kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۱۰۹۴
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷
خطیب جمعه تهران:

آنهایی که از شیطان بزرگ اطاعت می‌کنند به سمت ذلت می‌روند



امام جمعه موقت تهران گفت: رؤسای جمهور قبلی آمریکا با اینکه از نظر ماهیت همین ترامپ هستند؛ ـ منتها ترامپ شرور بدون نقاب است و آنها شرور با پوشش مخملی بودند ـ انتقال پایتخت صهیونیست‌ها را اجرا نکردند چراکه کمی ملاحظه منافع آمریکا را می‌کردند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: مسئولان سیاسی برخی کشور‌ها وقتی از شیطان بزرگ اطاعت می‌کنند، به سمت ذلت می‌روند.
وی با بیان اینکه نابسامانی در مجاری مدیریت کشور عکس‌العمل گناهان خود جامعه است، ابراز داشت: همه مشکلات به ویژه مشکل اقتصادی با کلید تقوا قابل باز شدن است.
آیت‌الله صدیقی گفت: مسئله حساس، جهانی و منطقه‌ای ما اظهارات خطرناک رئیس‌جمهور بحران زده بی‌اصالت آمریکاست که قدس را برای پایتخت رژیم صهیونیستیِ کودک‌کش، جلاد، جعلی و بی‌هویت معرفی کرده و بنای انتقال سفارتشان را به این شهر شریف دارد.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه این اقدام ترامپ نقض قطعنامه‌های سازمان ملل است، اظهار داشت: روسای جمهور قبلی آمریکا با اینکه از نظر ماهیت همین ترامپ هستند؛ ـ منتها ترامپ شرور بدون نقاب است و آنها شرور با پوشش مخملی بودندـ انتقال پایتخت صهیونیست‌ها را اجرا نکردند چرا که کمی ملاحظه منافع آمریکا را
می‌کردند.
وی با بیان اینکه آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی داعش را ایجاد کردند، گفت: هدف آمریکا و هم‌پیمانانش از تشکیل داعش، ایجاد حصار امنی برای اسرائیل غاصب بود تا در کنار آن بتوانند سوریه و عراق را تجزیه کنند؛ آنها نه تنها به اهدافشان نرسیدند بلکه نفوذ منطقه‌ای، عاطفی، سیاسی و... ایران در منطقه تعمیق شد.
آیت‌الله صدیقی با تاکید بر اینکه خطرهایی اتحاد ملت‌های مسلمانان را تهدید می‌کرد، گفت: با تشکیل زینبیون و حیدریون، بسیج، و نجبا در واقع حلقه مستحکم دفاعی و نظامی تشکیل شد و زوال اسرائیل نه در مدت طولانی بلکه به زودی قطعی و غیر قابل انکار است.
امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: این انتفاضه‌ای که شروع شده و رهبر عزیزمان توصیه فرمودند که فلسطینی‌ها تسلیح شوند؛ باید تمامی مردم به پا خاسته و ملت فلسطین که مورد ظلم مضاعف قرار گرفته‌اند، مسلح شوند.
وی گفت: حرف ابلهانه ترامپ موجب عکس‌العمل کشورهای اسلامی شد، فلسطینی‌ها به پا خاستند، انتفاضه سوم و کنفرانس اسلامی محقق شد و در اولویت بودن مسئله فلسطین در جایگاه خودش قرار گرفت.
آیت‌الله صدیقی تصریح کرد: همه کشورهای اسلامی باید کالاهای اسرائیلی و آمریکایی را تا رسیدن به نقطه مطلوب تحریم کنند تا آمریکا مورد نفرت جهانی قرار گیرد و دست از یاوه‌گویی‌ها و بی‌قانونی‌ها بردارد.
مدیران نگاه تمدن‌سازی اسلامی ندارند
 حسن بنیانیان، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: در کشورهای غربی در بسیاری از موارد از کشور ما که در حال توسعه است، الگوبرداری می‌کنند.
وی با بیان اینکه در 200 سال اخیر الگوی دانشگاه‌های مدرن وارد کشور ما شد، ادامه داد: به تدریج و با توسعه رشته‌های علوم انسانی حوزه‌های علمیه به حاشیه رانده شد کما اینکه تا قبل از اواخر دوره‌ قاجار حوزه‌های علمیه در بسیاری از عرصه‌های اجتماعی حضور داشتند.
رئیس‌ کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: پس از قرن سیزدهم میلادی به تدریج شاخه‌های علم از یکدیگر مستقل و جریان‌های تخصصی علوم از هم گسیخت و علوم طبیعی به طور کامل از جهان‌بینی جدا شد.
بنیانیان با ‌اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر وحدت میان دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، تصریح کرد: ایشان همواره به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم ‌اشاراتی به این مسئله داشتند که در صورت تحقق منجر به تعمیق وحدت میان این دو نهاد می‌شود، چراکه ایشان در طول سال‌های مختلف تلاش کردند تا برداشت ناقصی که در ذهن بسیاری از مدیران ما وجود دارد را اصلاح کنند.
وی یادآور شد: اعضای شورای انقلاب فرهنگی در سال 81 به ضرورت وحدت میان این دو حوزه در محضر مقام معظم رهبری دست یافتند و ایشان این سؤال را مطرح کردند که به راستی فرهنگی که باید در تولید، خدمات، تصمیمات امنیتی و غیره رعایت شود و حدود را معین کند، چیست؟
رئیس ‌کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: معنای سؤال رهبر معظم انقلاب اسلامی این است که همه مدیران در تمامی سازمان‌ها باید رفتارهای روزمره و برنامه‌ریزی‌های بلندمدت خود را ذیل رفتاری مبتنی بر دین شکل دهند تا بدین طریق بتوان تمدن‌سازی اسلامی را آغاز کرد.
بنیانیان با ‌اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سال 89 ابراز داشت: سفر ایشان به قم و سخنرانی‌شان در جمع عالمان آن شهر مبنی بر این بود که ایشان درباره علوم انسانی در دانشگاه‌ها و خطر دانشگاه‌های مسموم هشدار داده بودند.
وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه ما یک رسالت بزرگ بر دوش دانشگاه‌ها دارند، گفت: حوزه‌های علمیه موظفند تا نظریات اسلامی را از متون اسلامی بیرون بکشند و آنها در اختیار همگان قرار دهند.
رئیس‌ کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: مدیران نگاه تمدن‌سازی اسلامی ندارند و به افق‌های بلندمدت فکر نمی‌کنند چراکه به شدت احساس موقتی بودن دارند که این بسیار خطرناک است.