kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۱۳۹
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۹
ادامه رسوایی‌های شبه‌رسانه وابسته

بودجه‌سازی آمدنیوز برای تخریب آیت‌الله جوادی‌آملی



رسانه وابسته آمدنیوز پس از رسوایی در جعل مُهر، این‌بار با بودجه‌سازی سعی در تخریب دوباره آیت‌الله جوادی‌آملی دارد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ آیت‌الله جوادی آملی در درس تفسیر هفته گذشته خود با‌ اشاره به واژه قرآنی «مرجفون» در آیه 60 سوره احزاب تاکید کرد : «مرجف به کسی گفته می‌شود که اخبار کذب و بی‌پایه و اساس در جامعه پخش می‌کند. مرجفون به دنبال پخش اراجیف در جامعه هستند و «آمدنیوز» یک نمونه از مرجفون هست.»
به دنبال بیانات روشنگرانه آیت‌الله جوادی‌آملی در تقبیح اراجیف‌بافیِ آمدنیوز، این شبه‌رسانه پس از انتشار پست‌های متعددی حاوی اهانت به ایشان، شیوه نخ‌نمای جعل سند را برای تخریب این مرجع عالیقدر در دستور کار قرار داد.
آمدنیوز در یک مرحله با ناشی‌گری محض، به جعل نام‌های منسوب به آیت‌الله روحانی متوسل شده و در متن آن به آیت‌الله جوادی‌آملی تعریض وارد نموده بود؛ که البته به سرعت با اطلاع‌رسانی رسانه‌ها مفتضح شد.
در واقع هدف اصلی این شبه‌رسانه مزدور، تخریب شخصیت‌های برجسته کشور بوده و «فتوشاپ» ابزار اصلی گردانندگان آن برای پیشبرد عملیات روانی میباشد.اهتمام این رسانه جعلی، برای تخریب آیت‌الله جوادی‌آملی تا اندازه‌ای است که به این مقدار بسنده نکرده و دروغ‌پراکنی و سندسازی را همچنان ادامه می‌دهد.
در نمونه‌ای دیگر، آمدنیوز مدعی شده است که در لایحه بودجه 97 «برای به دست آوردن دل [آیت‌الله] جوادی آملی، میلیاردها تومان سهم پدافند غیرعامل را به مؤسسه انتشاراتی اسراء وابسته به مرتضی جوادی‌آملی [فرزند معظم‌له] اختصاص دادند!»
جاعلانِ آمدنیوزی در تصویر ساختگی خود از لایحه بودجه سال 1397، مبلغ این قرارداد را بیش از 30 میلیارد تومان عنوان کرده‌اند!
با بررسی لایحه ارائه شده از سوی دولت به مجلس، مشخص می‌شود که «آمدنیوز» با استفاده از «فتوشاپ» این ردیف بودجه را که توضیح دیگری داشته، تغییر داده و از آن برای تخریب شخصیت آیت‌الله جوادی‌آملی استفاده کرده است.
در این ردیف نام هیچ انتشاراتی به عنوان طرف قرارداد پدافند غیرعامل ذکر نشده و برای چاپ کتب و نشریات، حدود 3 میلیارد تومان توسط دولت تخصیص داده شده است، نه 30 میلیارد تومان!
این رسوایی‌ها نشان می‌دهد که آمدنیوز چگونه با جعل و فتوشاپ، علیه شخصیت‌ها و نهادها سندسازی کرده و با تکیه بر بی‌اطلاعی مخاطبان خود، اغراضش را دنبال می‌کند. اکنون به آسانی می‌توان درباره میزان وثوق و صحت اسناد ادعایی این شبه‌رسانه قضاوت کرد و بیش‌از پیش به بصیرت بزرگانی همچون آیت‌الله جوادی‌آملی حفظه‌الله پی برد.