kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۳۳۵
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱
رئیس ‌مجلس اعلای اسلامی عراق در دیدار با شمخانی:

اگر نیروهای مقاومت مردمی در عراق نبودند، داعش در قلب پاریس خیمه زده بود

رئیس ‌مجلس اعلای اسلامی عراق ضمن رد دخالت‌های مقامات غربی در امور داخلی این کشور گفت: اگر نیروهای فداکار مقاومت مردمی در عراق نبود، تروریست‌های داعش اکنون در قلب پاریس خیمه زده بودند.



به گزارش فارس، علی شمخانی، نماینده رهبر معظم انقلاب و دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار شیخ همام الحمودی رئیس ‌مجلس اعلای اسلامی عراق و نایب‌رئیس‌پارلمان این کشور، همصدایی رئیس‌جمهور یک کشور غربی با رژیم صهیونیستی و تاکید بر انحلال حشدالشعبی را نشان‌دهنده تدارک توطئه‌ای جدید برای بازگشت ناامنی و تروریسم به منطقه ذکر کرد و اظهار داشت: مطمئنیم هوشمندی مسئولان عراق و به‌ویژه نمایندگان پارلمان این کشور اجازه به‌ثمر نشستن توطئه بیگانگان برای لطمه زدن به انسجام و امنیت داخلی این کشور را نمی‌دهد و به‌طور قطع با این فتنه‌ها مقابله خواهد شد.
وی افزود: بخش مهمی از بحران‌های منطقه با هدایت و طراحی آمریکا و رژیم صهیونیستی و با هدف حفظ امنیت حاکمان کودک‌کش تل‌آویو و فروش بیشتر تسلیحات نظامی شکل می‌گیرد، لیکن مردم عراق ثابت کردند امنیت خریدنی نیست و به جای اعتماد به قدرت‌های خارجی با اتکا به خود و بسیج مردمی شکل گرفته براساس فتوای مرجعیت می‌توانند بر بزرگترین تهدیدات امنیتی فائق شده و به پیروزی دست یابند.
شیخ همام الحمودی رئیس ‌مجلس اعلای اسلامی عراق نیز در این دیدار با تقدیر از نقش ارزشمند جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با گروه‌های تروریستی در عراق و منطقه، تاکید کرد: ما علیرغم مشکلات اقتصادی و امنیتی پیروزی‌های زیادی به دست آوردیم و این روند را با کمک متحدان واقعی خود ادامه خواهیم داد.
وی با رد دخالت‌های مقامات غربی در امور داخلی عراق، خاطرنشان کرد: اگر نیروهای فداکار مقاومت مردمی در عراق نبودند، تروریست‌های داعش اکنون در قلب پاریس خیمه زده بودند.