kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۲۵۴
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۰
پس‌لرزه‌های حماقت ترامپ تمامی ندارد

برپایی چهارمین جمعه خشم در مناطق مختلف فلسطین همراه با شلیک 3 موشک به سرزمین‌های‌اشغالی


سرویس خارجی-
اعتراضات فلسطینی‌ها در بیست و سومین روز از اعلام تصمیم نابخردانه ترامپ درخصوص قدس همچنان ادامه دارد. دیروز و در چهارمين «جمعه خشم» مناطق مختلف قدس، رام‌الله و غزه شاهد تظاهرات گسترده ضدصهیونیستی بود و حماس نیز با شلیک سه موشک دیگر به سرزمین‌های ‌اشغالی، خواب را از چشم صهیونیست‌ها ربود.
روز گذشته در اراضي مختلف فلسطين پس از نمازجمعه تظاهرات‌ و راهپيمايي‌هايي در چارچوب چهارمين «جمعه خشم» به منظور محکوم کردن تصميم رئيس‌جمهور آمريکا درخصوص قدس برگزار شد. این در حالی است که مقاومت فلسطین هم سه موشک به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین شلیک کرد که باعث به صدا درآمدن آژیرهای خطر و فرار صهیونیست‌ها به پناهگاه‌ها شد. رژیم صهیونیستی اجازه انتشار اخبار درباره میزان تلفات و خسارات چنین حملاتی را نمی‌دهد. شهرهای فلسطین از سه هفته پیش صحنه تظاهرات گسترده علیه اقدام دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و دستور وی برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس است.
در اعتراض‌های خیابانی دیروز بیش از 10 فلسطینی زخمی شده‌اند. از زمان اعلام تصمیم ترامپ در انتقال سفارت به قدس شریف (15 آذر) تاکنون در حدود 16 نفر شهید و 4000 نفر مجروح شده‌اند. 600 فلسطینی هم در این مدت بازداشت شده‌اند.
پليس رژيم صهيونيستي از ساعت‌ها قبل از برگزاری نماز جمعه، نيروهاي خود را در اطراف شهر قدس و مسجدالاقصي براي رويارويي با تظاهرکنندگان فلسطيني به حالت آماده‌باش درآورده بود، لیکن تظاهرکنندگان فلسطینی بدون اعتنا به نظامیان صهیونیست به سر دادن شعار علیه رژیم صهیونیستی و آمریکا پرداختند که با مداخله پلیس و نظامیان صهیونیست این تظاهرات به درگیری منجر شد. پلیس رژیم صهیونیستی برای سرکوب تظاهرکنندگان از گلوله‌های جنگی و گاز‌اشک آور استفاده کرد.
از سوی دیگر خبر رسیده وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی که به یکی از روستاهای مجاور قدس رفته بود، از اعتراضات فلسطینیان جان سالم به در برده است. درپی حضور«گیلعاد اردان» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در روستای «ابو دیس» در نزدیکی شهر بیت‌المقدس، فلسطینیان معترض کاروان او را با سنگ و بمب ‌آتش‌زا (کوکتل مولوتف) هدف قرار دادند.به نوشته «تایمز اسرائیل» خودروی حامل اردان در پی این اعتراضات آسیب دید و شیشه‌های آن شکست اما به گفته پلیس، خود او آسیبی ندیده است. یک افسر پلیس مرزی در این باره گفته، نجات پیدا کردن گیلعاد اردان از این حادثه یک معجزه بوده است.
شلیک سه موشک
شبکه خبری روسیا الیوم در نوار غزه اما از حمله موشکی نیروهای مقاومت به سرزمین‌های‌اشغالی خبر داده است. این شبکه همچنین اعلام کرده، رژیم صهیونیستی در واکنش به حمله موشکی حماس به سرزمین های‌اشغالی، بخش‌هایی از نوار غزه را بمباران کرد. جنگنده‌ها و ‌تانک‌های رژیم صهیونیستی دو موضع حماس در شمال نوار غزه را هدف قرار دادند.ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده سامانه گنبد آهنین این رژیم دو موشک از ۳ موشکی که از نوار غزه به سرزمین های‌اشغالی شلیک شده را رهگیری کرده است. تصاویری که از لحظه اصابت موشک به سرزمین‌های ‌اشغالی ارسال شده نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها در شهرک‌های صهیونیستی در حال فرار هستند.
تصویب قانون اعدام فلسطینیان
از سوی دیگر خبر رسیده که اویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بر ضرورت تصویب قانون اعدام فلسطینیان تاکید کرده است. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفته: «هر تروریستی که زنده وارد زندان می‌شود، انگیزه‌ای نزد گروه‌های تروریستی برای ربودن نظامیان و غیرنظامیان با هدف سازش، ایجاد می‌کند.»
صندوق ویژه خرید رای در سازمان ملل!
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم در تلاش برای خرید آرای ۵۰ کشور در سازمان ملل، تصمیم به ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری با سرمایه اولیه ۵۰ میلیون دلار برای اجرای پروژه‌هایی در ۵۰ کشور جهان گرفته است.
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه ۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو قصد دارد با راه‌اندازی این صندوق زمینه اجرای پروژه‌های کشاورزی، شیرین‌سازی آب دریا و توسعه فناوری در این کشورها را فراهم کرده و در قبال آن، آرای آنها را در سازمان ملل به نفع رژیم‌صهیونیستی تغییر دهد. این تصمیم نتانیاهو به دنبال شکست مفتضحانه هفته قبل رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل در جریان رای‌گیری درباره قطعنامه تهیه شده در مخالفت با تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اتخاذ شده است.