kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۳۹۵
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰
رئیس ‌مجلس:

ایران تا جایی که لازم باشد به سوریه در مبارزه با تروریسم کمک می‌کند



رئیس‌ مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با یک خبرگزاری روسی تصریح کرد: ایران تا جایی که لازم باشد به سوریه در مبارزه با تروریسم کمک می‌کند.
«علی لاریجانی» رئیس‌مجلس شورای اسلامی که به روسیه سفر کرده بود، در گفت‌وگو با خبرگزاری تاس گفت : ایران تا جایی که لازم باشد به سوریه در مبارزه با تروریسم کمک می‌کند.
وی در این خصوص اظهار داشت : تهران تاجایی که لازم باشد به دمشق در مبارزه علیه تروریسم کمک می‌کند زیرا جنگ علیه تروریسم در خاورمیانه هنوز تمام نشده است.
لاریجانی در این خصوص توضیح داد: «جنگ علیه تروریسم هنوز تمام نشده است. ما از همان اول وقتی که عراق و سوریه از ما درخواست کردند، به این مبارزه پیوستیم و تا جایی که لازم باشد به ارائه کمک به آنها ادامه می‌دهیم.»
لاریجانی در پاسخ به این سؤال که آیا ایران قرار است حضور نظامی خود در سوریه را بعد از پیروزی مقابل تروریست‌ها همچنان حفظ کند، گفت: «وقتی هیچ‌کس دیگر به کمک ما نیازی نداشته باشد، دیگر این امر را متوقف می‌کنیم.»
بنا به گفته لاریجانی «ایران و روسیه در خط مقدم جنگ علیه تروریسم قرار دارند و این در حالی است که بقیه فقط در این باره حرف می‌زنند.»
وی ادامه داد: «ائتلاف‌های مختلف برای مبارزه با تروریسم به وجود آمده است اما فقط روی برگه است و در حقیقت هیچ چیز رخ نمی‌دهد. برخی کشورها می‌گویند که با تروریسم مبارزه می‌کنند اما در حقیقت کاری نمی‌کنند.»
رئیس‌مجلس نمایندگان ایران ادامه داد: «با این حال، ایران و روسیه گام‌های عملی برای مبارزه با تروریسم برداشته‌اند و همه نیز شاهد آن بوده‌اند. این گام‌ها موفقیت‌آمیز بوده است. داعش متحمل ضربه بسیار جدی در عراق و سوریه شده است.»