kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۱۵۲۴
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۶
با اعلام نظر رئیس دیوان محاسبات

اظهارات محمود صادقی بار دیگر خلاف واقع از آب درآمد


رئیس دیوان محاسبات به اظهارات خلاف واقع محمود صادقی نماینده اصلاح‌طلب مجلس واکنش نشان داد.
عادل آذر، رئیس دیوان محاسبات در واکنش به اظهارات محمود صادقی گفت: گزارش حسابرسی عملکرد مالی سال 95 مجلس شورای اسلامی دوم آبان ماه به کمیسیون بودجه ارسال شده است.
وی اظهار داشت: گزارش دیوان محاسبات طبق روال هر سال با رعایت استقلال حرفه‌ای کامل حسابرسان دیوان محاسبات که در مجلس مستقر هستند، تهیه شده و در دوم آبان ماه 96 تقدیم کمیسیون بودجه مجلس شده است. رئیس دیوان محاسبات با اشاره به نطق محمود صادقی درباره حسابرسی به بودجه مجلس مبنی‌بر خط زدن ایرادات هزینه کرد بودجه توسط رئیس دیوان محاسبات، خاطرنشان کرد: دیوان محاسبات همواره یک هیئت مستقل و مستقر در مجلس شورای اسلامی طی سال‌های گذشته داشته است که مجلس شورای اسلامی همانند هر دستگاه دیگری که از بودجه عمومی کشور استفاده می کند، مورد رسیدگی و حسابرسی حسابرسان مستقل دیوان محاسبات قرار می‌گیرد.
آذر با بیان اینکه دیوان محاسبات ارکانی مستقل از یکدیگر دارد، افزود: هیئت‌های حسابرسی، دادسرا، هیئت‌های مستشاری و محکمه هر کدام مستقل از یکدیگر فعالیت خود را طی فرآیندی فنی انجام می دهند و گزارش‌های خود را تهیه و مستقلا به مراجع ذی‌ربط ارسال می کنند.
وی گفت: از‌ آقای دکتر صادقی به عنوان نماینده مردم انتظار می‌رفت قبل از طرح چنین موضوعی با بنده و یا همکاران بنده مشورت می‌کردند تا فرآیند رسیدگی و اصول حرفه‌ای تهیه گزارش حسابرسی مالی دستگاه‌های اجرایی برای ایشان تشریح و ابهامات برطرف می‌شد و قطعا به این اطمینان می‌رسید که در این فرآیند امکان مداخله در تهیه گزارش‌های فنی حسابرسان و دیگر ارکان دیوان محاسبات کشور غیرممکن است. به گزارش تسنیم، محمود صادقی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، طی روزهای گذشته در نطق میان دستور با انتقاد از روند حسابرسی در مجلس، گفته بود: حسابرس‌های دیوان محاسبات هر سال بودجه مجلس را حسابرسی می‌کنند. چندین ایراد می‌گیرند اما رئیس دیوان محاسبات همه را خط می‌زند.