kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۴۳۱
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۶
قرعه سخت برای استقلال و تقابل پرسپولیس با تیم ژاوی در لیگ قهرمانان آسیا

ادعای رئیس‌فدراسیون فوتبال رد شد؛ بازی‌های ایران و عربستان در زمین بی‌طرف!



قرعه کشی فصل جدید یگ قهرمانان آسیا در کوالالامپور مالزی انجام شد و نمایندگان ایران در گروه‌های A تا D قرار گرفتند.
مراسم قرعه کشی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا در مالزی برگزار شد و تیم‌های پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی که به صورت مستقیم در این مسابقات حضور دارند، رقبای خود را شناختند. تیم پرسپولیس این دوره از مسابقات، در گروه سوم در کنار الوصل امارات و السد قطر و برنده پلی آف نسف قارشی ازبکستان و الفیصلی اردن قرار گرفت. تقابل پرسپولیس با تیم السد که ژاوی هرناندز و مرتضی پورعلی گنجی را در اختیار دارد از نکات جالب این گروه است.
تیم استقلال به نسبت پرسپولیس قرعه سخت تری دارد. استقلال این فصل با الهلال عربستان همگروه شده است و همچنین الریان قطر و برنده پلی‌آف العین امارات و المالکیه بحرین. تراکتورسازی تبریز هم در گروه اول این مسابقات با الاهلی، دیگر نماینده عربستان، الجزیره امارات و برنده پلی آف الغرافه قطر و پاختاکور ازبکستان همگروه است. ذوب آهن هم در صورت شکست نماینده هندوستان و صعود به مرحله گروهی،  با الدحیل قطر، الوحده امارات و لوکوموتیو ازبکستان همگروه می‌شود. ذوب آهن باید در تاریخ دهم بهمن سال جاری در اصفهان در مرحله پلی‌‌آف لیگ قهرمانان به مصاف آیزاول هند برود. ضمن اینکه همانند فصل گذشته مسابقات منطقه غرب آسیا در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه برگزار می‌شود.
گروه بندی کامل این مسابقات به شرح ذیل است:
*گروه A: الجزیره امارات - الاهلی عربستان - تراکتورسازی - برنده پلی آف الغرافه قطر و پاختاکور ازبکستان
*گروه B: الوحده امارات - الدحیل قطر - لوکوموتیو ازبکستان - برنده پلی آف ذوب آهن ایران و آیزوال هند
*گروه C: الوصل امارات - پرسپولیس ایران - السد قطر - برنده پلی آف نسف قارشی ازبکستان و الفیصلی اردن
*گروه D: برنده پلی‌آف العین امارات و المالکیه بحرین - الهلال عربستان - استقلال ایران - الریان قطر
ادامه دردسر برای نمایندگان ایران
اما در شرایطی که چند روز پیش مهدی تاج رئیس‌فدراسیون فوتبال ایران تاکید کرده بود که در دور جدید مسابقات لیگ قهرمانان آسیا مشکل بازی نمایندگان ایران با تیم‌های عربستانی حل شده و از آن به عنوان یک پیروزی بزرگ برای فوتبال ایران نام برده بود اما دیروز معلوم شد خبری از پیروزی نیست!
ویندرز جان دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا دیروز پس از قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا اعلام کرد که بازی تیم‌های ایرانی و عربستانی تنها بازی‌هایی در لیگ قهرمانان آسیا است که در زمین بی‌طرف برگزار می‌شود.
ویندرز جان گفت: تصمیمی که اخیرا اتخاذ شد، بر لزوم بازی تمامی تیم‌ها در زمین‌های خود، به جز تیم‌های ایرانی و عربستانی، تأکید دارد. وی تاکید کرد: ما با هر مشکلی که پیش بیاید به صورت عادلانه برخورد می‌کنیم! همانگونه که پیشتر چنین کاری می‌کردیم.
به گفته دبیرکل AFC، سایر مسابقات لیگ قهرمانان آسیا یعنی بازی تیم‌های عربستانی و اماراتی با تیم‌های قطری، در زمین خودشان برگزار می‌شود.
به این ترتیب، تیم‌های فوتبال تراکتورسازی تبریز و استقلال تهران که با الاهلی و الهلال عربستان همگروه هستند باید از همین حالا کشور دیگری را برای مسابقات خود به AFC معرفی کنند.
خبری از پیروزی بزرگ نبود
پیش از این مهدی تاج رئیس‌فدراسیون فوتبال ایران تاکید کرده بود این مشکل حل شده است و از آن به عنوان یک پیروزی بزرگ برای فوتبال ایران نام برده بود اما حالا معلوم شد خبری از پیروزی نیست! این اتفاق یک شکست دیگر برای دیپلماسی فوتبال ایران تلقی می‌شود؛ چرا که برای اولین بار نیست که میزبانی تیم‌های ایرانی با شکایت یک کشور از فوتبال ایران گرفته می‌شود وفصل گذشته با شکایت عربستان این اتفاق افتاده است. این درحالی است که علی کفاشیان، نایب‌رئیس‌AFC و عضو کمیته اجرایی است و انتظار می‌رفت با داشتن چنین کرسی‌هایی در AFC  و همچنین رایزنی‌های مختلف در فصل آینده لیگ قهرمانان درخصوص نحوه بازی‌های ایران و عربستان به نفع کشورمان رای داده شود که متاسفانه باز هم چنین
نشد.