kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۴۶۳
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸

بالگردهای پنتاگون سرکرده‌های داعش را از حسکه فراری دادند


خبرگزاری رسمی سوریه اعلام کرده، آمریکا شماری از سرکرده‌های داعش را از استان «حسکه» سوریه با بالگرد، به مکان نامعلومی منتقل کرد تا به دست ارتش سوریه نیفتند!
به گزارش فارس، «سانا» به نقل از منابع آگاه محلی در استان کردنشین حسکه خبر داد که نظامیان آمریکایی شماری از سرکرده‌های داعش را از اردوگاه «السد» با بالگرد به مکان نامعلومی «هلی‌برن» کردند.
پیش از این نیز اعلام شده بود، شماری از اعضای داعش با بالگردهای آمریکایی از حومه «دیرالزور» و به طور مشخص، از روستاهای «الشعیطات» به اردوگاه «السد» انتقال یافتند.پیش از این مسکو خبر داده بود که آمریکا 10هزار عضو داعش را از سوریه به افغانستان منتقل کرده است. به همین خاطر، احتمال می‌رود که آمریکا عناصر داعش در اردوگاه «السد» را نیز به افغانستان منتقل کرده باشد.به گفته کارشناسان، داعش طی سال‌های اخیر با اقدامات خود در منطقه، خدمات زیادی به آمریکا کرده و خصوصا، واشنگتن توانسته سلاح‌ها و تجهیزات زیادی را به کشورهای حامی تروریسم در منطقه بفروشد. برخی محافل خبری و سیاسی در غرب با اشاره به این منافع، داعش را «گنج» توصیف کرده‌اند.
آمریکا به اسرائیل اطمینان داد
یک مقام بلندپایه آمریکایی در کاخ سفید که نامش ذکر نشده، اعلام کرده که «این کشور به اسرائیل اطمینان داد نیروهایش را در سوریه نگه‌دارد.»به گزارش ایسنا، شبکه 10 تلویزیون صهیونیستی به نقل از این مقام آمریکایی اعلام کرده «آمریکا به اسرائیل قول داد مانع گسترش نفوذ ایران در سوریه شود. مسئله مقابله با نفوذ ایران در سوریه، از حساس‌ترین موضوعات برای اسرائیل در مذاکرات اخیر سران تل‌آویو با واشنگتن بوده است.»این شبکه عبری‌زبان در ادامه به نقل از مقام آمریکایی گفته: «ما به وضوح به اسرائیلی‌ها گفتیم که چه با نیروهای مسلح و چه ازطریق مشارکت در روند دیپلماتیک آتی، در سوریه باقی خواهیم ماند.»
آزادسازی 57 شهرک و روستا
خبر دیگر اینکه ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌های خود در دو استان «ادلب» و «حماه»، 57 شهرک و روستا را از لوث عناصر تروریستی، پاکسازی کرد. در ادلب نیروهای ارتش سوریه با تسلط بر روستای «عطشان»، به شهرک «سکیک» و شهر «خان شیخون» دو نقطه مهم استان ادلب نزدیک شده‌اند. به گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه، نیروهای ارتش با فرماندهی «سهیل الحسن» ملقب به «پلنگ»، تاکنون کنترل 57 شهرک و روستا را در دو استان ادلب و حماه به دست گرفته‌اند.