kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۵۵۸
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰
رهبر کره‌ شمالی در سخنرانی سال نو میلادی:

انگشتم روی دکمه حمله اتمی است/آمریکا جرأت حمله به کره ‌شمالی را ندارد



رهبر کره شمالی در نخستین سخنرانی خود به مناسبت سال نوی میلادی گفته قوای هسته‌ای کره شمالی تکمیل شده و انگشت وی نیز روی دکمه حمله اتمی به آمریکا قرار دارد!
سال 2017 تنش‌ها بین کره شمالی و آمریکا به اوج خود رسید طوری که صحبت کردن از وقوع جنگ اتمی بین دو قدرت اتمی و کشته شدن میلیون‌ها انسان بی‌گناه، به راحتی صورت می‌گرفت.
کارشناسان و رسانه‌ها نیز بارها نسبت به خطر قریب‌الوقوع جنگ هسته‌ای در شبه جزیره کره هشدار دادند.
 در سال گذشته میلادی  ترامپ در اظهاراتی بی‌سابقه به کرات کره شمالی را به حملات شدید تهدید کرد در مقابل  کره شمالی نیز در واکنش چندین آزمایش هسته‌ای را انجام داد و در نهایت اعلام کرد در صورتی که با تهدیدی از جانب واشنگتن مواجه شود، خاک آمریکا را هدف حملات موشک‌های هسته‌ای خود قرار خواهد داد.
 اعمال تحریم‌های سنگین علیه پیونگ یانگ از سوی آمریکا و متحدانش نیز بر این التهابات دامن زده است.  به نظر می‌رسد در سال جدید میلادی نیز مردم منطقه ترس و نگرانی از جنگ هسته‌ای را همراه خود خواهند داشت.  «مایک مولن» رئیس ‌اسبق ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا دیروز در این باره گفته آمریکا بیش از هر وقت دیگر به نبرد اتمی با کره شمالی نزدیک شده است.
دیروز اما کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی تهدیدات تازه‌ای علیه آمریکا کرد که تاکنون به این شکل صورت نگرفته بود. رهبر کره شمالی در سخنرانی تلویزیونی خود به مناسبت آغاز سال نو مسیحی پیونگ‌یانگ را کشوری دارای «قوای کامل هسته‌ای» توصیف و آمریکا را به حمله هسته‌ای تهدید کرد. کیم جونگ اون گفت: «سراسر ایالات متحده در برد کلاهک‌های اتمی کره شمالی است و دکمه پرتاب موشک اتمی همواره روی میز من است. این یک واقعیت است و نه تهدید. در صورتی که امنیت کره شمالی تهدید شود این تسلیحات به کار می‌افتد.»
وی با بیان اینکه «کره شمالی فرایند ایجاد قوای هسته‌ای خود را تکمیل کرده» گفت: «ایالات متحده هرگز با من و کشورمان جنگی را آغاز نخواهد کرد.»
 رهبر کره شمالی در ادامه سخنرانی خود همچنین اعلام کرد که این کشور بر تولید گسترده کلاهک‌های اتمی و موشک‌های بالستیک در سال جاری میلادی ادامه می‌دهد و خودش را برای جنگ احتمالی در صورت تهدید از سوی آمریکا آماده می‌کند. وی همچنین گفت، با وجود افزایش تحریم‌های بین‌المللی به دلیل برنامه‌های تسلیحاتی پیونگ یانگ در بخش‌های مختلفی نظیر تولید کفش و تراکتور پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای به دست آورده است. وزارت خارجه آمریکا نیز تاکنون به صحبت‌های رهبر کره شمالی واکنشی نشان نداده است.