kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۳۹۱
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰

حوادث کوتاه از کشور


    دستگیری قاتل پس از 12 سال
زاهدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان سراوان از شناسایی و دستگیری قاتل فراری بعد از 12 سال از وقوع جرم در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ «رضا زینلی» گفت: درپی قتل جوانی 27 ساله در سال 84 با شلیک گلوله و متواری شدن قاتل از محل وقوع جرم با تحقیقات و بررسی‌های انجام شده مخفیگاه متهم که مردی 37 ساله بود شناسایی و با هماهنگی قضائی وی را در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه در منزلی در حاشیه شهر سراوان دستگیر و به فرار 12 ساله‌اش پایان دادند.
وی افزود: متهم انگیزه خود را از قتل اختلافات خانوادگی عنوان کرد.
شناسایی باند سارقان اماکن
قایم‌شهر- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان قائم‌شهر از شناسایی سارقان اماکن خصوصی با 9 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ محمد، ولی‌ مرادی گفت: در پی اعلام وقوع سرقت‌های متعدد از اماکن خصوصی در نقطه‌های مختلف این شهرستان که موجب نارضایتی شهروندان شده بود، با توجه به حساسیت موضوع مراتب در دستور کار مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: مأموران موفق شدند، سارق سابقه‌دار به نام ع-ع را شناسایی کنند که در بازجویی‌های پلیس به 9 فقره سرقت اماکن خصوصی با همکاری دو نفر دیگر اعتراف کرد.
وی گفت: در بازرسی از مخفیگاه وی مقادیر زیادی اموال مسروقه کشف کردند.
انفجار گاز
تبریز- خبرنگار کیهان: سازمان آتش‌نشانی تبریز اعلام کرد: انفجار گاز در تبریز باعث سوختگی دو مرد و بستری شدن آنان در بیمارستان سینا شد.
بنابراین گزارش این انفجار در مرکز پخش تجهیزات پزشکی رضانژاد این شهر اتفاق افتاد که طی آن دو مرد 35 و 50 ساله دچار سوختگی 62 و 45 درصد شدند.
خودروی سرقتی
اصفهان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان فریدن از کشف یک دستگاه سواری پراید سرقتی کمتر از دو ساعت پس از سرقت خبر داد. سرهنگ «رضا محمدی» گفت: درپی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر سرقت یک دستگاه سواری پراید در شهرستان فریدن بلافاصله تیم‌های گشت انتظامی وارد عمل شدند که سرانجام کمتر از دو ساعت پس از وقوع سرقت سواری پراید توسط یکی از تیم‌های گشتی شناسایی و در عملیاتی ضربتی متوقف شد.
این مقام انتظامی بیان داشت: در این رابطه یک سارق دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شد.
کشف هروئین
همدان- ایرنا: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: یک محموله 2 کیلوگرمی هروئین با انهدام یک باند تهیه و توزیع موادمخدر در استان، کشف و ضبط شد.
سرتیپ بخشعلی کامرانی صالح افزود: با اشراف پلیس مبارزه با مواد مخدر استان برروی یک باند قاچاق مواد مخدر صنعتی، مشخص شد یک محموله هروئین توسط اعضای این باند به مقصد همدان بارگیری شده است. وی اضافه کرد: این محموله در اقدامی ضربتی و هوشمندانه در ورودی شهر همدان شناسایی و علاوه بر موادمخدر، یک دستگاه خودرو و یک دستگاه موتورسیکلت توقیف شد و پنج قاچاقچی موادمخدر دستگیر شدند.
سوخت قاچاق
بهار- مهر: فرمانده انتظامی شهرستان بهار از کشف 15 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ بزرگ‌علی نوری گفت: درپی اقدامات اطلاعاتی و شناسایی در راستای پیشگیری از پدیده قاچاق سوخت، پلیس بهار موفق شد فردی که تعداد 2 مخزن بزرگ را در زمینی محصور در ابتدای بلوار کشاورز بهار دفن کرده بود را شناسایی و دستگیر کنند.
