلقه‌های اغتشاشگران در شهرهای مختلف خبر دادند.
آشوبگران شب گذشته در کهریزسنگ شهرستان نجف‌آباد با سوءاستفاده از شرایط به وجودآمده، با اسلحه شکاری اقدام به شلیک به سمت نیروهای انتظامی و امنیتی کردند که منجر به زخمی شدن چند نفر و شهادت یک نیروی سپاه پاسداران شد.
شهید این حادثه شهید «سجاد شاه‌سنایی» پاسدار نیروی هوافضای سپاه در استان اصفهان بود که بر اثر شلیک مستقیم تفنگ ساچمه زن شکاری به شهادت رسید. این شهید بزرگوار حدود 30 ساله و هم رزم شهید مدافع حرم علی شاه‌سنایی بود که دو فرزند 2 و 5 ساله پسر داشت.
یکی دیگر از نیروهای سپاه هم در این درگیری زخمی شد و اغتشاشگران در نجف آباد با انجام تحرکاتی ساختارشکنانه به اموال عمومی خسارت وارد کردند و باعث ایجاد ناامنی شدند. در این درگیری‌ها شیشه‌های برخی اماکن عمومی شکست و 3مامور انتظامی نیز مجروح شدند.همچنین آشوبگران در شهر یزد نخل چند صد ساله عزاداری امام حسین(ع) را به آتش کشیدند. گویا این نخل عزاداری که از چوب ساخته شده بود قدمتی بیش از 4قرن داشته است.
همچنین تعداد اندکی از آشوبگران که دوشنبه شب در میدان فردوسی تهران تجمع کرده بودند یک دستگاه تاکسی را به آتش کشیدند. در شهر کرج نیز اتوبوس متعلق به یک فرد توسط اغتشاشگران به آتش کشیده شد.
در خمینی شهر نیز در بخشی از تجمعات پراکنده و در نتیجه تیراندازی کور اغتشاش‌گران دو رهگذر که یکی از آنها یک نوجوان و دیگری یک مرد کهنسال بوده کشته شدند.
در قهدریجان نیز اغتشاشگران به سمت کلانتری حرکت کردند و حتی تا لحظه‌ای که آنها به حیاط کلانتری وارد شدند با آنها مدارا صورت گرفت که گویا این عده از مدارای نیروی انتظامی سوءاستفاده کرده و قصد داشتند تا ضمن ورود به داخل ساختمان به سلاح‌های این کلانتری دست پیدا کنند. فرماندار فلاورجان در این رابطه گفته است: «مأموران پاسگاه قهدریجان تا لحظه ورود اغتشاشگران به حیاط کلانتری باآنها مدارا کردند،اما وقتی آشوبگران قصد خلع سلاح مأموران را داشتند، با قاطعیت برخورد شد و تعدادی کشته شدند.»
دستگیری سرشاخه‌های  اغتشاشگران همدان
سعید گلستانی، معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان در گفت‌و‌گو با تسنیم در همدان، درباره وقایع رخ داده، اغتشاش‌گران و آشوب‌گران در سطح  استان همدان، اظهار داشت: این افراد سازمان یافته و هدایت شده توسط منافقان، با اهداف براندازی نظام و بر هم زدن امنیت کشور دست به چنین آشوب‌گری‌هایی زده‌اند.
وی با‌اشاره به اینکه ایجاد ناامنی و توقف اقتصاد کشور از دیگر اهداف اغتشاش‌گران و آشوب‌گران است، افزود: هدایت این اغتشاش‌گران بیشتر از بیرون از کشور و توسط منافقان در حال انجام است.
گلستانی با بیان اینکه تخریب اموال عمومی و بانک‌ها، آسیب زدن به واحدهای تجاری و غیره کار مردم عادی نیست، عنوان کرد: این گونه رفتارها توسط برخی از افراد در جامعه، اقداماتی سازمان یافته است که توسط گروه‌های خاصی هدایت می‌شود.
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان با تأکید بر اینکه سرشاخه‌های این تحرکات و آشوب‌گری‌ها در کشور اراذل و اوباش، منافقان و اغتشاش‌گران هستند، ابراز کرد: بسیاری از این گروه‌های هدایت‌کننده آشوب‌گری‌ها شناسایی و تعدادی دستگیر شده‌اند.
وی با بیان اینکه این چنین اقداماتی علیه نظام، تخریب اموال عمومی، به آتش کشیدن پرچم نظام جمهوری اسلامی و ایجاد ناامنی اقداماتی است که نمی‌تواند توسط مردم صورت گیرد، گفت: چرا که مردم می‌توانند اعتراضات خود را به صورت قانونی پیگیری کنند و این اقدامات تنها رفتارهایی آشوبگرانه و با اهداف براندازی نظام است.
دستگیری 80نفر از اغتشاشگران استان کرمان
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: در جریان اغتشاشات اخیر بیش از ۸۰ نفر از عناصر آشوبگر دستگیر و تحویل مراجع ذی‌صلاح شدند.
