kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۸۳۷
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲
وداع «مهرمحمدی» با «دانشگاه فرهنگیان» پس از 51 ماه سرپرستی

سرپرست پُشت سرپرست!



طی حکمی از سوی وزیر علوم، «حسین خنیفر» به عنوان سرپرست جدید دانشگاه فرهنگیان جایگزین «محمود مهرمحمدی» شد.
به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، متن حکم سیدمحمد بطحایی به این شرح است: برادر گرامی جناب آقای دکتر حسین خنیفر. نظر به شایستگی، تجارب ارزشمند و مراتب علمی جناب عالی و به استناد تبصره‌ ۲ ماده ۱۰ اساسنامه‌ دانشگاه فرهنگیان، به موجب این حکم به سمت «سرپرست دانشگاه فرهنگیان» منصوب می‌شوید. امیدوار است با اتکال به ذات لایزال الهی و پیروی از منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و سیاست‌های ریاست محترم جمهوری و همراهی و مساعدت همه اساتید صاحب‌نظر و کارکنان خدوم، در تحقق اهداف عالیه آن دانشگاه و ایجاد تحول و نوآوری در نظام تربیت معلم کشور براساس مبانی اسلامی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تحولات علمی در ارتقای شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای منابع انسانی در آموزش و پرورش موفق و مؤید باشید.
لازم به یادآوری است حسین خنیفر در حالی به عنوان سرپرست جدید دانشگاه فرهنگیان انتخاب شد که محمود مهرمحمدی که از ۲۴ شهریور ماه ۱۳۹۲، به عنوان «سرپرست» در دانشگاه فرهنگیان فعالیت می‌کرد.
حسین خنیفر در سال ۱۳۴۸ در شهرستان شوش دانیال در استان خوزستان به دنیا آمد. وی پس از طی دوره متوسطه در دبیرستان شهید مطهری وارد مرکز تربیت معلم بوشهر شد و سپس تحصیلات خود را در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی آغاز کرد و در نهایت با مدرک دکتری مدیریت و برنامه‌ریزی در تهران فارغ‌التحصیل شد و به طور هم‌زمان تحصیلات حوزوی خود را نیز به صورت متفرقه کامل کرد.











خنیفر پس از ۱۸ سال خدمت در آموزش و پرورش در سال ۱۳۸۳ به عنوان استادیار در دانشگاه تهران پذیرفته شد و با توجه به انبوه کتب و مقالات منتشره توانست در عرض ۳ سال به درجه دانشیاری و عضویت هیئت علمی (رسمی- قطعی) این دانشگاه نائل شود و در سال ۱۳۹۲ به درجه استاد تمامی نائل آمد.
سوابق اجرایی و آموزشی: عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در رشته مدیریت، عضو هیئت ممیزه دانشگاه تهران (۲ دوره به مدت ۴ سال)، عضو کمیسیون علوم رفتاری دانشگاه تهران، عضو کمیسیون علوم انسانی دانشگاه تهران، عضو کارگروه تدوین سند مالی نظام آموزش و تربیت، شورای آموزشی دانشگاه جامع علمی ـ. کاربردی، شورای آموزش و پژوهش مرکز آموزش مدیریت دولتی استان قم، کمیته آمایش رشته‌ها در دانشگاه تهران، ریاست مرکز کارآفرینی پردیس فارابی، ریاست دانشگاه مدیریت پردیس فارابی، تدریس در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، و دکتری در دانشگاه تهران.
انتصاب سرپرست جدید برای دانشگاه فرهنگیان درحالی است که پیش از این مهر محمدی با ثبت رکورد 51 ماه سرپرستی این دانشگاه مهم و کلیدی، مشکلات عدیده‌ای را بر سر راه دانشجویان و اساتید شاغل در دانشگاه فرهنگیان ایجاد کرده بود. از سوی دیگر اصرار دولت یازدهم بر گزینه‌ای به نام مهر محمدی باعث شد که علیرغم منع قانونی درخصوص تداوم سرپرستی 51 ماهه، این دانشگاه در 4 سال گذشته بدون رئیس ‌به فعالیت خود ادامه داده باشد!
حال امید است با معرفی سرپرست جدید، دانشگاه فرهنگیان که به جهت تربیت معلمان و آموزگاران نسل آتی کشور، همواره مورد توجه ویژه شخص مقام معظم رهبری بوده است، در مسیر پیشرفت قرار گرفته و ثبات و آرامش را پس از 4 سال سردرگمی تجربه نماید.