kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۴۶۷
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲
در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری

ائمه جمعه خوزستان خواستار ممانعت رئیس‌جمهور از برگزاری آزمون استخدامی شرکت‌های تابعه وزارت نفت شدند


 ائمه جمعه خوزستان طی نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور ضمن اعلام اعتراض و نارضایتی مردم خوزستان نسبت به شرایط شرکت در آزمون استخدامی 2500 نفره شرکت‌های تابعه وزارت نفت خواستار ممانعت رئیس‌جمهور از برگزاری این آزمون با شرایط کنونی آن شدند.
در بخشی از این نامه آمده بی‌توجهی به نیروی انسانی جوان استان زرخیز خوزستان، اولویت فارغ‌التحصیلان دیگر دانشگاه‌های کشور و بی‌توجهی به دانشجویان دانشگاه صنعت نفت در خوزستان همچنین چشم‌پوشی از سوابق مؤثر کارکنان پیمانی بومی شرکت‌های تابعه وزارت نفت در این استان بخشی از موارد اعتراض قیدشده در نامه ائمه استان خوزستان خطاب به رئیس‌جمهور است.
ائمه جمعه استان خوزستان در این نامه ضمن تذکر تبعات اجتماعی و امنیتی احتمالی ناشی از شرایط نامناسب این آزمون استخدامی خطاب به رئیس‌جمهور، خواستار ممانعت از شیوه کنونی استخدام به دلیل گستردگی دامنه اعتراضات مردمی شدند.
همچنین امام جمعه اهواز در جمع مردم این شهر با بیان اینکه فرصت‌های استخدامی باید بیشتر در اختیار بومی‌ها باشد، گفت: این حق قانونی، شرعی و عقلی است و مسئولان کارگزینی وزارت نفت باید تسلیم این حق قانونی باشند.
آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی‌جزایری با بیان اینکه افزایش بیکاری یک خطر برای جامعه است، اظهار کرد: مسئولان کارگزینی وزارت نفت به خوزستان بی‌مهری کردند و در شرایط جدید استخدام 2 هزار و 500 نفر، شرایطی را تعیین کردند که دیگران از استان‌های دیگر بیایند و در سوسنگرد، هویزه و جفیر در میادین نفتی ما کار کنند.
وی با طرح این پرسش که تکلیف فارغ‌التحصیلان بومی منطقه در این استخدام چه می‌شود، گفت: وزارت نفت باید برای این‌اشخاص دوره آموزشی برگزار کند و تجربیات آنها را افزایش دهد این روش استخدام صحیح نیست.
وی با بیان اینکه این نوع استخدام مورد اعتراض همه ائمه جمعه خوزستان است، عنوان کرد: این نوع استخدام احساسات برانگیز است و همه نسبت به این نوع استخدام احساس نگرانی کردند چرا که شیاطین خارجی به خوزستان چشم طمع دارند. با وجود این مسائل با این نوع استخدام می‌خواهید زمینه را برای دشمن فراهم کنید؟
نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه این مسئله مورد پذیرش نیست و بنده از این موضوع ناراحت هستم، افزود: نظام اسلامی ما نظام عدالت است و اگر مسئولان نمی‌توانند عدالت را رعایت کنند، استعفا دهند و مسئولان استان هم نسبت به این روند استخدام در وزارت نفت معترض هستند.
امام جمعه اهواز افزود: حق‌اشتغال در صنایع مربوط به نیروهای بومی است و ما هم این حق قانونی مردم را مطالبه می‌کنیم.