kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۱۴۰
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۹
علما و چهره‌های سیاسی مطرح کردند

حماسه 9 دی تداوم انقلاب اسلامی را تضمین کرد



در آستانه حماسه تاریخ ساز 9 دی علما و برخی چهره‌های سیاسی در سخنانی با تاکید بر لزوم تکرار و یادآوری این روز سرنوشت‌ساز در تاریخ انقلاب اسلامی تصریح کردند: اگر حماسه 9دی خلق نمی‌شد در واقع امروز ما دیگر آن ارزش‌ها و آرمان‌هایی را که امام راحل در ایجاد انقلاب به دنبال آن بود را شاهد نبودیم.
آیت‌الله محسن مجتهد شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با ‌اشاره به اهمیت و لزوم گرامیداشت 9 دی، گفت: علت اینکه برخی روزها در تاریخ ماندگار شده‌اند به دلیل تاریخ‌سازی آنان است.حوادثی که تاریخ‌ساز بوده است نباید فراموش شود زیرا می‌تواند برای آیندگان عبرت‌آموز باشد و 9دی ازجمله آن روزها است.
آیت‌الله مجتهد شبستری با ‌اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی 9 دی سال 1388، خاطرنشان کرد: حضور گسترده، بی‌نظیر یا کم‌نظیر مردم ثبات و آرامش را به کشور برگرداند، بنابراین گرامیداشت این حماسه همه ساله بسیار مفید و عبرت آموز است تا سبب شود دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران بار دیگر این دست افکار را در سر نپرورانند.
گرامیداشت ۹ دی
کشور را بیمه می‌کند
آیت‌الله حسن عالمی نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری نیز با‌اشاره به اهمیت گرامیداشت حماسه 9دی، گفت: با کالبدشکافی فتنه 88 و حماسه 9دی متوجه می‌شویم که جریان نفاق و ضدانقلاب با پوشش و شعار انقلابی برای ایجاد اصلاح در انقلاب شکل گرفته بود. آن جریان فتنه چهره خود را که مملو از مخالفت با نظام جمهوری اسلامی و ارزش‌های اسلامی بود زیر نقاب دفاع از ارزش‌های اسلامی پنهان و به عرصه مبارزه با انقلاب وارد میدان شد.
آیت‌الله عالمی با بیان اینکه حماسه بی‌نظیر 9دی در حقیقت شکست نفاق جدید بود، اظهار داشت: فتنه 88 پس از جریان قبلی منافقین که تحت عنوان مجاهدین خلق برای نابودی نظام انقلاب وارد صحنه شده بودند، شکل گرفت تا همان هدف را دنبال کنند و این امر با شعارهایی که سر می‌دادند کاملا مشهود بود.
وی با تاکید بر اینکه یاد و خاطره حماسه 9دی باید با قوت بیشتر گرامی داشته شود، تصریح کرد: تکرار و یادآوری حماسه 9دی برای مردم و بخصوص جوانان امری لازم و ضروری است تا در آینده اگر با چنین جریان‌های منحرفی که با شعارهای جدید و ظاهری موجه روبرو شدند فریب شعارهای کاذب و منافقانه آنان را نخورده و شیفته محتوای مسموم و کشنده‌ آنها نشوند. اگر حماسه 9دی خلق نمی‌شد در واقع امروز ما دیگر آن ارزش‌ها و آرمان‌هایی را که امام راحل در ایجاد انقلاب به دنبال آن بود را شاهد نبودیم.
کشف بیش از ۲ هزار سند
از جلسات فتنه‌گران
سید حسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت روز بصیرت در پاکدشت، با بیان اینکه فتنه خط قرمز نظام و انقلاب است، گفت: ملت فهیم ایران به ذات منفی همه سران فتنه و حامیان آنها به خوب پی بردند و با حماسه بزرگ 9 دی فتنه دشمنان را سرکوب کردند.
وی با بیان اینکه خیانت فتنه گران از ذهن ملت پاک نخواهد شد، افزود: سران فتنه با سکوتشان نشان دادند توبه پذیر نیستند و اهداف استکباری را بر خواسته‌های مردم ترجیح می‌دهند.
