kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۳۷۳
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸

ترور نخست‌وزیر انگلیس ناکام ماند



منابع امنیتی در انگلیس از خنثی‌شدن یک طرح تروریستی برای هدف قرار دادن نخست‌وزیر این کشور، خبر می‌دهند.
طی دو سال گذشته حملات تروریستی در انگلیس به شدت بالا گرفته است، طوری که طی همین مدت صدها نفر در انگلیس به دلیل حملات تروریستی کشته و زخمی شده‌اند. تنها در سال جاری میلادی پنج حمله تروریستی در انگلیس روی داده که ۳۶ کشته و بیش از ۲۰۰ زخمی برجای گذاشته است. مسئولیت چهار مورد از این حملات را گروه داعش برعهده گرفته است.
به گفته «اندرو پارکر» رئیس‌ام‌آی5 (سازمان اطلاعات داخلی انگلیس) طی 12 ماه گذشته 9 حمله تروریستی در این کشور خنثی شده است.روز سه‌شنبه  سرویس امنیت داخلی انگلیس از خنثی کردن طرح ترور «ترزامی» نخست‌وزیر این کشور خبر داد. مقامات امنیتی انگلیس مدعی شدند: «اسلام‌گرایان افراطی قصد داشتند با انفجار یک بمب در مقابل ساختمان شماره 10 خیابان «داونینگ استریت» در لندن و ایجاد هرج و مرج و تیراندازی در هنگام ورود ترزامی، او را ترور کنند. تلویزیون «اسکای‌نیوز» نیز گزارش داده‌ که دو نفر به اتهام برنامه‌ریزی برای حملات تروریستی بازداشت شده‌اند.
به گزارش اسکای‌نیوز، پلیس و سرویس امنیت داخلی انگلیس از چند هفته پیش این طرح تروریستی را رصد می‌کردند. جزئیات مربوط به طرح این ترور را یک روز پیش‌تر مقام‌های امنیتی انگلیس در اختیار کابینه این کشور گذاشتند. رویترز نیز گزارش داده پلیس متروپولیتن لندن اعلام کرد، دو مرد به اتهام جرایم مرتبط به تروریسم بازداشت شده‌اند و در دادگاه عالی وست‌مینستر حاضر می‌شوند.
 این دو مظنون به نام‌های «نعیم الزکریا رحمان» ۲۰ ساله از شمال لندن و «محمد عقیب عمران» ۲۱ ساله از جنوب‌شرق بیرمنگام شناسایی شده‌اند.  سخنگوی «ترزامی» از اظهارنظر در این مورد خودداری کرده است اما به نوشته رسانه‌های محلی، این دو جوان هفته گذشته در لندن و بیرمنگام بازداشت شده‌اند.