kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۳۶۶
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۴

شلیک موشک ‌انصارالله به ساختمان وزارت دفاع عربستان در ریاض


سرویس خارجی
یگان موشکی یمن در پاسخ به جنایات هرروزه آل‌سعود این بار با یک فروند موشک بالستیک، ساختمان وزارت دفاع عربستان در ریاض را هدف قرار داده است.
طبق گزارش‌های رسمی، از اوایل دی ماه ائتلاف سعودی در حملات وحشیانه خود به شهرهای یمن بیش از 100 غیرنظامی یمنی را به شهادت رسانده است. سازمان ملل نیز روز پنج‌شنبه اعلام کرد در 10 روز گذشته ائتلاف سعودی 109 غیرنظامی یمنی را کشته است. پس از انتشار این اخبار بود که دیروز خبر رسید، انصارالله یمن با شلیک یک موشک بالستیک دیگر به ساختمان وزارت دفاع عربستان در ریاض انتقام جنایات آل‌سعود را گرفت.
 «محمدعلی الحوثی»، رئیس ‌شورای عالی انقلاب یمن خبر پرتاب موشک بالستیک به ساختمان وزارت دفاع عربستان را تایید کرده‌ اما درباره جزئیات آن چیزی نگفته است. وی در پیامی توئیتری پرتاب این موشک را به یگان موشکی یمن تبریک گفته و آن را «یک پیروزی» دانسته که «به پیروزی‌ها در جبهه الخوخه و سایر جبهه‌ها افزوده شده است.»
خبرنگار «العالم» در «مأرب» هم درخصوص شلیک موشک بالستیک نیروهای یمنی به سوی وزارت دفاع عربستان گفته: «تا کنون از سوی وزارت دفاع یمن بیانیه‌ای رسمی درخصوص این حمله موشکی صادر نشده است، اما خبرهایی از پرتاب موشک بالستیک یمنی به سوی یک هدف نظامی راهبردی در پایتخت عربستان منتشر شده است... برخی از منابع نظامی در گفت‌وگو با ما گفتند که به احتمال زیاد این هدف، وزارت دفاع عربستان در ریاض بوده است. ما همچنان منتظر صدور بیانیه از سوی یگان موشکی یمن هستیم که جزئیات حمله و نوع موشک بالستیک را روشن سازد. برخی از تحلیل‌ها بیانگر آن است که ممکن است این حمله موشکی، آزمایش یک سیستم موشکی جدید باشد که یگان موشکی یمن را به قدرت بازدارنگی نظامی مجهز می‌کند.»
 تا کنون عربستان واکنشی رسمی به این خبر نشان نداده است، اما برخی از کاربران سعودی در صفحه توئیتر خود اخباری را از وقوع انفجار در برخی مناطق ریاض منتشر کرده‌اند. همچنین برخی از کاربران سعودی و یمنی حاضر در مناطق مرزی عربستان و یمن نیز از مشاهده آثار موشک پرتاب شده در هوا خبر داده‌اند. علاوه‌ بر این یگان موشکی یمن، جمعه شب چندین موشک کاتیوشا را به سوی پادگان مزدوران سعودی در شهر مأرب شلیک کرد که بر اثر آن، چندین انفجار در این پادگان رخ داد و تعدادی از مزدوران کشته یا زخمی شدند.
واکنش پنتاگون
 به قتل‌عام غیرنظامیان یمنی
از سوی دیگر، جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه بعد از آنکه در جمع خبرنگاران درباره میزان تلفات غیرنظامیان در حملات ائتلاف متجاوز عربستان به یمن و حمایت‌های واشنگتن از آن تحت فشار قرار گرفت گفت، آمریکا با آموزش خلبان‌های عربستانی است در تلاش است این تلفات را کم کند! اظهارات متیس یک روز بعد از آن مطرح می‌شد که گزارش سازمان ملل متحد افشا کرد، تنها ظرف 10 روز گذشته بیش از 100 غیرنظامی یمنی در حملات ائتلاف متجاوز عربستان کشته شده‌اند. واشنگتن یکی از حامیان اصلی جنایت‌های عربستان در یمن است.