سردار غلامعلی ابوحمزه صبح  دیروز در آئین تودیع و معارفه فرمانده جدید سپاه ناحیه حضرت رسول(ص) کرمان اظهارداشت: در روزهای اخیر عده‌ای وابسته به جریانات معاند و ضد انقلاب از تجمعات به حق مردم سوءاستفاده کرده و به اموال عمومی خسارت وارد کردند.وی با بیان اینکه با همدلی و همراهی خوب دستگاه نظامی و انتظامی و شورای تامین استان در کرمان شاهد حرکت آنچنانی این افراد نبودیم گفت: در جریان اغتشاشات اخیر بیش از 80 نفر از عناصر آشوب‌گر دستگیر شدند.
فرمانده سپاه ثارالله استان با‌اشاره به اینکه این افراد تحویل مراجع ذی‌صلاح برای شناسایی ریشه‌های این اقدامات شدند خاطرنشان کرد: امید داریم مسئولان درخواست‌های به حق مردم که ناشی از مشکلات اقتصادی است را پیگیری کنند.
وی با بیان اینکه تعدادی از مردم در این ایام به صورت صادقانه اعتراض خود را مطرح کردند افزود: متاسفانه تعدادی از آدم‌های حقه‌باز وابسته به جریانات خارج از کشور از این صداقت مردم سوءاستفاده کرده و شعارهای ساختارشکنانه سردادند که در این جریان تعدادی از هموطنانمان بی‌گناه کشته شدند.
بازداشت ۹ نفر از اغتشاشگران ممسنی
رحمت‌الله فرامرزی در گفت‌وگو با تسنیم با‌اشاره به تجمعی که دوشنبه شب در شهرستان ممسنی برگزار شده بود، اظهار داشت: این تجمع ساعت 17:30 عصر با حضور تعداد 20 تا 25 نفر در یکی از نقاط شلوغ شهر آغاز شد که با توجه به اینکه در نقطه شلوغ شهر و نزدیکی بازار بود، تعدادی از مردم هم جمع شدند اما همراهی با معترضان نکردند.
وی با تاکید بر کم بودن تعداد معترضان و شعاردهندگان گفت: این تجمع یک ساعت طول کشید که ابتدا با شعارهای اقتصادی و گرانی همراه بود اما تعدادی شعارهای ساختارشکنانه دادند.
فرامرزی با بیان اینکه هیچ‌گونه خشونت و برخورد قهری در محیط صورت نگرفت افزود: شناسایی و رصد دستگاه‌های امنیتی سبب بازداشت 9 نفر بعد از تجمع شد و دیگر معترضان نیز از سوی دستگاه امنیتی در حال شناسایی هستند.
فرماندار ممسنی تاکید کرد: خسارت جانی و مالی در تجمع شب گذشته در این شهرستان رخ نداده و تصاویر و کلیپ‌های پخش شده در برخی از شبکه‌های مجازی مربوط به ممسنی نیست.
وی با بیان اینکه دادستان دستور برخورد جدی با آشوب‌طلبان را داده است، عنوان کرد: انتظار از مردم این است که صف خود را از آشوب‌طلبان جدا کنند همان‌گونه که تاکنون نیز به همین شکل عمل کردند.
دستگیری تعدادی از اغتشاشگران در کرج
حاجی‌رضا شاکرمی با‌اشاره به لزوم دقت خانواده‌ها و کنترل فرزندان خوداظهار داشت: خانواده‌های استان البرز حساب جوانان خود را از اغتشاش‌گران و معاندین و کسانی که اقدام به تحریک و تشویق مردم به تخریب اموال عمومی و بیت‌المال می‌کنند، جدا کنند.
وی افزود: دستگاه قضایی و سایر دستگاه‌های امنیتی با مخالفین و معاندین و کسانی که قصد راه‌اندازی اغتشاش و آشوب را دارند برخورد قاطع می‌کنند.دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با بیان اینکه مردم باید حساب فرزندان خود را از این آشوب‌طلبان جدا کنند، بیان کرد: یک‌سری از تحریک‌کنندگان و لیدرهای اغتشاش‌گران در کرج شناسایی و دستگیر شدند و عده‌ای هم شناسایی شده و در روزهای آینده دستگیر می‌شوند.
دستگیری اغتشاشگران مشهد
حسن حیدری معاون دادستان مشهدمقدس اظهار داشت: در پی اغتشاشات اخیر در مشهد مقدس در مجموع تاکنون 132 نفر دستگیر شده‌اند.
معاون دادستان مشهدمقدس بیان کرد: در جریان تجمع نخست در شهر مشهد، 52 نفر دستگیر شدند و در اغتشاش بعدی نیز 74 نفر که قصد تخریب داشتند دستگیر شدند.
حیدری گفت: در سومین شب تجمعات در مشهد نیز 12 نفر دیگر دستگیر شدند اما خوشبختانه شب گذشته تجمعی در مشهد نداشتیم و آرامش بر فضای شهر حکمفرما شده است.