kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۳۹۰
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰
فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد

برخورد مقتدرانه و بدون اغماض پلیس با مخلان نظم و امنیت


فرمانده نیروی انتظامی بر لزوم برخورد توأم با اقتدار، رأفت و عدالت با مردم در کلانتری‌ها تاکید کرد و گفت: با مخلان نظم و امنیت و آرامش مردم بدون تعارف و اغماض برخورد می‌کنیم.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسین‌اشتری، در همایش عمومی فرماندهان، روسا و مدیران فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه تامین و توسعه امنیت؛ اولویت اول پلیس در شهر تهران است، اظهارداشت: امنیت و تامین این مولفه مهم و حیاتی خط قرمز پلیس است و هرگز به هیچ فرد و گروهی اجازه خدشه به امنیت را نخواهیم داد و با مخلان نظم و امنیت با اقتدار، بدون چشم پوشی و تعارف برخورد می‌کنیم.
اشتری با تاکید بر اینکه امروز هر حرکت دشمن را چون عقاب تیزبین رصد می‌کنیم و در لحظه به هر تحرکی پاسخ می‌دهیم، بیان کرد: با عنایت خداوند متعال و به برکت خون شهدا، تدابیر داهیانه مقام معظم رهبری، هوشیاری نیروهای مسلح اعم از سپاه، ناجا، ارتش ، بسیج و همچنین انسجام و پشتیبانی مردمی، امنیت مطلوبی در کشور حاکم است و باید قدردان این امنیت باشیم.
وی، تعامل نیروی انتظامی با سپاه، بسیج، ارتش، دستگاه‌های قضائی ، امنیتی، اطلاعاتی و... را مهم برشمرد و افزود: همه ما در یک مسیر گام بر می‌داریم و باید این اتحاد را با تعامل به منصه ظهور برسانیم.
فرمانده نیروی انتظامی با‌اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص مقابله و مبارزه با قاچاق، خاطرنشان کرد: قاچاق به بدنه اقتصادی کشور ضربات جبران ناپذیری وارد می‌کند و باید تلاش کنیم مطالبات رهبری در این حوزه را به خوبی پاسخگو باشیم.
مدیریت تجمعات اخیر سپرده گذاران موسسات مالی بدون تنش و درگیری
سرداراشتری همچنین در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال درباره رویکرد ناجا در مواجهه با تجمعات اخیر سپرده گذاران برخی موسسات مالی و اعتباری، گفت: با هر تجمع غیرقانونی بدون مجوز مخالف هستیم و وظیفه ما برخورد با تجمعات غیر قانونی است اما مدیریت تجمعات اخیر سپرده گذاران برخی موسسات مالی و اعتباری بدون درگیری و تنش یکی از اقدامات قابل توجه پلیس است.وی افزود: امید است مشکل این عزیزان نیز به صورت ریشه‌ای و با توجه دولت حل و فصل شود اما همواره تلاش همکارانم در تهران و سراسر کشور ساماندهی و مدیریت این‌گونه تجمعات است.
جذب «فرهنگ یار پلیس»
از میان روحانیون، هنرمندان و ورزشکاران
فرمانده انتظامی تهران بزرگ نیز در این همایش گفت: با اجرای طرح‌های هدفمند ، مستمر و با رویکرد آفندی در تلاشیم تا با مجرمان، سارقان، مالخران، اراذل و اوباش، توزیع کنندگان مواد مخدر، ناامن‌کنندگان محیط‌های اجتماعی و... برخوردهای عملیاتی بی‌امان و شبانه‌روزی داشته باشیم.
سردار حسین رحیمی با‌اشاره به اجرای طرح‌های مستمر انتظامی در راستای تأمین امنیت افزود: اجرای طرح‌هایی چون «رعد» و دستگیری بیش از 200 الی 300 سارق، مجرم ، قاچاقچی و... همزمان با عملیاتی شدن هر دوره از این طرح‌ها، بخشی از اقدامات پلیس پایتخت است.
رحیمی تأکید کرد: مبارزه با مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر از مأموریت‌های اولویت دار پلیس است و در این راستا تمام توان و ظرفیت مان را به کار می‌گیریم.
وی، از افزایش 11 درصدی کشفیات مواد مخدر، افزایش سه درصدی دستگیری قاچاقچیان در چهارماهه اخیر خبر داد و گفت: جمع‌آوری و دستگیری معتادان متجاهر طی چهار ماهه اخیر در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، افزایش 400 درصدی داشته است.رئیس‌پلیس پایتخت ادامه داد: هر سه ثانیه یک تماس به مرکز فوریت‌های پلیس پایتخت (110) می‌شود و هر 6 ثانیه یک تماس عملیاتی دریافت می‌کنیم با این شرایط؛ همت و تلاشمان پاسخگویی شایسته به هموطنان عزیز است.رحیمی، مدیریت و انضباط ترافیکی را نیز از دغدغه‌های جدی پلیس پایتخت اعلام کرد و افزود: تلاش مان مدیریت ترافیک با هدف تسهیل عبور و مرور و کاهش حوادث و تصادفات شهری است که محصول این دغدغه مندی؛ کاهش 11 درصدی جان باختگان تصادفات شهری تهران در چهار ماهه اخیر و در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته است.
وی اظهارداشت: به دنبال بکارگیری ده‌ها نفر «فرهنگ یار پلیس» از میان علما، روحانیون، بسیجیان، ورزشکاران، هنرمندان و... هستیم چراکه معتقدیم این افراد، از عناصر تأثیرگذار در جامعه هستند و در راستای پیشبرد اهداف پلیس، می‌توانیم از ظرفیت و تأثیرگذاری این عزیزان برای پیشگیری از جرم و... بهره مند شویم.
اعلام آمادگی بسیج و سپاه
برای هرگونه همکاری با ناجا
سردار محمدرضا یزدی، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ نیز در همایش عمومی فرماندهان و مدیران فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه برای برقراری امنیت در تهران بزرگ نیازمند همکاری سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و قوه قضائیه هستیم، گفت: مجموعه بسیج و سپاه برای هرگونه همکاری و هم افزایی با ناجا آمادگی لازم را دارد.