kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۳۶۳
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۴

اسلام‌آباد: دوستی با آمریکا یعنی خسارت محض



وزیر خارجه پاکستان گفته، دوستی و ارتباط با آمریکا، برای پاکستان فقط خسارت محض به دنبال داشته است.
«خواجه آصف» در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرده که(دونالد) ترامپ مدعی است دوستی با آمریکا برای پاکستان سودمند خواهد بود، ولی حقیقت این است که آنچه دوستی با آمریکا نصیب کشور ما کرده، خسارت محض بوده است.
مقامات آمریکایی از جمله رئیس‌جمهور این کشور، پاکستان را به حمایت از تروریسم در افغانستان متهم می‌کنند و همین مسئله، روابط دو کشور را تیره کرده است.
به گزارش تسنیم، خواجه آصف این را هم گفته که: «اظهارات سران آمریکا، نشان‌دهنده شکست کامل آنها در منطقه است، ولی (در هر صورت) آنها باید بدانند که از این پس، سیاست‌های ما در راستای منافع ملی ما خواهد بود.
پاکستان در سال 2001، با لشکرکشی آمریکا به افغانستان، همراهی و اعلام کرده بود که به «جنگ ضد تروریسم» تحت رهبری آمریکا می‌پیوندد.
این سیاست پاکستان که در زمان ریاست جمهوری «پرویز مشرف» اتخاذ شده بود، ضربات هولناک و بی‌سابقه‌ای را به دولت و ملت پاکستان وارد و پاکستان را به بهشت تروریسم تبدیل کرد.
این سیاست اسلام‌آباد همچنین باعث شد، نوار قبایلی شمال غرب پاکستان به صحنه جنگ و گریز نیروهای دولتی و طالبان محلی تبدیل و جان صدها غیرنظامی تلف شود. علاوه بر آن، پهپادهای آمریکایی با حمله به مناطق غیرنظامی، جان صدها شهروند را به بهانه مبارزه با تروریسم گرفته‌اند که این مسئله نیز خشم دولت و مقامات پاکستانی را برانگیخته است.