kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۸۵۳
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۴

کوتاه از شهرستان‌ها


بیمه درختان
سمنان- خبرنگار کیهان: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: امسال برای نخستین بار در استان تنه تمام درختان میوه بیمه می‌شود.
لطف‌الله رضایی اظهار داشت: بیمه تنه برای تمام درختان مثمر میوه استان در دو بازه زمانی قبل از باروری و بعد از باروری آغاز شده و تا پایان بهمن ماه ادامه دارد.
وی گفت: باغداران استان سمنان می‌توانند با پرداخت 100 تا 600 هزارریال تنه درختان باغ خود را بیمه کنند و در صورت بروز خسارت تا 10 برابر مبلغ حق بیمه غرامت مشمول حال کشاورزان زیان دیده می‌شود.
رضایی با بیان اینکه در این طرح کل محصولات باغی استان سمنان تحت پوشش قرار می‌گیرند افزود: اجرای بیمه تنه درختان میوه امسال برای سطح حدود 11 هزار و 500 هکتار اجرا می‌شود.
تخریب ساخت و ساز غیرمجاز
همدان- خبرنگار کیهان: رئیس حفاظت از اراضی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: در راستای حفاظت از اراضی کشاورزی از ابتدای سال تاکنون بیش از 200 مورد ساخت و ساز غیرمجاز با هزینه بالغ بر 120 میلیون تومان در استان قلع و قمع شده است.
رحیم برقی افزود: در زمینه اجرای حکم قلع و قمع در استان مشکل جدی وجود دارد تا جایی که بخش خصوصی حاضر به همکاری با جهاد کشاورزی نیست.
وی در تشریح این مشکل ابراز داشت: متأسفانه بعد از انجام حکم تخریب در شهرستان‌ها، ادوات به کار گرفته شده توسط اهالی روستاها شناسایی شده و آنها درصدد آتش زدن و تخریب آنها برمی‌آیند و دیگر کسی حاضر به همکاری با ما نیست این درحالی است که آوردن ادوات از شهرستان‌های دیگر استان مستلزم هزینه‌های هنگفت است.
مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: در صورت همکاری بخش خصوصی، جهاد کشاورزی آمادگی پرداخت سه برابر عرف هزینه را داراست تا بتوان در راستای حفاظت از اراضی گام برداشت.
افتتاح کلینیک و درمانگاه تخصصی
تایباد- خبرنگار کیهان: اولین کلینیک و درمانگاه تخصصی تایباد با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در شهرستان تایباد به بهره‌برداری رسید.
ساخت این مرکز بهداشتی در زمینی به مساحت 750 مترمربع با هزینه‌ای معادل 30 میلیارد ریال صورت گرفته که شامل بخش‌های مختلف از جمله داخلی، جراحی، ارتوپدی، زنان و زایمان چشم‌پزشکی، دندانپزشکی، گوش، حلق و بینی اطفال و قلب و عروق می‌باشد.
هزینه این کلینیک تخصصی از محل اعتبارات طرح تحول نظام سلامت تأمین شده است.
نیاز به دستگاه ایکس‌ری
* مدیرعامل منطقه ويژه اقتصادی دوغارون گفت: راه‌اندازی دستگاه ایکس‌ری که باعث سرعت کار و روند بازرسی می‌شود یک نیاز اساسی است.
علی‌اکبر شامانی گفت: منطقه ویژه اقتصادی دوغارون یکی از مناطق ویژه است که دارای زیرساخت‌های مناسب بوده و در افزایش صادرات به کشور افغانستان می‌تواند نقش مؤثر و مهمی ایفا کند این درحالی است که سیاست کلان گمرک ایران مبتنی بر تسهیل و تسریع در امر صادرات است.
وی افزود: گمرک دوغارون به عنوان پایلوت برای تقویت صادرات انتخاب شده و با توجه به اینکه منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در منطقه صفر مرزی قرار گرفته است و حجم بالای صادرات از منطقه صورت می‌پذیرد می‌توان با ارتباط خوبی که با گمرک دوغارون در بحث صادرات به کشور افغانستان وجود دارد گام‌های خوبی را برای توسعه صادرات به کشور همسایه برداشت.
حمایت از کالاهای صادراتی یکی از اهداف مهم اولویت‌های منطقه ویژه اقتصادی دوغارون می‌باشد.
کمک به زلزله‌زدگان
بابل- خبرنگار کیهان: رئیس هلال‌احمر بابل گفت: در طول مدت دو هفته مردم بابل یک میلیارد ریال به زلزله‌زدگان کرمانشاه کمک کردند.
علی‌محمدعلی‌تبار گفت: در این امر پنجاه هزار نفر مشارکت مستقیم و غیرمستقیم داشتند.
