kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۱۲۸۶
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۹

آل‌سعود آرزوی مقابله با ایران را نقاشی کرد!



سرویس سیاسی-
عربستان که در جنگ‌های واقعی خود در منطقه طی یک دهه گذشته هیچ دستاوردی جز شکست نداشته است، با روی آوردن به انیمیشن‌سازی تلاش دارد در فضای مجازی و کارتونی ایران را شکست دهد.
طی روزهای گذشته انیمیشنی از سوی عربستان منتشر شده که در آن جنگ با جمهوری اسلامی ایران از نگاه سعودی به تصویر کشیده و در این جنگ «تمام‌عیار» عربستان همه زیرساخت‌های ایران را به فرماندهی مستقیم محمد بن سلمان از بین برده و ظرف مدت کوتاهی وارد تهران می‌شود.
در این انیمیشن اول نیروی دریایی ایران از بین رفته، بعد موشک‌های ایرانی مورد هدف قرار می‌گیرد و پس از آن نیروگاه هسته‌ای بوشهر و فرودگاه مهر آباد از بین می‌روند و بعد از آن نیروهای عربستانی به آزادی آمده و مورد استقبال مردم قرار می‌گیرند!
از نکات جالبی که در این انیمیشن به نمایش در آمده دستگیری سردار قاسم سلیمانی است که توسط نیروهای نظامی سعودی انجام می‌گیرد.
عربستان در حالی چنین انیمیشنی را منتشر کرده که در جنگ سه ساله یمن علیه مردم یمن که سلاح‌های ابتدایی در اختیار دارند هیچ دستاوردی را کسب نکرده و بارها در فیلم‌های منتشر شده شاهد فرار نظامیان سراپا مسلح سعودی از دست رزمندگان یمنی بوده‌ایم.
در این انیمیشن که تماماً به زبان انگلیسی! بوده و انتقادات زیادی را در جهان عرب به همراه داشته، همه سلاح‌های به کار گرفته شده از سوی عربستان آمریکایی و فرانسوی است، در حالیکه در فضای واقعی به علت پیشرفته بودن این تسلیحات، کارشناسان نظامی آمریکایی و فرانسوی و حتی خلبانان مصری آنها را هدایت می‌کنند.
عربستان در حالی باران موشکی ایران را در این انیمیشن بی‌اثر می‌کند که در فضای واقعی، چندی پیش برای هدف قرار دادن یک موشک ابتدایی یمنی بیش از 6 موشک پاتریوت شلیک شد و در آخر هم مشخص نشد که موشک، مورد هدف قرار گرفت یا نه.
قسمت پایانی این ماجرا به استقبال مردم ایران از نظامیان سعودی در میدان آزادی پرداخته که نشان از نا آشنایی آنها با جامعه ایران دارد.
تحقیر سعودی‌های مدعی توسط انصارالله
این اقدام مضحک سعودی‌ها که با واکنش و تمسخر فعالان رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی جهان عرب نیز مواجه شده در حالی است که آنها طی دو سال گذشته با داشتن تسلیحات مدرن و نابرابر در برابر یک کشور فقیری همچون یمن شکست خورده و به دلیل ناتوانی برای ورود به جنگ تمام عیار نامتقارن تنها به جنگ هوایی بسنده کرده و حتی در جنگ زمینی نیز به نیروهای اجاره‌ای و حتی کمک گرفتن از گروه‌های تروریستی و تکفیری متوسل شده تا به اهداف مورد نظرخود دست یابد.
چندی پیش «امیل لحود» رئیس‌جمهور اسبق لبنان در گفت‎و‌گو با المیادین درباره ادعاهای مضحک و گاه و بیگاه سعودی‌ها در تهدید نظامی ایران گفته بود: اسرائیل با وجود اینکه صد بار قوی‎تر از عربستان است، در حمله به حزب‌الله عاجز است؛ حال عربستان چگونه می‎تواند به ایران به عنوان پشتوانه قدرتمند محور مقاومت حمله کند و در واقع ضعیف‎تر از آن است که بتواند این کشور را مورد حمله قرار
دهد.
