kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۴۶۲
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

مازندران رتبه اول چاقی در کشور را داراست


ساری- خبرنگار کیهان:
پیشگیری 25 درصد از مرگ و میرها برعهده دانشگاه‌هاست و 75 درصد مابقی برعهده دیگر بخش‌های دولتی و خصوصی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این مطلب گفت: خودروسازها، جاده‌ها، فرهنگ رانندگی، مصرف آب، دفع زباله‌ها، آلاینده‌ها، نوع تغذیه مصرفی، رژیم غذایی، میزان تحرک، استرس، اضطراب و اخبار و حوادث فضاهای مجازی و گسترش رسانه‌‌ها و... به سطح  حوزه سلامت آسیب وارد می‌کنند که باید بدان توجه بیشتری شود.
سیدعباس موسوی با اشاره به افزایش 110 تخت ویژه در طول برنامه تحول سلامت در مازندران، مجموع تخت‌های ویژه استان را 627 تخت شامل آی‌سی‌یو و سی‌سی‌یو اعلام کرد و افزود: دو هزار و 820 تخت فعال در سطح بیمارستان‌ها وجود دارد که از این تعداد 850 تخت به بخش خصوصی و تامین اجتماعی اختصاص دارد.
وی با اشاره به طراحی 13 کلینیک ویژه گفت: تاکنون 7 پروژه افتتاح شد و 8 بلوک زایمانی در استان به مساحت 4500 مترمربع طراحی شده است.
موسوی با ابراز نگرانی از وضعیت چاقی مردم گفت: مازندران با در اختیار داشتن رتبه اول چاقی در کشور هم‌اکنون رتبه پنجم در فشار خون بالا و رتبه هفتم در دیابت را دارد که بسیار نگران‌کننده است.
وی از راه‌اندازی پژوهشکده طب سنتی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد و با اشاره به مرگ 3 مادر باردار در سال جاری و 4 مورد مرگ مادران در سال گذشته گفت: علت مرگ این مادران باردار از سوی پزشکی قانونی در دست بررسی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت:‌52 میلیارد تومان برای هتلینگ بیمارستان‌های استان هزینه شده و در شش ماهه اول سال جاری 7 میلیارد تومان توسط خیرین به حوزه سلامت کمک شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: مجوز ساخت یک بیمارستان 96 تختخوابی در یکی از شهرهای استان مازندران به علت عدم اجرای تعهدات باطل شده است.