kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۱۹۱
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۹

واشنگتن پست سال 2017 را سال موفقیت‌های کیم‌ جونگ‌اون در برابر ترامپ دانست



واشنگتن پست در گزارشی درباره تنش‌ها بین ترامپ و کیم جونگ اون، با برشمردن دلایلی نتیجه گرفته، «سال 2017 برای رهبر کره شمالی سال بسیار خوب و موفقی» بوده است.
تنش بین کره شمالی و آمریکا با روی کار آمدن ترامپ در سال 2017 به اوج خود رسید. آزمایش‌های پی‌در‌پی هسته‌ای کره شمالی از یک طرف و تهدیدها و تحریم‌های آمریکا وضعیت را در شبه جزیره کره به نقطه‌ای رساند که برخی از کارشناسان از قریب‌الوقوع بودن یک جنگ ویرانگر اتمی در منطقه خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی در‌باره رودررویی ترامپ و کیم جونگ اون در سال جاری میلادی که کمتر از 2 روز دیگر به پایان آن زمان هست نوشته: «حالا که سال ۲۰۱۷
رو به اتمام است، کیم جونگ اون می‌تواند به سالی که در آن نتایج خوبی برایش داشت،‌ بنگرد؛ موشکی که می‌تواند ۸۰۰۰ مایل پرواز کند و به واشنگتن دی.سی برسد، بمب هیدروژنی که ۱۷ برابر بزرگتر از آن بمبی است که آمریکا در هیروشیما منفجر کرد، سراسر جهان توجه زیادی به اون داشته و او را به شدت جدی گرفته‌اند.»
این گزارش می‌افزاید: «شش سال قبل، زمانی‌که اون ۲۷ ساله جای پدرش کیم ایل سونگ نشست، تردیدهای گسترده‌ای درباره چگونه اداره شدن کره شمالی توسط این مرد جوان بی‌تجربه وجود داشت، او را همچون داستانی مضحک می‌دیدند. اما کیم در حال حاضر قدرت خود را در داخل کشورش تحکیم بخشیده، ۹۰ تا ۹۵ درصد از فعالیت‌های اتمی خود را انجام داده و هیچ نشانه‌ای از رقیب یا مخالف جدی برای وی وجود ندارد...انتظار می‌رفت که با روی کار آمدن کیم جونگ اون در پایان سال ۲۰۱۱ سقوطی قریب‌الوقوع رخ دهد. اما پس از ۲۵ آزمایش موشکی در ۲۰۱۷، شامل سه موشک بالستیک قاره‌پیما و یک آزمایش قدرتمند اتمی، احتمالا کره شمالی تنها به یک فناوری برای تبدیل شدن به یک قدرت تمام عیار اتمی نیاز دارد و آن ساخت وسیله‌ای است که بتواند با آن کلاهک اتمی را به صورت امن و از طریق اتمسفر بالا، حمل کند.»
واشنگتن پست سپس با ‌اشاره به این مسئله که «کیم جونگ اون به دلیل تنش‌ها با ترامپ جایگاه بالاتری در سطح بین‌الملل به دست آورده،» نتیجه گرفته که «او با تقابل مستقیم با ترامپ سال موفقی داشته است. از چشم‌انداز کره شمالی‌ها، کیم جونگ اون به عنوان رهبری جوان خوب عمل کرده و جنگ لفظی میان او و ترامپ بایستی در داخل کره شمالی به نفعش تمام شده باشد.»