kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۶۵۲
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۱
بنابر گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه

تروریست‌ها در سال 2017 /10هزار غیرنظامی سوری را کشته‌اند


 
 دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید در سال 2017 بیش از 10 هزار غیرنظامی سوری در خشونت‌های این کشور کشته شده‌اند.
به گزارش ایسنا، دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن قرار دارد، شمار تلفات غیرنظامیان سوریه در ناآرامی‌های یک سال اخیر میلادی را بیش از 10هزار نفر اعلام کرد. این نهاد به معارضان دولت دمشق تعلق دارد. علاوه بر تروریست‌ها، جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی ضد داعش هم به‌طور مکرر، غیرنظامیان را در استان‌های «رقه» و «دیرالزور» سوریه بمباران کرده‌اند.
شکست آمریکا
«عمار الاسد» نایب رئیس کمیته روابط خارجی در پارلمان سوریه اعلام کرده، تمام نقشه‌های آمریکا در سوریه به هم خورد و محکوم به شکست است.
وی افزود: آمریکا در حال حاضر تلاش می‌کند سناریوهای جایگزینی را برای سرپوش گذاشتن بر پیروزی‌های ارتش سوریه بر تروریست‌ها در جهان پیاده کند.
به گزارش ایسنا، نایب رئیس کمیته روابط خارجی در پارلمان سوریه افزود: «آمریکا بیش از هرکشور دیگری در جهان برای تروریسم، سرمایه‌گذاری می‌کند.» ... آمریکا داعش را ایجاد کرد، اما در دستیابی به اهداف خود ناکام ماند. به همین دلیل، رهبران داعش را از «حسکه» به مکانی نامعلوم منتقل کرده. بیش از این نیز آمریکا، عناصر داعش را از حومه «دیرالزور» خارج کرده بود.
عمار اسد افزود: امروز آنها (آمریکایی‌ها) از تشکیل «ارتش ملی» سوریه خبر می‌دهند. همان‌گونه که پیش از این در اردوگاه «الرکبان» استان حسکه از آن سخن می‌گفتند، اما این عنوان‌ها تنها ابزار رسانه‌ای هستند. زمانی که می‌گویند رئیس ستاد ارتش ملی سوریه، فرمانده تیپ فلان است، دروغ می‌گویند دولت ترامپ به تازگی مدعی شده که «آمریکا داعش را در سوریه و عراق نابود کرد.» آیا کسی این حرف را باور می‌کند،‌ آمریکا روی داعش سرمایه‌گذاری کرده و امروز نیز روی گروه‌های باقی مانده از داعش سرمایه‌گذاری می‌کند.
نایب رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان سوریه در ادامه فاش کرد: گروه‌هایی از داعش در شرق «خابور» که در کنترل آمریکایی‌هاست، حضور دارند. به نظر می‌رسد که «ابوبکر بغدادی» رهبر داعش در این منطقه باشد و به زندگی عادی خود با «حمایت» آمریکایی‌ها ادامه می‌دهد. آنها در حال طرح‌ریزی نقشه‌هایی هستند. آمریکا نوک پیکان اسرائیل بوده و در منطقه در صدد ضربه‌زدن به ارتش سوریه و تقسیم این کشور است.
سایر رویدادها
* تروریست‌های ارتش آزاد با عناصر داعش در منطقه «حوض یرمود» سوریه درگیر شدند. از تلفات احتمالی این درگیری، خبری نرسیده است
* پیشروی نیروهای مقاومت و ارتش سوریه در دو استان «حماه» و «ادلب» ادامه دارد. از تلفات طرف‌های درگیر در این منطقه، خبری نرسید.
* یک هیئت از مذاکره‌کنندگان وابسته مخالفان دولت دمشق، راهی قاهره شدند تا با مقامات مصر دیدار کنند. ریاست این هیئت را «نصرالحریری» بر عهده دارد.