kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۴۳۹
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۶

ایران اسلامی در سالروز میلاد پیامبر(ص) و امام صادق(ع) غرق در نور شد



ایران اسلامی در سالروز میلاد خجسته پیامبر اکرم حضرت محمدابن عبدالله(ص) و حضرت امام جعفر صادق ششمین اختر تابناک امامت و ولایت یکپارچه غرق نور و سرور بود.
جشن سالروز میلاد نبی‌ مکرم اسلام حضرت محمد(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) و جشن پیروزی جبهه مقاومت با عنوان «جشن وحدت، رمز مقاومت و پیروزی» روز چهارشنبه در بارگاه منور حضرت امام رضا(ع) برگزار شد. به گزارش ایرنا در این مراسم که با حضور آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد، از خانواده شهدای جهان اسلام از کشورهای مختلف تجلیل شد. در این مراسم خانواده‌های شهیدان محمود مکی‌ابوتاکی از بحرین، حسن محمودالعبدالله و علی و محمد قطیف از عربستان، عباس و حسین الشریف از پاکستان، ابراهیم حمیدمحمد حمیدالدین از یمن و رضوان محمدالرحمه از لبنان مورد قدردانی قرار گرفتند.
همچنین از خانواده‌های شهیدان سیدعلیرضا نقوی و ابوحامد توسلی از افغانستان، عبدالخضرا پارسا از عراق و خانواده پنج شهید زکزاکی از نیجریه در این مراسم قدردانی شد. علاوه  بر آن یاد شهیدان حجت‌الاسلام محمود تقی‌پور و محرابی از مشهد و 2 شهید اهل سنت علی میرزادوستی و نصرالله نورزهی از جمهوری اسلامی ایران نیز گرامی داشته شد.
همچنین شهر مقدس قم در سالروز میلاد خجسته پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) یکپارچه غرق در نور و سرور است.
به گزارش ایرنا، حرم نورانی کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه(س) به صورت باشکوه آذین‌بندی شده بود و گروهی از شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از سراسر کشور با حضور در کنار مضجع شریف آن حضرت ضمن شرکت در آیین‌های جشن و سرور، این عید بزرگ را به یکدیگر تبریک می‌گفتند.
رواق‌ها، صحن‌ها و شبستان‌های حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با برگزاری آیین‌های مختلف، مملو از عاشقانی است که دل‌های خویش را به مضجع شریفش گره زده و با در دست گرفتن شاخه‌های گل به مداحی اهل بیت(ع)، مولودی‌خوانی و سخنرانی در خصوص زندگی گهربار پیامبراکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) گوش‌جان می‌دهند.
در بیوت آیات عظام، دفتر رهبر معظم انقلاب، مساجد، تکایا و حسینیه‌های این شهر نیز به همین مناسبت مجالس جشن ترتیب یافته و سخنرانان گوشه‌هایی از زندگانی گهربار حضرت پیامبراکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) را بیان می‌کنند. مسلمانان خارجی مقیم قم نیز با برگزاری آیین‌های جشن و سرور به شیوه سنتی، نسبت به خاندان عصمت و طهارت(ع) ادای احترام می‌کنند.
مردم متدین و دوستدار ولایت شهرهای مختلف کشورمان نیز از چند روز پیش با چراغانی و آذین‌بندی خیابان‌ها و معابر و با حضور در آیین‌های هفته وحدت، ارادت خود را به پیامبراکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) نشان دادند.
کسبه و بازاریان مناطق مختلف استان در شهرهای کشور نیز با چراغانی و برافراشتن پرچم‌های رنگی به نشانه پاسداشت هفته وحدت، عشق، ارادت و دلبستگی خود را به دین اسلام و اهل بیت(ع) ابراز داشتند.
همچنین به همین مناسبت آیین‌های جشن و سرور در مساجد و تکایا و دیگر اماکن متبرکه با حضور عاشقان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برگزار شد. بسیاری از زوج‌های جوان نیز آغاز زندگی مشترک را به یمن سالروز میلاد حضرت محمد(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) آغاز کردند.