نقوی حسینی با ‌اشاره به اینکه انتخابات دلیل فتنه 88 نبود، ابراز کرد: این فتنه با هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی برنامه‌ریزی شده بود به طوری که 8 ماه قبل از انتخابات، برخی از شبکه‌های معاند برای مدیریت فتنه راه‌اندازی شد. فتنه 88 آخرین فتنه در این نظام نبود، ادامه داد: دشمن در حال فعالیت است و از 9 ماه قبل از فتنه تاکنون بیش از 2 هزار سند از جلسات آنها کشف شده است. نقوی حسینی به سخن رئیس‌سابق سازمان سیا ‌اشاره کرد و گفت: برنده واقعی و پیروز میدان حوادث سال 88 رهبر ایران بود.
مردم ایران هرگز فتنه 88 را فراموش نخواهند کرد
حسینعلی شهریاری با بیان اینکه مردم ایران هرگز فتنه 88 را فراموش نخواهند کرد،اظهار کرد: مردم در حماسه 9 دی تمام معادلات دشمنان نظام را بر هم زده و توطئه‌های آنان را خنثی کردند.
وی ادامه داد: حضور مردم در روز 9 دی هم به استکبار جهانی و هم به ایادی آن فهماند که این نظام جایگاه دارد و توده‌های مختلف مردم از آن حمایت می‌کنند. به این سادگی نمی‌شود یک انقلاب ایدئولوژیک را توسط برخی افراد فتنه‌گر به حاشیه برد. مردم ایران هرگز فتنه 88 را فراموش نخواهند کرد، دشمنان نظام را شناخته و به بصیرت لازم رسیده‌اند.
نفوذ
اصلی‌ترین عامل ایجاد فتنه بود
احمدعلی مقدم عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه نفوذ اصلی‌ترین عامل ایجاد فتنه بود گفت: عوامل فتنه 88 با وجود اقرار به عدم امکان تقلب در انتخابات حاضر به محکومیت فتنه نیستند.
وی با بیان اینکه معتقد است بعد از گذشت چند سال از فتنه همه ابعاد مختلف آن، خیانت فتنه‌گران، اجحاف در حق نظام و شیوه‌های گسترش آن در جامعه بازگو نشده است، تصریح کرد: همانطور که ابعاد روز 9 دی به‌عنوان یک قیام ملی برای مردم بازگو نشده است نگذاریم این قیام به فراموشی سپرده شود و شیطنت‌های عوامل داخلی و خارجی فتنه باید برای مردم توسط نخبگان بیان شود. اظهرمن‌الشمس است که هدف اصلی فتنه 88 دغدغه عدم وجود دموکراسی در ایران و بحث تقلب در انتخابات نبود بلکه براندازی نظام و انقلاب اسلامی نشانه‌گیری آنان قرار داشت.
مقدم ادامه داد: به تعبیر مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای قیام تاریخی و ماندگار 9 دی 88 یکی از قله‌های فراموش‌نشدنی، حرکت برخاسته از بصیرت، شناختن موقعیت و حضور در لحظه‌های مورد نیاز است و حرکتی در فضای غبارآلود و متکی بر ایمان و اراده الهی در تاریخ انقلاب اسلامی بود لذا نباید هیچ‌گاه آن‌ را فراموش کرد. چهار عامل اصلی که موجب شد که این حرکت خودجوش تاریخی به‌وقوع بپیوندد یک ایمان و باورهای اعتقادی مردم، دوم رهبری الهی و هوشمندانه مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای، سوم بصیرت ملت ایران و چهارم عاشورای حسینی.
سران فتنه
حلقه‌ای از توطئه علیه اسلام
و ملت‌های منطقه شدند
علیرضا زاکانی نماینده سابق مردم تهران نیز در نشست «بررسی پیامدهای اقتصادی فتنه 88» با بیان اینکه حصر سران فتنه ربطی به مسئله انتخابات ندارد، گفت: واقعیت این است که سران فتنه در آن زمان آتش بیار فتنه در داخل کشور بودند اما زمانی محصور شدند که فتنه تمام شده بود. در واقع علت حصر به اتفاقاتی که در سال 89 در سوریه آغاز شد، برمی‌گردد. در سال 89 اتفاقاتی به دست نظام سلطه در سوریه افتاد تا معادلات امنیتی منطقه را برهم بزنند، با این وجود سران فتنه نیز آمدند و خودشان را حلقه‌ای از این توطئه نظام سلطه علیه اسلام و ملت‌های منطقه و به ویژه ملت ایران قرار دادند و به همین دلیل محصور شدند.در واقع زمانی که تهدیدات بزرگ و آتش فتنه عظیمی در منطقه بین ملت‌های مسلمان و در درون کشورهای اسلامی داشت شعله‌ور می‌شد، یک عده‌ای هم در داخل به دنبال این بودند که ایران را به یک کانون آتش تبدیل کنند.