kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۴۲۸
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۲

کیهان و خوانندگان



33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323



* 9 دی تا قبل از نهم دی‌ماه 1388 فقط 9 دی بود اما با حماسه‌ای که مردم در این روز رقم زدند این روز تا ابد یوم‌الله بصیرت عاشورایی مردم شناخته می‌شود چه عده‌ای بخواهند چه نخواهند.
7669---021
* ما با ولایت زنده‌ایم تا زنده‌ایم رزمنده‌ایم، این شعار نیست بلکه سخن مردم ولایتمدار ایران اسلامی است تا انواع مختلف فتنه را از سیاسی تا اقتصادی در نطفه خفه کند.
5060---021
* مدعیان اصلاحات مدت‌ها است که صدای مردم از فقر، بیکاری و... را نمی‌شنوند. مردم گلایه معیشتی دارند اما آقایان مدعی اصلاح‌طلبی گلایه‌های مردم را تحریک سیاسی رقیب ارزیابی می‌کنند! پیکره جامعه از فقر و افزایش فاصله طبقاتی بیمار شده ولی دولت به دنبال بزک کردن ویرانه‌هایی است که در پی توافق هسته‌ای ایجاد شده است.
3885---021
* آقای جهانگیری! گویا شما در طی این 5 سال صدای مردم را نشنیده‌اید که نسبت به گرانی‌ها و رویکرد بی‌اعتنا به عدالت دولت در برنامه‌ریزی‌ها گله‌مند هستند.
کفشگر
* موقع انتخابات قول‌های زیادی به مردم دادند از جمله افزایش یارانه نقدی و پرداخت سود سهام عدالت اما مردم با بدعهدی‌های پی‌درپی مسئولین مواجه شدند. اثر این نوع رفتار بر عواطف مردم مخرب‌تر از بدعهدی دشمنان در توافق هسته‌ای بود! امیدوارم حالا دیگر درک صحیحی از وضعیت موجود داشته باشند که متاسفانه مورد سوءاستفاده همان دشمنان واقع شده است.
0883---031
* شهدا را فراموش نکرده‌ایم. وقتی آلودگی هوای جنوب و مرکز و... کشور را تیره می‌کند، زلزله رخ می‌دهد و خدمات ارائه شده دولت به مردم رضایت‌بخش نیست و وجود فساد اصلا انکار می‌شود از مردم چه انتظاری می‌توان داشت جز تلاش برای زدودن این تیرگی‌ها از ساحت سرزمین شهدا؟
8125---0921
* در مورد شعارهای بی‌ربط با نوع گلایه‌ها و اعتراضات مردمی که در گوشه و کنار جمعیت‌های محدود داده شد این نکته را نباید فراموش کنیم که دشمنان ناکام نظام و مردم ایران اسلامی همواره سعی دارند به پیکره انقلاب اسلامی ضربه بزنند. تشکر می‌کنم از مردم کشورم که بار دیگر این خیال باطل را با بصیرتی از جنس 9 دی سرکوب کردند.
شادی
* اعتراضات مردم در اکثر شهرهای کشور کارنامه عملکرد دولت است. مجلس باید از دولت پاسخ بخواهد. زمان رجزخوانی سیاسی و جناحی دولت گذشته است.
منتظری
* معاون اول رئیس‌جمهور، مگر شما فراموش کرده‌اید که در هر 2 دوره تبلیغات انتخابات معیشت مردم را اولویت اول دولت می‌دانستید. شما بهتر می‌دانید که تمام وعده‌هایی که به مردم دادید همچنان بر زمین مانده است و فقر و بیکاری با گرانی مسابقه گذاشته‌اند.
2298---0919
* برنج کشاورزان ایرانی در انبارها مانده و حجم انبوه واردات ضرر جبران‌ناپذیری به برنج‌کاران وارد کرده است تا کی قرار است کشاورزان تاوان واردات بی‌رویه افراد ذی‌نفوذ را بپردازند. برنج در شمال کشور به اندازه مصرف کل کشور کشت می‌شود و اصلا نیازی به واردات نیست.
1700---011
* من یک بازنشسته‌ام که در روستاهای نزدیکی شهر شاهرود زندگی می‌کنم با حقوق بازنشستگی حدود یک میلیون تومان. از مسئولین می‌پرسم که با این مبلغ چند روز می‌توانند زندگی کنند؟
0177---0912
