kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۴۷۷
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۳

گزارش سازمان ملل از سرکوب سیستماتیک شیعیان بحرین


کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل متحد، نگرانی شدید خود را درباره «سرکوب سیستماتیک جمعیت شیعه بحرین» از طرف مقامات رژیم آل خلیفه، ابراز داشتند.
کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل بیانیه‌ای درباره شیخ عیسی قاسم رهبر نهضت اسلامی بحرین منتشر و در این بیانیه نگرانی شدید خود را درباره سرکوب سیستماتیک جمعیت شیعه بحرین ابراز کرد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، در این بیانیه آمده است: «چهار کارشناس سازمان ملل از دولت بحرین خواستند تا حقوق بشر را در رابطه با شیخ عیسی قاسم که 76 سال سن دارد، رعایت کند. ما از اخبار مربوط به این موضوع که دولت بحرین سرانجام این اجازه را به شیخ عیسی قاسم داد که وی به بیمارستان برود و به امکانات آنجا دسترسی پیدا کند استقبال می‌کنیم اما از اینکه وی همچنان در خانه خود زندانی است، نگرانیم.
ما از مقامات بحرین می‌خواهیم که اجازه ملاقات آزاد با ایشان فراهم شود و تیم‌های درمانی بتوانند بدون هیچگونه محدودیتی او را درمان کنند و دسترسی وی به امکانات پزشکی لازم را پس از ترک بیمارستان فراهم کند. وی همچنین پس از بهبود باید بتواند و بدون هیچگونه محدودیتی آزاد باشد و بازداشت نشود.»
تابعیت بحرینی شیخ عیسی قاسم در ماه ژوئن(خرداد) سال 2016 لغو شد و در ماه مه(اردیبهشت) 2017 به پولشویی متهم شد. او بیش از شش ماه است که در خانه خود زندانی است و از بیماری‌های مختلف رنج می‌برد. گزارشگران ویژه حقوق بشر بر روی این موضوع تاکید دارند که احترام به حقوق تمامی افراد بدون هیچ تبعیضی نسبت به دین و اعتقاد آنها می‌تواند از هرگونه خشونت و درگیری جلوگیری کند.