kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۶۱۱
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶
تداوم حمایت واشنگتن از آشوب و ناآرامی در بخش‌هایی از کشور

هافینگتون‌پست: مردم ایران از رئیس‌جمهور آمریکا متنفر و او را شیطان‌صفت می‌دانند



حمایت دولتمردان آمریکا از برخی آشوب‌ها و تخریب اموال عمومی در بخش‌هایی از کشور همچنان ادامه دارد و در این راستا هافینگتون‌پست روزنامه آمریکایی در تحلیلی نوشت: دولت‌های آمریکا همواره به دنبال تضعیف حاکمیت ایران بوده‌اند و مردم ایران از ترامپ متنفر و او را شیطان‌صفت می‌دانند.
کاخ سفید بار دیگر بامداد دیروز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای از اغتشاشات در پاره‌ای از شهرهای ایران حمایت کرد.
به گزارش هیل، در بیانیه سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید آمده است: «ما از حق مردم ایران برای ابراز عقایدشان به صورت مسالمت‌آمیز حمایت می‌کنیم. شایسته است صدای آنها شنیده شود.»
وی اضافه کرد: «ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم از این حق بنیادین مبنی بر ابراز صلح‌آمیز عقاید محافظت کرده و از هر اقدامی که باعث سانسور می‌شود اجتناب کنند.»
چند روز پیش نیز کاخ سفید و وزارت‌خارجه آمریکا بیانیه‌های جداگانه در همین باره صادر کرده بودند.
ساعاتی قبل‌تر از این، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا که فرصت اغتشاشات پراکنده در برخی شهرهای ایران را بهانه مناسبی برای تأکید بر سیاست‌های ایران‌ستیزانه خود دیده برای چندمین بار در طی چند روز گذشته حمایت خود را از ناآرامی‌ها در ایران اعلام کرد.
وی با تکرار اتهامات بی‌اساس نوشت: «ایران به عنوان کشور شماره یک در حمایت از تروریسم دولتی، با سوابق متعدد نقض حقوق‌بشر که در هر ساعت رخ می‌دهد حالا اینترنت را تعطیل کرده تا معترضان صلح‌‌جو قادر به برقراری ارتباط نباشند. خوب نیست.»
دختر ترامپ هم از اغتشاشات در ایران حمایت کرد!
«ایوانکا ترامپ»، دختر رئیس‌جمهوری آمریکا نیز در حساب کاربری خود در توئیتر از اغتشاشات اخیر در ایران حمایت کرد.  وی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «روحیه قهرمانی و شجاعت تظاهرات‌کنندگان صلح‌جو در ایران مرا تحت تأثیر قرار داد. ما بایستی در کنار مردم ایران بایستیم که در جست‌وجوی رهایی از ظلم هستند.»
حمایت وزیر رژیم صهیونیستی
از برخی اغتشاشات در ایران
«ییزرائیل کاتز»، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی نیز با بیان اتهامات اثبات ‌نشده از اغتشاشات اخیر در ایران حمایت کرده است.
به گزارش تایمز اسرائیل، این وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی خوش‌خیالانه همچنین پیش‌بینی کرد که حکومت ایران سقوط خواهد کرد، اما اسرائیل برای همیشه پابرجا خواهد ماند!
کاتز در ادامه از اغتشاشات در برخی شهرهای ایران حمایت کرد و گفت: «من برای تظاهرات‌کنندگان در ایران که در حال مبارزه برای آزادی و دموکراسی هستند آرزوی موفقیت می‌کنم.»
دولت‌های آمریکا از دیرباز به دنبال تضعیف حاکمیت ایران بوده‌اند
یک روزنامه آمریکایی در تحلیلی نوشته دولت‌های آمریکا از دیرباز به دنبال تضعیف حاکمیت ایران بوده‌اند.
«میلتون مانکوف» در هافینگتون‌پست با ‌اشاره به اغتشاشات اخیر در شهرهای ایران به تحلیل مقاصد دولت آمریکا در حمایت از این ناآرامی‌ها پرداخته است.
وی نوشته است : در سفر به ایران متوجه شده که مردم عادی این کشور عموماً نفرت خود را از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا ابراز کرده‌اند.
این خبرنگار آمریکایی می‌نویسد : ایرانی‌ها او را فردی دیوانه، شیطان‌صفت و یا هر دو می‌دانند.
مانکوف در بخش دیگری از این یادداشت نوشته است: «اما ترامپ رئیس‌جمهور فعلی آمریکا است. سران آمریکا از دیرباز احترامی برای حاکمیت ایران قائل نبوده‌اند. بارزترین نمونه آن، براندازی دولت منتخب محمد مصدق در سال 1953و نشاندن فردی مستبد به نام محمدرضا پهلوی در ایران بود.»
به گزارش فارس وی همچنین نوشته است دولت‌های آمریکا پس از وقوع انقلاب اسلامی هم تلاش برای تضعیف حکومت ایران را ادامه داده‌اند و یکی از نمونه‌های آن حمایت از صدام، رئیس‌جمهور عراق برای حمله به ایران بوده
است.
گفتنی است در روزهای گذشته، تجمعات اعتراضی در برخی شهرهای ایران به اغتشاش کشیده شد و برخی اقدام به تخریب اموال عمومی کردند.
موضع‌گیری‌های مکرر ترامپ برای آنچه به ادعای وی حمایت از مردم ایران است در حالی انجام می‌شود که وی از زمان ورود به کاخ سفید ایران‌هراسی و ایران‌ستیزی را یکی از محورهای مهم تصمیمات سیاست خارجی خود قرار داده است.
ترامپ در سخنرانی سه ماه پیش از تأیید پایبندی ایران به توافق هسته‌ای برجام خودداری کرد. او قبل از این سخنرانی، از مردم ایران با لفظ توهین‌آمیز «ملت تروریست» یاد کرد.
رئیس‌جمهور آمریکا همچنین با امضای فرمانی شهروندان ایران را از ورود به خاک آمریکا منع کرده است.
آمریکا مراقب آرزوهای ناپخته خود
درباره ایران باشد
روزنامه انگلیسی گاردین نیز درباره اغتشاشات اخیر در ایران، دشمنان و رقبای کشورمان را به لاشخورهایی تشبیه کرد که در آسمان ایران در چرخشند و به آنان هشدار داد که مراقب آرزوی خود باشند.
گاردین در نوشته خود آورده است: دشمنان و رقبای ایران چشمانشان را مانند پرنده‌های شکاری که در آسمان کویر در چرخش هستند، بر روی اغتشاشات ایران دقیق کرده‌اند، مقامات آمریکایی و اسرائیلی به وضوح گفته‌اند در نتیجه این ناآرامی‌ها امید دارند حکومت ایران سقوط کند که این امیدی ناپخته به نظر می‌آید چرا که ایران اکنون بازیگری پیشتاز در منطقه است.
 گاردین خطاب به «پرندگان شکاری» آمریکایی‌، اسرائیلی‌ و سعودی‌ که در حال رصد ایران هستند نوشته است مراقب آرزویی که برای ایران دارند، باشند.