kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۹۹۵
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۱
از دفاع در برابر دشمن تا ساخت سرپناه برای زلزله‌زدگان

جهاد مقدس فرزندان ملت ادامه دارد



وقتی واژه جهاد به گوش می‌رسد ذهن انسان بیشتر به سوی میدان نبرد و رودررو شدن با دشمن می‌رود، اما در فرهنگ واژگان انقلاب اسلامی گویی جهاد نیز پر معنی‌تر شده است.
شاید هیچ ملت و قومی در دهه‌های اخیر و به ویژه پس از انقلاب اسلامی به اندازه مردم ما با فرهنگ جهاد آشنایی نداشته باشند، از  حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و جهاد سازندگی با همان اعتقاد و انگیزه جهاد نظامی در روستاها و نقاط دور افتاده کشور، تا بالا زدن آستین همت توسط نسل سوم انقلاب اعم از دانشجو و طلبه و... برای حل مشکلات محرومان در میدان اردوهای جهادی.
در سال‌های اخیر هم جوانان مدافع حرم برگ دیگری از جهاد در راه خدا برای دفاع از حرم اهل بیت‌(ع)، دفاع از مظلومان و البته دفاع پیشگیرانه از انقلاب و کشور اسلامی خود  را پیروزمندانه رقم زدند.
و اما امروز یک بار دیگر این روحیه و فرهنگ جهادی در مناطق زلزله‌زده کشور و در کمک به هموطنان داغ‌دیده و  آسیب‌دیده تبلور پیدا کرده است، آنجا که از ابتدایی‌ترین ساعات وقوع زلزله فرزندان ملت در سپاه و بسیج و ارتش سرافراز به یاری برادران و خواهران آسیب‌دیده خود شتافتند و تاکنون در گمنامی و خلوت خالصانه خود مشغول کمک‌رسانی و ساخت سرپناه برای زلزله‌زدگان هستند.
آری، جهاد هرگز پایان نمی‌پذیرد و به جرأت می‌توان گفت که اگر امروز همت و باکری یا محسن حججی عزیز هم بودند می‌شد آنها را در سنگر گمنامی خدمت به محرومان و نیازمندان دید.
برادران سبزپوش، خدمت شما به آسیب‌دیدگان کم از نماز و بندگی درگاه خدا ندارد، نماز و جهادتان مقبول حق.
ساخت و نصب 1900 کانکس در روستاهای
زلزله‌زده کرمانشاه ازسوی قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص)
معاون هماهنگ‌کننده سپاه نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: تاکنون ۱۹۰۰ کانکس مسکونی توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) سپاه ‌در نقاط روستایی زلزله‌زده استان ساخته و نصب شده است.
مجتبی بیاتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با ‌اشاره به تعهدات قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) در رابطه با احداث کانکس موقت در روستاها اظهار داشت: امیدواریم با شرایط بهتر پیش‌آمده روند نصب کانکس‌ها را با ظرفیت بالاتر و ‌در مقطع زمانی کوتاه‌تری به سرانجام
برسد.
وی بیان کرد: تاکنون تعداد 1800 کانکس اهدایی مردم برای مردم زلزله‌زده روستاهای سرپل‌ذهاب، ثلاث باباجانی و دالاهو در روستاها مستقر شده است.
وی با ابراز اینکه «در رابطه با زلزله 6 ریشتری منطقه ازگله تاکنون خسارت و‌ تخریب جدیدی به ما گزارش نشده است» عنوان کرد: سپاه استانی در جغرافیای دهستان‌ها و‌ روستاهای ثلاث باباجانی، دالاهو و‌ سرپل ذهاب تقسیم شدند و به امر خدمت‌رسانی مشغول هستند.
پیش از این فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء در بازدید از مناطق زلزله‌زده گفته بود: در مدت 10 روز هشت کارگاه برای تولید و ساخت کانکس زلزله‌زدگان راه‌اندازی شده که از این تعداد چهار کارگاه در تهران و چهار کارگاه در منطقه زلزله‌خیز در حال ساخت کانکس هستند. عبادالله عبداللهی گفته بود: روزانه 300 تا 400 کانکس به مناطق زلزله‌زده ارسال می‌شود و همه تجهیزات لازم به منظور ساخت کانکس وجود دارد و در زمان مقرر   حتی کمتر از آن کانکس‌ها را ساخته و تحویل مردم خواهیم داد.