kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۱۹۲
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۹

شهادت ده‌ها غیرنظامی دیگر در حملات دیوانه‌وار سعودی‌ها به یمن


سرویس خارجی-
ائتلاف متجاوز سعودی در دور جدید حملات وحشیانه خود ده‌ها خانواده یمنی را به خاک و خون کشیده است. این حملات یک روز پس از حملات جنگنده‌های سعودی به حدیده، صنعا و ذمار صورت می‌گیرد که طی آن نیز شمار زیادی از مردم کوچه و بازار به طرز دلخراشی قتل‌عام شدند.
آل سعود در چند روز گذشته شهر‌های مختلف یمن را آماج دور تازه‌ای از حملات وحشیانه خود قرار داده است. روز دوشنبه جنگنده‌های ائتلاف سعودی صنعا، ذمار، و الحدیده را هدف قرارداده و 84 شهروند یمنی را به خاک و خون کشیده بودند. در ادامه این حملات روز سه‌شنبه نیز جنگنده‌های سعودی شمار بیشتری از مردم یمن را قتل‌عام کردند. حملات آل سعود در روز سه‌شنبه به ۲ استان تعز و الحدیده واقع در غرب یمن صورت گرفت که به کشته و زخمی شدن بیش از ۱۲۰ شهروند یمنی منجر شد. منابع خبری یمن می‌گویند جنگنده‌های سعودی بازاری را در منطقه «التعزیه» استان تعز واقع در جنوب غرب یمن هدف قرار دادند که در پی آن بیش از 100 نفر از غیرنظامیان یمنی کشته و یا زخمی شدند. سعودی‌ها با چراغ سبزی که از آمریکا و متحدان غربی‌شان گرفته‌اند، در یک ماه گذشته 600 نفر از مردم یمن را کشته یا زخمی کرده‌اند.  عربستان در جنایت روز سه‌شنبه خود همچنین، منطقه «التحیتا» استان الحدیده واقع در غرب یمن را هم بمباران کرد که در پی آن 14 نفر از اعضای یک خانواده کشته شدند. جنگنده‎های سعودی آمریکایی همچنین در این روز بیش از ۳۰ بار به شهر «الخوخه» استان الحدیده واقع در غرب یمن حمله کردند. شهر مهم «الخوخه» در جنوب غرب استان الحدیده واقع در ساحل غربی یمن، این روزها شاهد درگیری‎های شدید بین نیروهای یمنی و شبه نظامیان ائتلاف سعودی است؛ به ویژه اینکه ارتش یمن و انصارالله به عمق الخوخه نفوذ کرده‌اند و شبه نظامیان مستقر در این شهر را در محاصره خود قرار داده‎اند و از همین روی، ائتلاف سعودی تلاش می‎کند با پشتیبانی هوایی از شبه نظامیان، این محاصره را بشکند که البته تاکنون ناموفق بوده است. بندر الحدیده دومین بندر تجاری بزرگ یمن بعد از بندر عدن است و به دلیل داشتن امکانات صادرات و واردات و نزدیکی به معابر بین‌المللی حمل و نقل کالا از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد.
محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله در واکنش به این جنایت‌ها اعلام کرد، این جنایت عربستان در تعز و نیز جنایات قبلی، نشان‌دهنده شکست بزرگ رژیم سعودی و حامیانش است. وی افزود، خون مردم یمن بسیار مورد بی‌احترامی قرار می‌گیرد و نظام سعودی مواضع سازمان ملل را با پول خریده است.
اما نیروهای ارتش یمن و انصارالله در واکنش به حملات آل سعود،  حملات غافلگیرکننده‏ای را در پایگاه‌های شبه نظامیان و عناصر حزب اخوانی «الاصلاح» وابسته به عربستان در مارب انجام دادند. منابع میدانی می‌گویند که در این عملیات بیش از ۲۰ نفر از عناصر شبه نظامی وابسته به دولت مستعفی یمن کشته و زخمی شدند و علاوه بر آن یک خودروی نظامی آنها منهدم شده است.