kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۱۹۵
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۹

نشست رهبران مقاومت در کرانه باختری با شعار قدس متعلق به فلسطین است



رهبران گروه‌های مختلف فلسطینی با گرد هم آمدن در غزه و شرکت در کنفرانس «قدس پایتخت ابدی فلسطین» بر مقابله جدی با اقدام ترامپ درخصوص قدس و مقابله ملت‌های عربی و اسلامی با مسئله عادی سازی روابط با اسرائیل تاکید کردند.
شرکت‌کنندگان در کنفرانس ملی «قدس پایتخت ابدی فلسطین» بر ضرورت پایبندی به گزینه انتفاضه و راهبرد مقاومت در مقابله با اقدام ترامپ درخصوص به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تاکید کردند و خواستار تحقق وحدت ملی و یکپارچگی برای مقابله با اقدام ترامپ و دشمن صهیونیستی شدند.
مذاکرات تمام شد
آنها همچنین بر ضرورت اعلام شکست پروژه حل و فصل مسئله فلسطین از طریق مذاکره و عقب‌نشینی از موضع به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و توقف تمام هماهنگی‌های امنیتی با دشمن از سوی سازمان آزادی بخش و اقدام برای تشکیل ارتش ملی تاکید کردند.به گزارش خبرگزاری قدس به نقل از خبرگزاری فلسطین الیوم، در این کنفرانس همچنین بر بسیج همه نیروهای امت عربی و اسلامی برای یاری مسجدالاقصی و مقابله با اقدام ترامپ تاکید کردند. آنها افزودند دفاع از قدس و فلسطین واجبی شرعی است.
شیخ« نافذ عزام» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی با بیان اینکه «تشکیلات خودگردان فلسطین امروز در برابر یک موضع تاریخی قراردارد» تاکید کرد «قدس پایتخت ابدی فلسطین است وآمریکا هیچ کاری نمی‌تواند انجام بدهد.» شیخ عزام از ملت‌های عربی اسلامی نیز خواست ضمن حمایت عملی از انتفاضه با هرگونه توهین به ساحت مقدس وهویت قدس مخالفت کنند زیرا تداوم انتفاضه موجب تحقق اهداف می‌شود.وی افزود: «ما امروز نماینده جبهه حق در برابر دشمن تروریستی و ظالم هستیم و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا با تصمیم احمقانه‌اش درباره قدس، امت اسلام را به پا داشت.»عزام با تاکید بر اینکه «قدس بخشی از هویت، فرهنگ، تمدن و زندگی ماست» افزود: «سلاح آمریکا امروز صاحبان حق را نمی‌ترساند زیرا منطق زور و باج خواهی آمریکا دیگر نتیجه‌ای ندارد و ملت‌های عرب بدانند ترامپ با این تصمیم همه دوستان عرب خود را نیز به مبارزه طلبیده و بهتر است آنها در روابط خود با آمریکا تجدید نظر کنند.» کنفرانس ملی قدس پایتخت ابدی ما است روز سه شنبه با حضور همه گروه‌های فلسطینی در شهر غزه برگزار شد.
هشدار فتح
در واکنش به اقدام گواتمالا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل هم، جنبش فتح از همه کشورهای عربی و اسلامی خواست روابطشان را با کشورهایی که قصد انتقال سفارت خود به قدس را دارند، قطع کنند.
به گزارش ایسنا، به نقل از الیوم السابع، «جمال نزال»، سخنگوی جنبش فتح در بیانیه‌ای از کشورهای عربی و اسلامی خواست با کشورهایی که قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت می‌شناسند یا سفارت خود را به آنجا منتقل می‌کنند، به گونه‌ای برخورد کنند که این کشورها از تصمیم خود متضرر شوند. نزال گفت: «کشورهای عربی و اسلامی باید متجاوزان به تمدن و حقوق فلسطین را مجبور به پرداخت بهای سنگین کنند». وی افزود: «مسئله قدس باید مسئله‌ای ناموسی برای ما باشد و نباید در مقابل متجاوزگران آن چشم پوشی کرده و سکوت کنیم.»«خالد مشعل» رئیس ‌سابق دفتر سیاسی حماس نیز در سخنرانی خود در مقر مرکزی حزب عدالت و توسعه در شهر رباط پایتخت مغرب تصریح کرد که موضع امت عربی و اسلامی در پاسخ به تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا شجاعانه بود.
پیام کودکان فلسطینی به سردار سلیمانی
جمعی از کودکان فلسطینی در غزه نیز ضمن قدردانی از ایران و سپاه پاسداران، خطاب به سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس تاکید کردند که: «همه ما تا آزادسازی قدس شریف در کنار تو حضور خواهیم داشت.حاج قاسم فرزندان فلسطین تو را دوست دارند، فلسطین به تو افتخار می‌کند، تا وقتی مردانی مثل تو روی زمین باشند، محاصره و ‌اشغال وجود نخواهد داشت ما تو را تنها نخواهیم گذاشت.»