* شرکت صنایع هواپیمایی ایران 65 روز است حقوق کارگران پیمانی خود را پرداخت نکرده است. در این فضای گرانی و رکود آقایان انصافا می‌توانند خودشان 2 ماه بدون حقوق زندگی کنند در حالی که مستاجر و اقساط متعدد هم داشته باشند؟
یکی از کارگران شرکت
* فعالیت‌های قرآنی مربوط به سعادت اول و آخر افراد جامعه می‌شود. پذیرفته نیست در بودجه سال 97 شاهد کاهش مجدد این برنامه‌ها باشیم.
6263---0938
* عروسی‌ام در زلزله کرمانشاه به عزا تبدیل شد و تمام جهیزیه همسرم زیر آوار ماند و دیگر توان تهیه مجدد اسباب و اثاثیه را نداریم لذا از طریق این ستون مردمی تقاضای کمک دارم.
3583---0918
* در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران کلاس‌های ترم برای دانشجویان دوره‌های مختلف به گونه‌ای برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود که دانشجویان باید هر 5 روز هفته در دانشگاه باشند، مسئولان امر اگر خودشان را جای ما دانشجویان قرار بدهند این مشکل خیلی راحت حل می‌شود.
2155 ---- 0930
* در نمایشگاه کتاب میدان شهدای کرج چهار کتاب که نویسنده آن ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا می‌باشد با تخفیف 50 درصد به فروش می‌رسد. این کار چه معنایی دارد و چه اهدافی دنبال آن است؟!
شریف
* از شعب محترم بانک‌های دولتی و خصوصی درخواست می‌شود درجهت رفاه حال زائران حضرت معصومه(س) در قم چند باجه برداشت پول در حوالی درب 17، درب 14، درب 9 و 8 و صحن حضرت فاطمه(س) محل فروش سوغات حرم و ... نصب نمایند. درحال حاضر مردم باید یا به خیابان ارم بروند که چند عابربانک بیشتر در آن نیست و یا به خیابان اراک که تنها 2 باجه هست. با این حجم زوار واقعا بسیاری از افراد مستاصل می‌شوند.
جمعی از زائران حضرت فاطمه معصومه(س)
* موج گرایش شدید به رشته‌های پزشکی را مدیران وزارت علوم، بهداشت و آموزش و پرورش باید مهار و هدایت نمایند که جامعه 80 میلیونی از تمامی تخصص‌ها بهره‌مند شود.
0685 ---- 0916
* پرونده‌ای در دستگاه قضایی میناب داشتم که 16 سال زمان برد تا حکم نهایی صادر شود. چرا این همه اطاله دادرسی؟ و طی این مدت 10 میلیون تومان ما نزد خریدار بود. اگر به جای این معامله، یک مغازه‌ای خریده بودم میلیون‌ها تومان به جای ضرر، سود می‌بردم؟! پنج بار از قم به میناب سفر کردم با این مسافت طولانی بندرعباس - قم، سه بار قاضی محترم علی‌رغم تعیین وقت قبلی برای دادگاه در محل کارش نبود؟! این دستگاه نیاز جدی به پالایش اساسی دارد. تلفن ارتباط مردمی را هم متاسفانه قطع کرده‌اند!
محمد درویشی - قم
* ده سال قبل با سمت رئیس امور اداری بیمارستان و با 30 سال خدمت بازنشسته شده‌ام و ماهیانه یک میلیون و 700 هزار تومان حقوق می‌گیرم. ولی حقوق همتراز بنده که امسال بازنشسته شده چهارمیلیون و 500 هزار تومان می‌باشد. بنویسید این تبعیض و اجحاف آشکار را چرا ازبین نمی‌برند؟
5618 ---- 0914
* یکی از مصوبات مجلس شورای اسلامی در سال 86 همسان‌سازی حقوق شاغلین و بازنشستگان بود. با گذشت یک دهه این مصوبه همچنان خاک می‌خورد چرا؟! چه نهاد و مسئولی باید اجرای مصوبات بر زمین مانده را از دولت بخواهد؟!
آذریان
* تردد دسته‌جمعی سگ‌های ولگرد در شهرستان دماوند و گیلاوند، بهداشت و سلامت مردم به ویژه کودکان را به مخاطره انداخته است. از مسئولان امر درخواست رسیدگی دارم. متاسفانه با پیگیری‌های متعدد و به بهانه حمایت از حیوانات از جمع‌آوری آنها امتناع می‌ورزند. سلامت مردم و کودکان معصوم اولویت دارد یا سگ‌های بیمار و ولگرد و اداهای غربی یک عده؟
صفری - دماوند