kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۴۵۹
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان خبر داد:

اختصاص 218 میلیارد ریال اعتبار کسب و کار خانگی به خوزستان



مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از اختصاص 218 میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد کسب و کار خانگی به استان خوزستان خبر داد.
سیدنور محمدپور با بیان اینکه در سال جاری سه بانک سپه، مسکن و تجارت به عنوان بانک‌های عامل طرح مشاغل خانگی تعیین شده‌اند، افزود: تعهد بانک سپه 120 میلیارد ریال، بانک مسکن 30 میلیارد ریال و بانک تجارت 68 میلیارد ریال می‌باشد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: قرار بود اعتبار مشاغل خانگی در سال جاری 320 میلیارد ریال باشد که بانک تجارت با میزان تعهد تسهیلاتی که باید پرداخت کند موافقت نکرد و میزان تعهد خود را کاهش داد که در مجموع میزان اعتبار مشاغل خانگی نیز کاهش یافت.
به گفته دبیر کارگروه اشتغال خوزستان تاکنون اداره کل بهزیستی خوزستان 500 پرونده مددجویان خود را برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی ارائه داده است.
وی افزود: در سال کل اعتباری که برای ایجاد کسب و کار خانگی در خوزستان تخصیص یافت 50 میلیارد ریال بود که 2 بانک ملی و صادرات بانک‌های عامل در این طرح در نظر گرفته شده بودند. بانک ملی همکاری مناسبی در این طرح داشت و همچنان از پارسال تاکنون در حال پرداخت است اما بانک صادرات به تازگی برای پرداخت تسهیلات تعیین شعبه کرده و هنوز پرداختی نداشته است.
این گزارش می‌افزاید، بر اساس آخرین سرشماری انجام گرفته نرخ بیکاری در خوزستان 14/3 درصد است که بالاترین نرخ بیکاری متعلق به شهرستان مسجد سلیمان با 22/7 درصد، هفتکل با 22/5 درصد و لالی با 21/4 درصد است.
مقرر شده امسال 30 هزار فرصت شغلی با اجرای طرح فراگیر اشتغال در خوزستان ایجاد شود.