kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۸۵۲
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۴
معاون وزیر راه و شهرسازی:

راه‌آهن کرمانشاه قابل بهره‌برداری است


معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از نظر ما راه‌آهن کرمانشاه قابل بهره‌برداری است و عملیات مورد نیاز برای بهره‌برداری از آن انجام شده است.
خیرالله‌ خادمی اظهار داشت: راه‌آهن کرمانشاه یکی از بهترین و مهم‌ترین پروژه‌های مورد نیاز کشور است که قابلیت اتصال به عراق را دارد.
وی با بیان اینکه این راه‌آهن در 83 هزار هکتار زمین وسعت دارد، گفت: بیش از 700 کیلومتر از آن جوشکاری شده است.
وی از تزریق 120 میلیارد تومان به صورت نقد به این پروژه طی سال گذشته خبر داد و افزود: فاز نخست آن 97 درصد پیشرفت دارد و عملیات ایستگاه به پایان رسیده است.
مدیرعامل شرکت ساخت زیربناهای حمل‌ونقل کشور با ‌اشاره به پیشرفت خوب این پروژه، اضافه کرد: طی پنج ماه گذشته از فیروزان تا کرمانشاه عملیات ریل‌گذاری انجام شده است.
هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه به همراه خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور از آخرین روند پیشرفت پروژه راه آهن غرب بازدید و در جریان آخرین روند کار قرار گرفت.
وی در این بازدید خواستار تعیین تکلیف هرچه سریعتر پروژه راه آهن شد و افزود: این پروژه جزو مطالبات اصلی مردم کرمانشاه است.
وی گفت: بنا بر تاکید رئیس‌جمهوری، شایسته است مسئولان وزارت راه و شهرسازی سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف پروژه راه آهن و اعلام زمان نهایی افتتاح آن اقدام کنند.
وی همچنین با ‌اشاره به آمار بالای بیکاری در استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: انتظار داریم از نیروهای بومی در همه بخش‌ها و سطوح این پروژه استفاده شود.
شایان ذکر است: عملیات ریل‌گذاری راه آهن کرمانشاه به پایان رسیده و کار در مراحل فنی قرار دارد که به زودی به اتمام می‌رسد.
خط آهن که از سمت ملایر در استان همدان به کرمانشاه می‌آید 176 کیلومتر طول دارد و تاکنون بیش از 12 هزار میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه شده است.