kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۴۶۴
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲
رئیس ‌بازرسی اداره کل کار گلستان:

معدن زغال سنگ مینودشت به علت ایمنی پایین تعطیل شد



رئیس ‌بازرسی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: با دستور مراجع قانونی به علت ایمنی پایین،  معدن زغال‌سنگ مینودشت تعطیل شد.
علی اخوان مهدوی اظهار داشت: این معدن از نظر تهویه دچار مشکل بود و مسئولان آن هم اخطارها را جدی نگرفتند که با حکم قضایی عملیات استخراج از معدن متوقف شد.
رئیس‌بازرسی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان گلستان تاکید کرد: در بازرسی از این معدن بازرسان خطر وجود گاز و نبود تهویه را تذکر دادند که متاسفانه مدیران معدن توجه نکردند و در شهریور به آنها مهلت داده شده بود اما با گذشت 2 ماه هیچ کاری برای ایمنی‌سازی انجام نشد و بعد از 3 بار اخطار و فرصت‌های یک ماه در هر دوره با دستور مراجع قضایی تونل شماره 2 این معدن و قسمت استخراج آن تا اصلاح معایب تعطیل خواهد بود.
اخوان تصریح کرد: گروه‌های ایمن‌سازی در این مدت تنها اجازه ورود به محوطه را دارند و کارگران پس از تائید بازرسان ما می‌توانند کار استخراج را انجام دهند.
رئیس ‌بازرسی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان گلستان تاکید کرد: از 11معدن زغال‌سنگ فعال استان 2 معدن زغال‌سنگ رامیان و آزادشهر به علت تهویه نامناسب بسته شده‌اند چرا که برای ما جان کارگران مهم است.
وی گفت: برای کاهش خسارت جانی و مالی در معادن استان گلستان به‌روز شدن امکانات استخراج و تهویه مناسب می‌تواند کمک شایانی به کاهش خطرات داشته باشد.