واکنش آمریکایی‌ها به تهدیدات سعودی علیه ایران: جوک نگویید
تهدیدات عربستان علیه ایران به حدی طنز گونه و مضحک است که حتی همپیمانان آمریکایی آنان نیز بعضا تلاش کردند که آنها را نسبت به این توهم آشکار کنند. به عنوان نمونه در برنامه کارشناسی شبکه سی ان ان زمانی که سه کارشناس سعودی ادعا کردند که در ۴ تا ۶ ساعت می‌توانند آسمان و حریم هوایی ایران را تصرف کنند و در اختیار بگیرند، «کالین پاول» وزیر خارجه اسبق آمریکا که به عنوان مهمان و کارشناس تلفنی برنامه بود، نسبت به این اظهارات واکنش نشان داد.
 او پس از خنده‌ای تمسخر آمیز گفت : نه نه ، من چنین فکر نمی‌کنم. صحبت‌های شما بیشتر جنبه جوک و خنده دارد؛ اگر ایران مستقیم با شما وارد جنگ شود شما حتی فرصت پیدا نمی‌کنید که تلفن را بردارید تا از ما تقاضای کمک کنید. بهتر است کمی واقع بین باشید و ایران را با یمن و هیچ کشور دیگر مقایسه نکنید؛ حتی ما هم تا کنون چنین ادعایی نکرده‌ایم.
از لاف در غربت سعودها
تا‌اشک کماندوهای آمریکایی در خلیج‌فارس
سعودی‌ها که از توهماتشان در حمله به ایران به انیمیشن سازی رو آوردند، آن‌هم در شرایطی که فیلم‌های فضاحت بار دستگیری مزدوران اجاره‌ای شان به دست مبارزان الحوثی یمن در رسانه‌های دنیا و شبکه‌های مجازی منتشر می‌شود، لااقل رسانه‌های کشور خودشان را مطالعه کنند آنجا که سایت خبری «عرب نیوز» تصویر تشییع باشکوه شهدای گمنام ایران را منتشر می‌کند و در ذیل آن می‌نویسد: «پاسخ جمهوری اسلامی ایران به هر حمله‌ای به هیچ وجه قابل پیش‌بینی و اندازه گیری نیست.»
همچنین حاکمان میگسار آل‌سعود که رو به این اقدامات مضحک آورده و حقایق را نمی‌بینند خوب است که یک بار دیگر تصاویر مربوط به لحظه زانو زدن سوپر کاماندوهای آمریکایی در مقابل نیروی دریایی سپاه پاسداران را که فقط چند متری به حریم دریایی ایران تجاوز کرده بودند را با خود مرور کنند تا بلکه خماری و نشئگی‌شان برطرف شود.
حکام عرب در برابر آمریکا به رعشه می‌افتند  آمریکا در برابر ایران
ناصر اللحام تحلیلگر برجسته جهان عرب که از قدرت و اقتدار ایران در برابر آمریکا و زانو زدن کماندوهای آمریکایی در مقابل نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شگفت زده شده در همان مقطع در یادداشتی نوشت: زمانی که صحنه توقیف دو قایق آمریکایی توسط قایق‎های ایرانی را مشاهده کردم، دچار شوک شده بودم. این صحنه را زیاد در جهان شاهد نبوده‎ایم و هیچ کشوری در جهان تاکنون جرئت زیر پا گذاشتن حریم نظامیان آمریکایی را نداشته
است.
وی تصریح کرد: توقیف قایق‎های آمریکایی اتفاقی نیست که هر روز رخ دهد و یک نقطه عطف در تاریخ خاورمیانه محسوب می‎شود. از زمان جنگ 1956 هیچ رهبری در جهان عرب نداشته‎ایم که رودرروی آمریکا به عنوان حامی اصلی‌اشغالگران اسرائیلی بایستد.در این شرایط و با تاسف تمام حکام عرب همچنان در برابر آمریکا به لرزه و رعشه می‎افتند، آنها بیشتر از عذاب قبر از کاخ سفید می‎هراسند. این در حالی است که ملت‎های عربی از این دیوار ترس روانی عبور کرده و تعامل بر مبنای ترس و وحشت از آمریکا را کنار گذاشته‌اند. وی تاکید کرد: من آرزوهای دیگری هم دارم؛ آرزو دارم روزی را ببینم که یک کشور عربی یک قایق آمریکایی و یا اسرائیلی را توقیف کند و آن را به سواحلش انتقال دهد و خواهان عذرخواهی دریادار آمریکایی برای آزادی آن شود. ما دیگر از عذرخواهی از کشورهای غربی و استعمارگر خسته
شده‎ایم.