kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۹۴۲
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۶
گزارش هولناک سازمان ملل از جنایات ارتش میانمار

کودکان مسلمان را زنده زنده در آتش می‌سوزانند!


سرویس خارجی-
ارتش میانمار به گفته نماینده ارشد سازمان ملل در جنایت هولناک و ضد بشری خود کودکان مسلمان میانماری را جلوی چشمان مادرانشان به صورت گروهی مورد تجاوز قرار داده و سپس آنها را زنده زنده در آتش می‌سوزانند!
درد و رنج صدها هزار تن از مسلمانان روهینگیا که برای فرار از خشونت ارتش و بوداییان افراطی میانمار به بنگلادش فرار کرده‌اند «بسیار وحشتناک» است. این سخنان نماینده سازمان ملل در مورد آوارگان میانماری است. «شوک‌آور»، «پاک سازی قومی و نژادی» و «قتل عام» دیگر تعابیری هستند که نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی در توصیف وضعیت مسلمانان روهینگیا بیان کرده‌اند.
از شهریورماه که دور جدید حملات ارتش میانمار و بودائیان افراطی به مسلمانان مظلوم این کشور شروع شده تقریبا هیچ جنایتی نمانده است که در حق این مسلمانان نشده باشد. آنها سلاخی شده‌اند، خانه‌هایشان سوزانده شده. مورد تجاوز قرار گرفته‌اند، خفه شده‌اند و... حالا نماینده ویژه سازمان ملل پس از سرکشی به این اردوگاه‌ها می‌گوید معاینه شماری از زنان آواره روهینگیا نشان می‌دهد آنها مورد تعرض وحشیانه نیروهای ارتش میانمار قرار گرفته‌اند.
اما این تنها بخشی از این تراژدی دردآور است که در سکوت جامعه جهانی در حال وقوع است. این مقام ارشد سازمان ملل روز سه‌شنبه برای شورای امنیت «ماجراهای دلهره‌آور و هولناک از آزار جنسی» زنان مسلمان «روهینگیا» توسط نظامیان میانمار را شرح داد و از سازمان ملل خواست تا خود از این منطقه بازدید به عمل آورد و خواستار پایان حملات علیه غیرنظامیان میانمار شود.
به گزارش خبرگزاری رویترز «پرامیلا پاتن» نماینده ویژه «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در امور خشونت جنسی در جنگ می‌گوید، یک زن مسلمان روهینگیا به وی گفته نظامیان ارتش میانمار به مدت 45 روز وی را در گروگان نگه داشته بود و به طور مداوم به وی تجاوز می‌کردند!
در یک مورد دیگر، یک زن دیگر در حین تحمل آزار جنسی، مورد ضرب و شتم وحشیانه یک نظامی میانماری قرار گرفته است و بینایی یک چشم خود را از دست داده است. «پاتن» خطاب به شورای امنیت گفت: «برخی شاهدان ماجرا گزارش کردند که زنان و دختران به یک صخره یا درخت بسته می‌شوند و چندین نظامی تا حد مرگ به آنها تجاوز می‌کنند»اما بخش هولناک‌تر این جنایت تمام عیار ضد بشری به گفته این مقام سازمان ملل این است که «برخی زنان شرح داده‌اند که چگونه نظامیان، کودکان را در روستا خفه می‌کنند.
برخی زنان نیز به من گفته‌اند که کودکانشان در حالیکه مورد آزار جنسی گروهی قرار گرفته‌اند، به داخل آتش پرتاب شده‌اند.» وی تصریح کرد که شورای امنیت 15 عضوی باید از میانمار و بازار کوکس در بنگلادش که بیش از 626 هزار آواره روهینگیایی از آغاز خشونت‌های ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا در استان راخین که به این منطقه فرار کرده‌اند، بازدید به عمل آورد.» وی همچنین پیشنهاد  صدور یک قطعنامه شورای امنیت را مطرح کرد که خواستار توقف فوری خشونت‌ها علیه غیرنظامیان راخین شود و تأکید کرد که اقداماتی باید برای مسئول نگه داشتن عوامل خشونت‌ علیه مسلمانان روهینگیا صورت گیرد. گفتنی است چندی پیش رسانه‌های صهیونیستی فاش کردند، سلاح مورد نیاز ارتش میانمار را اسرائیل تأمین می‌کند!