kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۴۲۱
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۲

از ادعای فاجعه بودن حقوق نمایندگی تا فرار به جلوی آقای نماینده(خبر ویژه)


یک نماینده مجلس می‌گوید انتساب تجمعات اخیر به منافقین و سلطنت‌طلبان‌ اشتباه محرز است.
جعفرزاده ایمن‌آبادی به ایلنا گفت: انتساب چنین تجمعاتی به منافقینی که دستشان به خون ملت آغشته است یا نسبت دادن سلطنت‌طلبانی که ۴۰ سال با دارایی این ملت در کشورهای خارجی خوش‌گذرانی کردند،‌اشتباه محرز است و باوجود آن‌که این گروه‌ها سعی در مطالبه به مقصود هستند، مردم قطعاً به‌زودی پاسخ سنگینی به آنها خواهند داد.
وی افزود: آن‌چه مسلم است، حرف مردم حق است و دولت‌ها باید دولت رفاه بوده و به فکر رفاه مردم باشند. فکر می‌کنم اتفاقاتی که افتاد منجر به آن خواهد شد که مجلس در بحث بودجه و همچنین در بحث هدفمندی با وسواس بیشتری نسبت به تصویب لایحه بودجه و به‌ویژه حذف یارانه‌بگیران اقدام خواهد کرد.
جعفرزاده گفت: مسئله این است که طی روزهای اخیر تندروها و دلواپسان در سخنرانی‌های خود به بهانه تخریب دولت روحانی، بالا تا پایین نظام را زیرسؤال برده و مورد انتقاد قرار دادند. وی گفت امیدواریم تندروها سر عقل بیایند.
وی افزود: شاهد بودیم دلواپسان به بهانه حقوق‌های نجومی چقدر سر و صدا کرده و ملت را نسبت به انقلاب و نظام بدبین کردند.
وی همچنین گفت: مردم دیگر نگران گرانی‌ها نباشند؛ چرا که مجلس برنامه‌ای برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی ندارد و قول می‌دهیم در بحث هدفمندی یارانه‌ها هیچ نیازمندی را از قلم نیاندازیم. به بیان دیگر این تجمعات پیامی از سوی مردم بود که این پیام اکنون از جانب مجلس و دولت دریافت شده است و نیاز به نگرانی نیست و ضرورتی به ادامه تجمعات نیست.
یادآور می‌شود این نماینده حامی دولت اخیراً سخنانی درباره کم بودن حقوق نمایندگانی مطرح کرد که با واکنش اعتراضی درمیان رسانه‌ها و فضای مجازی مواجه شد.  رئیس‌ستاد مردمی روحانی در انتخابات در اعتراض به حقوق 6 میلیونی خود گفته بود: این حقوق فاجعه است برای نمایندگان و الان باید پرسید چرا نمایندگان از مجلس حقوق نمی‌گیرند و از محل کار قبلی‌شان حقوق می‌گیرند؟ کاملا واضح است چون حقوق جایی مانند دانشگاه بیشتر از حقوق مجلس است. به هرحال اگر ما می‌گوییم باید مراقب فساد باشیم از سوی دیگر باید یک مدیر را تامین کنیم که به سمت رانت نرود. من پنج میلیون و چهارصدهزار تومان حقوق می‌گیرم. درحالی‌که در دانشگاه می‌خوابیدم ولی نزدیک 8 میلیون تومان حقوق می‌گرفتم. جشن تولد اینستاگرامی این نماینده مجلس نیز با اعتراضات گسترده مواجه شد.