kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۱۸۹۰
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰

یونیسف:جنگ یمن جنگ با کودکان است



نماینده صندوق کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف ) در یمن گفته سال ۲۰۱۷ برای کودکان یمنی «سال وحشتناکی بود.»
جنگ یمن چند روزی است که هزارمین روز خود را رد کرد. و رژیم آل‌سعود مستاصل از رسیدن به اهداف نامشروع خود در «نقطه سر خط» قرار دارد و تنها به کشتار زنان و کودکان و ویرانی زیرساخت‌های یمن مشغول است. در ناتوانی از به تسلیم کشاندن مردم یمن، آل‌سعود به سلاح گرسنگی و بیماری‌های مرگبار مثل وبا و دیفتری روی آورده که بیشترین قربانیان این ابزار‌های شیطانی نیز کودکان معصوم یمنی هستند.
حالا صندوق کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) می‌گوید «بیش از ۱۱میلیون کودک در کشور جنگ‌زده یمن در وضعیتی اسفبار زندگی می‌کنند و 2 میلیون نفر از آنها از سوء تغذیه حاد رنج می‌برند.»
 «گرت کاپلائر» مدیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقای یونیسف در این باره می‌گوید: «می‌توانیم اعلام کنیم که یمن یکی از بدترین مکان‌های کره زمین برای کودکان است.»به گفته وی «جنگ در یمن، جنگ علیه کودکان است و براساس برآوردهای انجام‌ شده، ظرف هر 10 دقیقه یک کودک یمنی بر اثر ابتلا به بیماری‌های قابل پیشگیری جان می‌بازد.» «مریتسل ریلانو»، نماینده یونیسف در یمن نیز در این باره می‌گوید سال ۲۰۱۷ برای کودکان یمنی سال وحشتناکی بود نه فقط به خاطر جنگ که بسیاری از آنها جان خود را از دست دادند، بلکه شاهدیم بیش از یک میلیون تن به بیماری وبا مبتلا شده‌اند و میانگین سوء‌تغذیه در این کشور بالاترین میزان در جهان است.
انهدام 1200‌تانک و خودروی زرهی
اما در حالی که سعودی‌ها ناتوان از دستیابی به اهداف به بمباران دیوانه وار یمن ادامه می‌دهند. وزارت دفاع یمن از انهدام بیش از هزار و ۲۰۰‌تانک و خودروی زرهی عربستان سعودی از آغاز تجاوز به یمن طی ۳ سال گذشته خبر داده است.
وزارت دفاع یمن دیروز اعلام کرده، در جریان تجاوز ائتلاف به یمن به سرکردگی عربستان طی ۳ سال گذشته بیش از هزار و ۲۰۰‌تانک و خودروی زرهی و ۳۷ هواپیما و پهپاد متعلق به ائتلاف سعودی از سوی نیروهای یمنی هدف قرار گرفته و برخی از آنها منهدم شده‌اند.