kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۱۱۷۱
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱

انصارالله با موشک بالستیک مرکز فرماندهی عربستان را در جیزان درهم کوبید


سروس خارجی-
واحد موشکی ارتش یمن در واکنش به جنایات هرروزه سعودی‌ها با یک فروند موشک بالستیک این بار مرکز فرماندهی ارتش عربستان در جیزان را در هم کوبید.
شنبه 13 آبان ماه بود که انصارالله یمن با یک فروند موشک کروز فرودگاه ملک خالد در ریاض را در هم کوبید و سعودی‌ها را به شدت نگران کرد. این عملیات دقیق شاید نخستین عملیاتی بود که باعث ایجاد «هراسی راهبردی در میان سعودی‌ها» و متحدان آنها شد. پس از این عملیات، نوبت به تاسیسات هسته‌ای در حال ساخت امارات در ابوظبی بود که هدف یک فروند موشک بالستیک یمن قرار بگیرد که گرفت. پیروزی انصارالله در عرصه موشکی حالا باعث شده تا آمریکا به دنبال تحت‌الشعاع قرار دادن این پیروزی‌ها باشد. شوی «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل و به نمایش گذاشتن قطعات یک موشک و ایرانی معرفی کردن آن را هم در همین چارچوب باید به تحلیل نشست. اما این شوهای تبلیغاتی باعث توقف عملیات‌های موشکی انصارالله علیه عربستان نشده است.در همین ارتباط واحد موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کردند بامداد شنبه(دیروز) هم یک فروند موشک بالستیک به مرکز فرماندهی و کنترل ارتش عربستان در منطقه جیزان این کشور شلیک کرده‌اند. به گزارش تسنیم، یک منبع در واحد موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به شبکه تلویزیونی المسیره این کشور گفته: «این واحد به خواست خداوند توانست مرکز فرماندهی و کنترل ارتش سعودی در جنوب منطقه جیزان را با یک فروند موشک بالستیک از نوع «قاهر ام 2» هدف قرار دهند... این موشک به دقت به مرکز فرماندهی و کنترل ارتش سعودی در جنوب جیزان اصابت کرد.» همزمان سرهنگ «عزیز راشد»، معاون سخنگوی ارتش یمن نیز گفت که «حمله واحد موشکی به مرکز فرماندهی و کنترل ارتش سعودی در جنوب جیزان یک اقدام پیشدستانه برای خنثی‌سازی تحرکات دشمن بود... این واحد قادر است که اهداف راهبردی و حیاتی بیشتری را در عمق خاک عربستان هدف قرار دهد.»
جنایت تازه آل سعود و پاسخ انصارالله
اما در جدیدترین جنایت ائتلاف سعودی، بيش از 50 شهروند يمني طی حملات جنگنده‌هاي متجاوز رژيم سعودي به خاک و خون کشیده شدند. به گزارش شبکه تلويزيوني العالم، همه اعضاي چند خانواده يمني در اين حملات به شهادت رسیدند. جنگنده‌هاي متجاوز سعودي به صورت ويژه استان‌هاي تعز، الحديده و صعده را بمباران کردند. در صعده نیز 23 غيرنظامي در بازار منطقه «آل الشيخ» شهرستان «منبه» شهيد شدند. در منطقه والبه در شهرستان ظاهر در استان صعده نيز دو زن به شهادت رسيدند. در استان «الحديده» اما دست‌کم 20 غيرنظامي در حملات هوايي ديوانه‌وار به روستاي مزارعه در شهرستان خوخه به شهادت رسيدند که بيشتر آنان زن و کودک بودند. در تعز هم هشت غيرنظامي در حملات هوايي به يک بازار در منطقه «هاملي» به شهادت رسيدند و 15 نفر ديگر زخمي شدند.
 نيروهاي ارتش و کميته‌هاي مردمي يمن نيز به سرعت به این جنایات پاسخ دادند و به مواضع ارتش سعودي در عسير در جنوب عربستان حمله کردند و شماري از سربازان سعودي را کشتند و شمار ديگري را زخمي کردند. توپخانه‌هاي ارتش و کميته‌هاي مردمي يمن نيز مکان‌هاي تجمع ارتش سعودي و مزدورانش را در موضع نظامي «الطلعه» و «تبّه القياده» در نزديکي گذرگاه «خضرا» (در نجران) گلوله‌باران کردند و دو سرباز ارتش سعودي را نيز در عمليات تک تيراندازي در کوه قيس در «جيزان» کشتند. 30 مزدور سعودي نيز در درگيري با ارتش و کميته‌هاي مردمي يمن در شهرستان‌هاي «عسيلان» و «بيهان» استان «شبوه» در جنوب يمن کشته و 40 نفر ديگر زخمي شدند.