اعزام تیم فنی به مناطق زلزله‌زده
سرویس شهرستانها: یک تیم فنی از سوی دانشکده عمران دانشگاه سمنان با هدف ارزیابی اتفاقات و میزان خسارت وارده به ساختمان‌ها، راه‌ها و تأسیسات زیربنایی و نحوه امدادرسانی، 10 آذر عازم مناطق زلزله‌زده غرب کشور شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه سمنان، اعضای این تیم شامل پروفسور علی خیرالدین متخصص در زمینه سازه و مقاوم‌سازی لرزه‌ای، دکتر عبدالحسین حداد متخصص در زمینه خاک و پی و ژئوتکنیک و دکتر رضا وهدانی متخصص در زمینه مهندسی زلزله و کنترل سازه‌ها است.
گزارش این بازدید برای به‌روز‌رسانی آئین‌نامه‌های زلزله و بررسی نقاط ضعف و قوت ساخت و سازها استفاده خواهد شد.
برگزاری جشنواره ترنم آسمانی
تبریز- خبرنگار کیهان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به 285 اثر باکیفیت بسیار بالای جشنواره ترنم آسمانی گفت: این جشنواره در سال آینده به مناسبت تبریز 2018 به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود.
محمد محمدپور افزود: جشنواره در جهت تبیین و توسعه معارف و تعالیم قرآنی بود.
این گزارش حاکیست جشنواره سراسری آواها و نواهای دینی آیات ترنم آسمانی با شرکت 284 گروه در تبریز برگزار و افتتاحیه آن در تالار فرهنگی پتروشیمی این شهر ترتیب یافت.
افزایش صید ماهی استخوانی
ساری- خبرنگار کیهان: از آغاز صید ماهی از بیستم مهرماه تا دهم آذر 603 تن انواع ماهیان استخوانی صید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 6 درصد افزایش یافت.
مدیرکل شیلات مازندران گفت: حدود 4 هزار و 200 صیاد مازندرانی در قالب 53 شرکت تعاونی پره استان مازندران موفق شدند 603 تن انواع ماهیان استخوانی را در دریا صید و روانه بازار مصرف کنند.
رستمی ترکیب گونه‌های ماهیان صید شده را ماهی کفال 461 تن، سفید 124 تن، کپور 282 تن و سایر گونه‌ها را 166 تن اعلام کرد و افزود: هرچند میزان صید در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 6 درصد افزایش را نشان می‌دهد، اما صید ماهی سفید 30 درصد و کپور 56 درصد کاهش داشته و کفال و سایر گونه‌ها افزایش حدود 22 درصدی را داشته است.
شرکت در رقابت قرآنی
طبس- خبرنگار کیهان: معاون فرهنگی دادگستری کل خراسان جنوبی گفت: تعداد 216 نفر اعم از آقایان و بانوان در رقابت‌های قرآنی دادگستری‌های منطقه 5 کشور به میزبانی طبس شرکت کردند.
مراسم افتتاحیه این مسابقات با حضور استاندار و مدیرکل دادگستری خراسان جنوبی و مسئولان شهرستان طبس در آستان حضرت
حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) طبس برگزار شد.
حجت‌الاسلام وحدانی‌نیا اعلام کرد: شرکت‌کنندگان از استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، یزد، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان بودند که در مدت سه شبانه‌روز در رشته‌های تحقیق، ترتیل، مفاهیم، حفظ موضوعی و حفظ در دو بخش آقایان و خانم‌ها به رقابت پرداختند.
ممنوعیت صید میگوی سفید
اهواز- خبرنگار کیهان: براساس نتایج به عمل آمده توسط کارشناسان پژوهشکده آبزی‌پروری جنوب کشور و تصمیم کمیته مدیریت صید شیلات خوزستان، صید میگوی سفید تا اطلاع ثانوی در آب‌های استان خوزستان ممنوع شد.
براساس مصوبه کمیته مدیریت صید استان خوزستان و بررسی‌های به عمل آمده توسط کارشناسان پژوهشکده آبزی‌پروری جنوب کشور، صدور مجوز صید میگوی سفید در صیدگاه‌های بوسیف، خوریات ماهشهر و سایر صیدگاه‌های استان تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شد.
مدیرکل شیلات خوزستان افزود: براین اساس صید، حمل و نقل، جابه‌جایی و تخلیه میگو در بنادر و اسکله‌های استان خوزستان و همچنین حمل و نقل و نگهداری ادوات صید میگو برروی شناورهای صیادی، ممنوع اعلام شده است.
نبی‌اله خون‌میرزایی تصریح کرد: در طول ممنوعیت صید این‌گونه آبزی، یگان حفاظت آبزیان استان با متخلفان برخورد و آنان به کمیته رسیدگی به تخلفات شیلات معرفی خواهند کرد.