kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۴۲۲
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳
تیلرسون با تکرار ادعاهای واهی و بی‌اساس

علی‌رغم اقدامات ایران در خاورمیانه از برجام حمایت می‌کنیم!


وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن تکرار ادعاهای همیشکی، تکراری و بی‌اساس علیه ایران تصریح کرد علی‌رغم اقدامات متزلزل‌کننده ایران در یمن، سوریه و عراق، از توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ حمایت می‌کنیم.
«رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با «فدریکا موگرینی» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد که اقدامات ایران ثبات در یمن، عراق و سوریه را متزلزل کرده است اما با این وجود ما از توافق هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) حمایت می‌کنیم.»
وزیر خارجه آمریکا  گفت: «ما در خصوص برجام و مسئول نگه داشتن ایران در قبال این توافق هسته‌ای و اجرای کامل مفاد برجام بحث و گفت‌وگو کردیم. البته درباره فعالیت‌های ثبات‌زدای ایران در منطقه نیز بحث شد.»
تیلرسون ایران را به انجام اقدامات ثبات‌زدا در منطقه متهم کرد و گفت: «این موضوعات و فعالیت‌های ایران قابل چشم‌پوشی نیست و نمی‌توان بی‌پاسخ باقی بماند. آمریکا قصد دارد همچنان اقداماتی را در این خصوص انجام دهد. ما به  دنبال همکاری با شرکای اروپایی خود هستیم.»
وزیر خارجه آمریکا حمایت ایران از مظلومین و جبهه مقاومت از لبنان گرفته تا یمن را اقدامات ثبات‌زدای ایران خواند!
موگرینی نیز تصریح کرد: ایران به توافق هسته‌ای با گروه 1+5 پایبند بوده است.مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص اهمیت ادامه اجرای برجام گفت: «تداوم اجرای برجام یک اولویت راهبردی کلیدی برای نه تنها امنیت اروپا، بلکه برای امنیت منطقه و جهان است.»
موگرینی تصریح کرد: «اتحادیه اروپا تمایل دارد با ایالات متحده در خصوص این موضوع بر پایه تداوم اجرای توافق هسته‌ای توسط آمریکا همکاری نزدیکی داشته باشد.»
گفتنی است دولت جدید آمریکا علیرغم اظهارات و اعلام مواضع شدید علیه برجام همواره درصدد حفظ آن و همزمان اجرای محدودیت‌های مضاعف برای کشورمان بوده است، آن‌ها به دنبال دائمی کردن محدودیت‌های برجام برای ایران و اضافه کردن توان موشکی و قدرت منطقه‌ای ایران به توافق هسته‌ای هستند.
سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به اظهارات تیلرسون با بیان اینکه تکرار اتهامات بی‌اساس و دروغ، هیچ کمکی به جبران خطاهای راهبردی و بزرگ آمریکا در قبال ایران و منطقه نمی‌کند به وی توصیه کرد بیشتر با واقعیات و تاریخ منطقه آشنا شود.
تیلرسون با واقعیات و تاریخ منطقه
 بیشتر آشنا شود!
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه سخنان اخیر رکس تیلرسون وزیر امور خارجه ایالات متحده بعد از دیدار با نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا را اصرار بی‌مورد و لجاجت بی‌ثمر در تکرار اتهامات واهی نسبت به جمهوری اسلامی ایران خواند.
به گزارش فارس، سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین اظهار داشت: بیان مکرر اتهامات بی‌اساس و دروغ، هیچ کمکی به جبران خطاهای راهبردی و بزرگ آمریکا در قبال ایران و منطقه طی دهه‌های اخیر نخواهد کرد و متهم کردن سایر کشورها علاج درد‌ها و زخم‌های عمیق و کهنه باقی مانده از سیاست‌های تجاوز‌کارانه و زیاده‌خواهی‌های آمریکا در این منطقه  نخواهد بود.
قاسمی تصریح کرد: تا زمان باقی است آقای تیلرسون بکوشد با واقعیات و تاریخ منطقه و سیاست‌های آمریکا و آثار و عواقب آن که به بحران‌های شدید و کشتار صد‌ها هزار زن و کودک و انسان  بی‌گناه منجر شده است، بیشتر آشنا شود و آنگاه به اظهار نظر و قضاوت اهتمام ورزد.