سرهنگ نوری در ادامه گفت: فرد دستگیر شده که بومی شهرستان بهار است با خریدن گازوئیل اقدام به دپوی آن در مخازنی که در زمین دفن کرده بود می‌کرد و در مواقعی حساس اقدام به فروش آن به چند برابر قیمت می‌کرد.
قاتل خاموش
شیراز- فارس: فرمانده انتظامی کازرون از مرگ دو نفر بر اثر گازگرفتگی در این شهرستان خبر داد.
نجف‌علی رزمجویی، گفت: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که دو خانم بر اثر گازگرفتگی دچار مسمومیت شده و جان خود را از دست داده‌اند.
برادرکشی
بوشهر- مهر: فرمانده انتظامی شهرستان بوشهر گفت: درگیری دو برادر به دلیل اختلافات شخصی در شهر بوشهر منجر به قتل یکی از آنها شد.
سرهنگ ابراهیم عرب‌زاده اظهار داشت: در پی اعلام خبری مبنی بر درگیری منجر به قتل فردی به نام «س- م» با برادرش در محله جفره شهر بوشهر، ماموران انتظامی سریعا به محل حادثه اعزام شدند.
وی ادامه داد: با حضور ماموران در صحنه حادثه مشخص شد درگیری خانوادگی بین فرد ذکر شده و برادرش بوده که پس از مشاجره شدید و درگیری بین دو نفر، به دلیل برخورد ضربات متعدد چاقو، مقتول دچار خونریزی شدید شده و در اثر شدت جراحات به قتل رسیده است.
حفاری غیرمجاز
رشت- خبرنگار کیهان: 5 حفار اشیای عتیقه غیرمجاز در یکی از روستاهای شهرستان رودسر  دستگیر شدند. ضابطین یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رودسر در پی اطلاع از انجام حفاری غیرمجاز چند فرد ناشناس در یکی از روستاهای این شهرستان، موضوع را بررسی و در تحقیقات خود موفق شدند 5 نفر که 3 تن از آنان اهل اهواز، یک تن اهل اصفهان و یک نفر نیز اهل رودسر بود را حین انجام حفاری دستگیر کنند.
سیگارهای قاچاق
بندرعباس- فارس: فرماندهی مرزبانی استان هرمزگان از کشف سیگار قاچاق در مرزهای دریایی هرمزگان خبر داد.
علی‌اصغر خرم‌روی اظهار داشت: مرزبانان پایگاه دریابانی بندرعباس و پایگاه دریابانی بندرلنگه با اجرای دو طرح عملیاتی بزرگ موفق شدند دو باند واردکننده دخانیات به مرزهای دریایی هرمزگان را متلاشی کنند.
وی افزود: این مرزبانان با اشرافیت اطلاعاتی و عملیاتی و کنترل مرزهای دریایی موفق شدند 2 میلیون و 550 هزار نخ سیگار قاچاق را کشف و ضبط کنند.
کشف 30 هزار لیتر سوخت
قزوین- مهر: فرمانده انتظامی شهرستان بوئین‌زهرا از کشف 30 هزار لیتر سوخت خارج از شبکه توزیع در بوئین‌زهرا خبر داد.
سرهنگ حسین علیان‌نژاد اظهار داشت: ماموران یگان امداد این شهرستان در حین گشت‌زنی در محور «اشتهارد- بوئین‌زهرا» به یک دستگاه خودروی کامیون تانکردار مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی ادامه داد: در بازرسی ماموران از خودروی فوق 30 هزار لیتر سوخت نفت سفید خارج از شبکه توزیع کشف شد.
خرید و فروش مواد مخدر در کمپ
بجنورد- ایسنا: معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی از پلمب یک کمپ ترک اعتیاد در این استان خبر داد.
هاجر پاکدین گفت: این کمپ ترک اعتیاد در شهرستان فاروج به علت خرید و فروش مواد مخدر، پلمب شده است.