kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۰۶۴
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰
در تظاهرات غزه مطرح شد

اتحاد مقاومت برای آزادی قدس از تهران تا بیروت و صنعا



صدها تن از مردم غزه علیه تصمیم «دونالد ترامپ» در انتقال سفارت به قدس، دست به تظاهرات زدند و با در دست گرفتن تصاویر سردار «قاسم سلیمانی» و «سیدحسن نصرالله»، تاکید کردند که تنها راه آزادی فلسطین، سلاح مقاومت است.
خیابان‌های «غزه» دیروز نیز مثل روزهای گذشته، صحنه تظاهرات مردم علیه رئیس‌جمهور آمریکا بود. تظاهرکنندگان با در دست گرفتن تصاویر سردار سلیمانی و سیدحسن نصرالله فریاد زدند که تنها راه نجات فلسطین از اشغالگری و تجاوز، تکیه بر سلاح مقاومت است.
به گزارش شبکه المیادین، تظاهرکنندگان همچنین تاکید کردند که از همه مبارزان در سرزمین فلسطین می‌خواهیم با محور مقاومت از تهران تا بیروت و یمن متحد شوند و به یاری همه مستضعفان بشتابند. فلسطینی‌ها همچنین از تشکیلات خودگردان خواستند توافقنامه‌های امضا شده با اشغالگران را لغو کنند.
«خالد البطش» یکی از مسئولان جنبش جهاد اسلامی فلسطین به المیادین گفت: اینجا سرزمین ماست و از آن دفاع خواهیم کرد و هرگز اجازه نخواهیم داد طرح ترامپ اجرایی شود. ما این طرح را درهم خواهیم شکست و به همین علت از ملت فلسطین و امت اسلامی در همه جا می‌خواهیم تا به یاری قدس بشتابند. «مشیر المصری» یکی از مسئولان جنبش حماس نیز در گفت‌و‌گو با المیادین تاکید کرد: گزینه قیام، مقاومت و انتفاضه برای گرفتن حقوق و پایبندی به اصول کافی است. امروز ملت فلسطین تاکید می‌کند انتفاضه قدس تا زمانی که تصمیم ترامپ باطل شود ادامه پیدا خواهد کرد.
حمله به سفارت رژیم صهیونیستی
صدها تن از مردم یونان در حمایت از فلسطین، به سفارت رژیم صهیونیستی در آتن حمله کردند.
به گزارش ایسنا، تعدادی از طرفداران سازمان‌های چپ‌گرای یونان با شیشه‌های حاوی رنگ قرمز به سفارت رژیم صهیونیستی در آتن یورش بردند. این سازمان‌ها در بیانیه‌ای اعلام کردند: ما در کنار فلسطینی‌ها هستیم، مردمی که رژیم صهیونیستی در طول ده‌ها سال به پاکسازی نژادی آن‌ها پرداخته و به آن‌ها برای ترک سرزمین مادریشان فشار آورده‌اند. در ادامه این بیانیه تأکید شده است: ما به فلسطینی‌ها بیشتر نزدیک هستیم و از دولت یونان می‌خواهیم به اسرائیل نزدیک نشود.
اعتراضات مردمی در داخل سرزمین فلسطین و خارج آن به تصمیم ترامپ در حالی صورت می‌گیرد که رسانه‌ها گزارش دادند، دولت آمریکا هتلی را در قدس خریداری کرده است. به نظر می‌رسد که این اقدام مقدمه‌ای برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس است.
به گزارش ایسنا، شبکه هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که هتل مذکور «دیپلمات» نام دارد و در جنوب شرق شهر قدس قرار دارد و اداره مهاجرت اسرائیل در آنجا فعالیت می‌کند. دولت آمریکا اخیراً ساختمان این هتل را خریداری کرده است. در همین حال، شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که یک هیئت آمریکایی به ریاست نماینده شخصی رئیس‌جمهور آمریکا به اراضی اشغالی سفر کرد تا مقدمه‌چینی‌های لازم را برای انتقال سفارت آمریکا به شهر قدس انجام دهد. دونالد ترامپ در ششم دسامبر جاری(15 آذر ماه) دستوری را مبنی بر به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی امضا کرد و به وزارت خارجه آمریکا دستور داد که انجام اقدامات را برای انتقال سفارتخانه به قدس آغاز کند.از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی اعلام کرد در حال رایزنی با 10 کشور مختلف برای انتقال سفارت‌هایشان به قدس اشغالی است. این رژیم بدون اعلام نام این کشورها اعلام کرد که این کشورها قبلا برای انتقال پایتخت خود اعلام آمادگی کرده بودند.