kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۷۳۲
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
عارف:

هتک حرمت عاشورای 88 را محکوم می‌کنیم /ماجرای سال 88 توطئه‌ای بود که ریشه خارجی داشت

رئیس‌فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هتک حرکت عاشورای 88 را محکوم می‌کنیم، گفت: آن هتک حرمت‌های 88 توطئه بود و مبنای ما صحبت‌های رهبری است که ریشه فتنه‌گری را در خارج از کشور می‌دانند نه در داخل.


محمدرضا عارف در جمع دانشجویان دانشگاه شهرکرد با ‌اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌‌جمهور آمریکا، گفت: بی‌‌تدبیری ترامپ با تدبیر ملت‌های اسلامی باید برطرف شود.
وی با ‌اشاره به 16 آذرماه و روز دانشجو، ابراز داشت: جنبش دانشجویی تاریخ رسمی 74 ساله و ریشه در ارزش‌های اسلامی دارد، این جنبش همواره در حل بحران‌های کشور پیش‌قدم بوده، راه آن با راه رهبری گره خورده است و در راستای منویات ایشان قدم برمی‌دارد.
عارف با ‌اشاره به اینکه وظیفه دانشجو علم‌آفرینی است، توضیح داد: دانشجو باید علم را به ثروت و فناوری تبدیل کند و جنبش دانشجویی باید برنامه راهبردی برای دهه پنجم داشته باشد چرا که مدیران دهه آینده همین دانشجویان امروز هستند.
رئیس‌فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علیرغم اختلاف‌نظرها باید همه تشکلات دانشجویی وفاق داشته باشند، روی تاکتیک‌ها اختلاف هست اما روی رویکردهای کلی یک نظر مشترک وجود دارد.
به گزارش فارس، عارف با تاکید بر اینکه هتک حرمت عاشورای 88 را محکوم می‌کنیم، بیان داشت: هتک حرمت‌های 88 توطئه بود، هتک حرمت عاشورای 76 هم توطئه بود و باید در قبال هر دو موضع گرفت؛ مبنای ما صحبت‌های رهبری است که ریشه فتنه‌گری را در خارج از کشور می‌داند نه در داخل.
وی ادامه داد: ما اعتدال را گفتمان نمی‌دانیم، اعتدال یک رویداد است و یک روشی است که در دهه فعلی ضرورتی برای پیشرفت محسوب می‌شود.