kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۱۶۲۵
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۴
سرلشکر جعفری برای چهارمین‌بار به مناطق زلزله‌زده رفت

قدردانی زلزله‌زدگان از فرمانده سپاه پاسداران



مردم ولایت‌مدار کرمانشاه از حضور وسیع و بی‌ادعای فرماندهان، پاسداران، سربازان و نهاد‌های وابسته به سپاه‌پاسداران به فرماندهی سردار سرلشکر جعفری قدردانی کردند.
جهان یکبار دیگر شاهد بود آنچه که اتحاد سپاه و مردم در کرمانشاه متجلی شد آنچنان لرزه بر اندام استکبار وارد کرد که به‌مراتب از زلزله مهیب تکاندهنده‌تر بود.
سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه برای اطلاع از روند اسکان موقت مردم زلزله‌زده غرب کشور، دیروز وارد کرمانشاه شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه به همراه سردار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) به  منظور بازدید از روند نصب کانکس‌ها و اسکان موقت مردم در مناطق زلزله‌زده وارد کرمانشاه شد.
در این بازدید فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: طبق قولی که به حضرت آقا دادیم تاکنون ۸۰ درصد اسکان موقت مردم زلزله‌زده با کانکس انجام شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس، سرلشکر محمدعلی جعفری در حاشیه بازدید از مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه، اظهار داشت: امیدوارم همه ارکان نظام بتوانند با خدمت به مردم زلزله‌زده قدردان نجابت و کرامت آن‌ها باشند.
وی ادامه داد: امروز یک ماه از سفر رهبر معظم انقلاب می‌گذرد و طبق قولی که به حضرت آقا دادیم تاکنون ۸۰ درصد اسکان موقت مردم زلزله‌زده با کانکس انجام شده است.
وی تصریح کرد: ۳۲ سپاه استانی و موسسات زیادی از قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه توانستند در این روستاها با پراکندگی و حجم خسارت‌های بالا، ظرف ۲۵ روز کار را به اینجا رسانده و مشکل را جمع کنند.
به گفته جعفری، موضوع مهم بعدی رسیدگی به اسکان دائم زلزله‌زدگان است که بستگی به تصمیم دولت دارد و دولت می‌خواهد با واگذاری وام، اختیار را به خود مردم بدهد و این نکته مثبتی است که خود مردم کار را انجام بدهند و به پیمانکار واگذار نشود.
وی با اشاره به اینکه مردم می‌خواهند این ۴۰ میلیون وام دولت به‌صورت بلاعوض باشد و ما هم امیدواریم دولت این را بپذیرد، گفت: حتما این مبلغ کافی نیست ولی به هر حال ما تا آخرین لحظه در کنار مردم هستیم و با کمک‌های خیرین و سایر کمک‌ها کار را پیش خواهیم برد.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  طرح سامانه گرمسیری انتقال آب را یک سرمایه‌گذاری بی‌سابقه دیگر در این منطقه عنوان کرد و متذکر شد: این طرح با ۴۰ کیلومتر تونل و سد، آب‌های سطحی را به جای خروج از کشور پای زمین‌های مردم می‌کشاند که این دستور مقام معظم رهبری برای این طرح در منطقه بی‌سابقه است.
دیدارفرمانده سپاه
با تنها بازمانده یک خانواده زلزله‌زده
سرلشکر جعفری در ادامه چهارمین حضورش در مناطق زلزله‌زده برای سرکشی به روند خدمت‌رسانی به مردم، با حضور در روستای نوشیروان کرمانشاه با «ستاره احمدی» تنها بازمانده یک خانواده دیدار کرد و در جریان وضعیت وی قرار گرفت.