kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۴۱۱
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۲

کوتاه اقتصادی


* بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار، افتتاح و تمدید سپرده‌های کوتاه‌مدت ویژه ۳، ۶ و ۹‌ ماهه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی تا پایان سال ۱۳۹۶ ممنوع است.
* بر اساس آمارهای تجارت خارجی کشور در ۸ ماهه نخست سال بیش از یک میلیون تن برنج وارد کشور شده است. به گزارش تسنیم، بررسی آمارهای تجارت خارجی کشور نشان می‌دهد برنج همچنان نخستین کالای وارداتی به کشور می‌باشد. بر این اساس در 8 ماهه نخست سال بیش از یک میلیارد دلار برنج وارد کشور شده است. وزن برنج وارد شده به کشور نیز حدود یک میلیون تن می‌باشد. گفتنی است واردات برنج در 8ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 93 درصد افزایش یافته است. واردات برنج به لحاظ وزنی نیز بیش از 71 درصد رشد کرده است.
* مدیرکل طیور وزارت جهاد کشاورزی در سخنانی با تشریح وضعیت تولید طیور در کشور، تاکید کرد، در حال حاضر هیچ مشکلی برای تامین گوشت مرغ در کشور وجود ندارد. امینی با تشریح وضعیت تولید طیور در کشور، تاکید کرد، در حال حاضر هیچ مشکلی برای تامین گوشت مرغ در کشور وجود ندارد و همه تدابیر لازم برای جلوگیری از نوسان در بازار مرغ و تخم مرغ از سوی دولت، انجام شده است.
* در سال جاری تا پایان مهرماه، ۴۸ هزار و ۴۰۰ فقره چک رمزدار به ارزش ۵۲۶ هزار میلیارد ریال وصول نشده است. به گزارش تسنیم، طبق گزارش بانک مرکزی در مهرماه امسال حدود 651 هزار فقره چک رمزدار به ارزش 876 هزار میلیارد ریال وصول شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب 7 و 21/2 درصد کاهش داشته است.
* برای نخستین بار در کشور، کیف پول همراه پاسارگاد(کیپاد)، جهت سهولت در انجام تراکنش‌های پرداخت خرد، همزمان با ولادت پیامبراکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، در مشهد مقدس رونمایی شد. مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد، طی مراسمی با اشاره به پیشینه هفت ساله ارائه خدمات من‌کارت در شهر مشهد، اظهار داشت: خدمات کیپاد برای اولین بار در ایران و خاورمیانه ارایه می‌شود و این خدمت می‌تواند به عنوان تحولی در عرصه پرداخت خرد مطرح شود. وی با اشاره به امکان توسعه این خدمت در دیگر شهرها با وجود فراهم شدن زیر ساخت‌ها، افزود: البته خدمات کیپاد فقط برای مردم مشهد نیست و این خدمات برای تمام مردم ایران است چرا که هر ایرانی سالانه یک یا دو بار به شهر مشهد سفر می‌کند و به نوعی این خدمات به تمام مردم کشور ارایه می‌شود.