kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۴۶۵
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲
مدیر کل بهزیستی استان اصفهان

معلولان کشور منتظر تصویب طرح جامع حمایت از معلولان هستند



اصفهان- خبرنگار کیهان:
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان  از نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان اصفهان درخواست کرد تا هر چه در توان خود دارند برای تصویب طرح جامع معلولان انجام دهند.
 سعید صادقی در نشست با خبرنگاران با اشاره به طولانی شدن طرح جامع حمایت از حقوق معلولان در صحن علنی مجلس گفت: معلولان کشور دو سال است منتظر تصویب این طرح هستند.
وی با بیان اینکه معلولان با انبوهی از مشکلات مواجه هستند بر لزوم حفظ کرامت معلولان تاکید کرد و افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید بیش از پیش به فکر حقوق معلولان در جامعه باشند.
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: هم‌اکنون بالغ بر یک میلیون و 200 هزار نفر معلول در کشور تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که 120 هزار نفر از این افراد مربوط به استان اصفهان است.
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکه متاسفانه هنوز در استان اصفهان بیش از 37 درصد از اماکن برای معلولان مناسب‌سازی نشده است گفت: تلاش‌های بسیاری در حوزه حمل و نقل عمومی انجام شده اما باز هم حمل و نقل عمومی یکی دیگر از دل نگرانی‌های ما برای استفاده از معلولان است و باید شهر برای حضور معلولان مناسب شود تا آنان با آسایش خاطر وارد جامعه شوند، صادقی از خیران و مسئولان صنایع تقاضا کرد در رسیدگی به معلولان توجه ویژه داشته باشند.