kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۴۲۹
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۵
یکه تازی پرسپولیس در صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر

استقلال با روحیه به تعطیلات نیم فصل رفت


برتری تیم‌های پرسپولیس و استقلال برابر حریفان خود مهم‌ترین اتفاق هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال بود.
پرونده رقابت‌های هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر روز گذشته با برتری استقلال برابر سپاهان اصفهان بسته شد. در چارچوب دیدارهای روز دوم هفته پانزدهم روز گذشته چهار بازی برگزار شد که در مهم‌ترین دیدار استقلال در ورزشگاه بزرگ آزادی با نتیجه سه بر صفر سپاهان اصفهان را شکست داد. استقلال در این مسابقه شروع طوفانی داشت و در دقیقه ۴ توانست روی تیزهوشی علی قربانی و ‌اشتباه دروازه‌بان سپاهان در جای‌گیری به گل اول برسد. هرچند مهدی قائدی با فرارهایش از سمت چپ دفاع سپاهان عملکرد قابل توجهی داشت ولی این سرور جپاروف بود که در دقیقه ۳۶ روی یک ضربه کاشته، گل دوم استقلال را به ثمر رساند تا نیمه اول با این دو گل به اتمام برسد. استقلال نیمه دوم را هم طوفانی آغاز کرد و توسط سرور جپاروف در دقیقه ۴۷ به گل سوم رسید تا خیال آبی‌پوشان بابت نتیجه این مسابقه تا حد زیادی راحت شود. بعد از این گل، استقلال به حفظ و کنترل بازی روی آورد و در نهایت نیز به برتری سه بر صفر دست یافت. سیدحسن حسینی دروازه بان استقلال یکی از بهترین بازی‌های خود را در این فصل برابر سپاهان انجام داد. استقلال با این برد ۲۰ امتیازی شد و در رده هشتم جدول قرار گرفت. سپاهان هم ۱۵ امتیازی و در رده دوازدهم باقی ماند تا کار کرانچار برای ادامه کار در این تیم اصفهانی سخت‌تر از قبل شود.
در رشت تیم پرسپولیس برابر سپیدرود به برتری یک بر صفر دست یافت. علی علیپور در دقیقه ۸۲ برای پرسپولیس گلزنی کرد تا با ۸ گل، در کنار محمد قاضی در صدر جدول گلزنان قرار بگیرد. در نیمه نخست، دو تیم بازی سرعتی و پایاپایی را به نمایش گذاشتند. تیم سپیدرود چند موقعیت خوب گلزنی خلق کرد ولی علیرضا بیرانوند دروازه‌بان پرسپولیس مانع گلزنی تیم حریف شد. پرسپولیس هم در یک صحنه روی ضربه سر علی علیپور می‌توانست به گل برسد که این موقعیت از دست رفت تا نیمه نخست با تساوی بدون گل تمام شود. در نیمه دوم هم کیفیت بازی و موقعیت سازی بازیکنان دو تیم تفاوت زیادی با نیمه نخست نداشت و موقعیت صددرصد گل روی دروازه پرسپولیس و سپیدرود ایجاد نشد. برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس برای افزایش بار هجومی تیمش، گادوین منشا را از زمین بیرون کشید و فرشاد احمدزاده را به جای وی وارد زمین کرد. در ادامه مسابقه، این تیم پرسپولیس بود که با تیزهوشی علی علیپور توانست گل اول را به ثمر برساند. محسن مسلمان ضربه کاشته‌ای را روی دروازه سپیدرود ارسال کرد و علیپور هم در دقیقه ۸۲ با یک شوت تک‌ضرب، گل اول تیمش را به ثمر رساند. پرسپولیس با این برد ۳۳ امتیازی شد تا باوجود یک بازی کمتر، به صدرنشینی‌اش در جدول ادامه بدهد و رکورد کسب بیشترین امتیاز در نیم فصل را از آن خود کند. پیش از این، این رکورد با ۳۱ امتیاز در اختیار سپاهان بود. در اصفهان، ذوب‌آهن با نتیجه دو بر صفر نفت تهران را شکست داد. کی روش استنلی (۷۷) و مرتضی تبریزی (۸۹) برای ذوب‌آهن گلزنی کردند تا امیر قلعه‌نویی بعد از چند هفته ناکامی، از بحران فرار کند.
در مشهد گسترش فولاد تبریز دست به کار بزرگی زد و تیم پدیده را با نتیجه دو بر صفر شکست داد. در این دیدار تیم گسترش فولاد تبریز در دقیقه ۳۰ توسط رضا خالقی‌فر به گل رسید و بازیکنان این تیم توانستند در ادامه کار با دفاعی خوب از گل زده خود محافظت کنند. در حالی که پدیده برای رسیدن به گل تساوی تلاش می‌کرد این گسترش بود که در دقیقه ۹۰ توسط ایمان بابایی به گل دوم رسید.
در تبریز جدال تیم‌های تراکتورسازی و فولاد خوزستان با تساوی یک – یک به پایان رسید. در این بازی که در هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر برگزار شد تیم فولاد که در هفته‌های اخیر نمایش فوق‌العاده‌ای داشته است در دقیقه ۶۶ صابر حردانی از میزبان خود پیش افتاد اما شاگردان گل محمدی با تلاش زیادی که داشتند توانستند در دقیقه ۷۴ توسط محمدرضا مهدی زاده به گل تساوی دست پیدا کنند.
برتری نفت، سایپا و پارس جنوبی جم
در روز نخست رقابت‌های هفته پانزدهم، پنجشنبه سه بازی برگزار شد. در خوزستان تیم صنعت نفت توانست با یک گل استقلال این شهر را شکست دهد. تک گل بازی را حسین بغلانی (۲۰ -پنالتی) برای صنعت نفت زد. بعد این بازی عبدالله ویسی از سرمربیگری استقلال خوزستان استعفا داد. در تهران سایپا با یک گل پیکان را شکست داد. محمد سلیمانی (۷۰) تک گل شاگردان دایی را به ثمر رساند. پارس جنوبی جم هم در زمین خودش با یک گل مشکی‌پوشان را شکست داد. حسین پور امینی (۹۶ - پنالتی) گل تیم پارس جنوبی را به ثمر رساند.