kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۶۴۷
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵
مرکز پژوهش‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرد

ایران، حزب‌الله و سوریه/3 تهدید جدی برای موجودیت اسرائیل در سال 2018


سرویس خارجی-
«مرکز پژوهش‌های امنیت قومی اسرائیل» در ارزیابی استراتژیکی که برای سال جدید میلادی انجام داده ایران، حزب‌الله و سوریه را  سه تهدید و خطر جدی برای موجودیت این رژیم در سال جدید میلادی برشمرده است.
مرکز پژوهش‌های امنیت قومی اسرائیل در ارزیابی جدید خود به مناسبت فرا رسیدن سال نو میلادی، مقامات رژیم صهیونیستی را متوجه «خطرات جدی» در این سال کرده که مهمترین و نخستین آنها را سه قدرت اصلی ایران، حزب‌الله و دولت سوریه برشمرده است. در گزارش این مرکز آمده: «ایران نیروی نظامی در خاک سوریه دارد که این نیرو تهدید جدی برای مناطق شمالی اسرائیل است.»
رژیم صهیونیستی پس از بحران‌آفرینی در سوریه در حالی که بیش از 80 کشورجهان، تروریست‌های خود را به جنگ با نظام سوریه گسیل داشته بودند تصور می‌کرد این نظام به زودی فرو می‌پاشد و مقاومت از بین خواهد رفت در حالیکه حضور نیروهای مقاومت ایران و حزب‌الله ورق جنگ را به نفع مقاومت برگرداند و صهیونیست‌ها به‌رغم کمک به تروریست‌ها شکست‌خورده و بیش از پیش به وحشت افتادند، چرا که حمایت آمریکا و قدرت‌های غربی نیز نتوانست کمکی به آنها کند. افزایش اقتدار و محبوبیت ایران و مقاومت در منطقه تنها بخشی از نتیجه شکست پروژه داعش بود که اکنون صهیونیست‌ها را به وحشت انداخته است.
براساس ارزیابی «مرکز پژوهش‌های امنیت قومی اسرائیل»، وقوع جنگ با حماس در نوار غزه تهدید بزرگ دیگری است علیه اسرائیل. بازگشت تروریست‌های تکفیری شکست خورده در عراق و سوریه و مرزهای اسرائیل بخش دیگری از نگرانی صهیونیست‌ها در سال جدید میلادی می‌باشد. این ارزیابی نشان می‌دهد که داعش فعالیت‌هایش را به جنوب سوریه در مرز با جولان و سینا منتقل کرده است و حضور داعش در این دو منطقه برای اسرائیل خطر محسوب می‌شود. این در حالی است که خود صهیونیست‌ها  از داعش حمایت می‌کردند و علاوه بر ارسال سلاح‌های نظامی، مجروحان آنها را در بیمارستان‌های خود مداوا می‌کردند!
این مرکز در کنار ارائه این تهدیدات پیشنهاداتی نیز برای مقابله با آن ارائه کرده است. درباره ایران در این گزارش تأکید شده که اسرائیل مجبور است در درازمدت از طریق ادغام فعالیت‌های نظامی و استراتژیک و تعامل با دشمنان از یک سو و روسیه از سوی دیگر مقابله کند.
درباره پرونده فلسطین نیز، کارشناسان این مرکز پیشنهاد می‌دهند که اسرائیل با کمک کشورهای عربی و  آمریکا برای ایفای نقش در روند رسیدن به توافق صلح تاریخی با فلسطینی‌ها بهره‌برداری شود.
گراميداشت پنجاه و سومين سالگرد
آغاز انقلاب
فلسطيني‌ها در نوار غزه نیز براي گراميداشت پنجاه و سومين سالگرد آغاز انقلاب براي آزادسازي فلسطين و تشکيل جنبش فتح، به خيابان‌ها ريختند.
شبکه تلويزيوني پرس‌تي‌وي گزارش داد هزاران نفر از سراسر اين منطقه تحت محاصره در مرکز شهر غزه تجمع کردند. آنها شعارهايي در حمايت از ايجاد يک کشور مستقل فلسطيني با پايتختي شرق قدس سر دادند. آنها در يک اقدام نمادين براي گراميداشت آغاز انقلاب فلسطين، يک مشعل را روشن کردند.