kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۲۷۳
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳
رئیس سازمان سیا خطاب به ویکی‌لیکس:

مراقب نیروهایت باش نمی‌گذارم اسنادی را که دزدیده‌ایم، از ما بدزدید

رئیس ‌سازمان سیا با تهدید گردانندگان سایت افشاگر ویکی‌لیکس گفته، هرگز اجازه نمی‌دهد، اسناد محرمانه‌ای را که خودشان سرقت کرده‌اند، از آنها به سرقت ببرند!


رئیس ‌سازمان سیا ضمن تاکید بر اینکه تحمل نخواهد کرد اسناد و مدارک محرمانه سرقت شده توسط آنها به وسیله شخص دیگری ربوده شود، به ویکی‌لیکس هشدار داده نسبت به حفاظت از منابع‌اش محتاط‌تر باشد. به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، صفحه رسمی سازمان سیا در توییتر این اظهارات مایک پمپئو، رئیس‌سیا درباره این آژانس جاسوسی را از مصاحبه‌ای که وی روز شنبه در نشست دفاع ملی ریگان داشته، توییت کرده است. سازمان سیا در این توییت به نقل از مایک پمپئو نوشته: «ویکی‌لیکس ممکن است فکر کند که از افرادی که برایش اطلاعات محرمانه و دیگر اسناد و مدارک سری را فراهم می‌کنند، حفاظت می‌کند اما آنها نباید خیلی به این مسئله مطمئن باشند.»
پمپئو در این مراسم که در لس‌آنجلس برگزار شده همچنین می‌گوید: «از هر فرصت دیداری که با افسرانم دارم استفاده می‌کنم و به آنها می‌گویم آخرین چیزی که ما می‌توانیم تحمل کنیم این است که این کاملا غیرقابل قبول است. وظیفه ماست که از این اسرار حفاظت کنیم. وظیفه ماست که افرادی را که این اطلاعات را سرقت کرده‌اند، پیدا کرده و آنها را طبق قوانین تحت پیگرد قانونی قرار دهیم.»
این اظهارات پمپئو 9 ماه پس از آن مطرح می‌شود که ویکی‌لیکس دست به انتشار تعداد زیادی از اسناد و مدارک محرمانه سیا زد که در آنها به جزئیات توانایی‌های سازمان سیا در هک کردن پرداخته شده است. گمان می‌رود که سازمان سیا پیش از آنکه این اسناد به دست ویکی لیکس برسد، کنترل خود بر این اسناد را از دست داده بود.
پمپئو گفته: «گاهی اوقات اظهاراتی را از جانب ویکی‌لیکس و جولیان آسانژ، بنیانگذار این سایت افشاگر می‌شنوم که فکر می‌کنند افرادی که برای این سایت اطلاعات محرمانه را فراهم می‌کنند، در امنیت هستند. آسانژ نباید به این مسئله مطمئن باشد چراکه ما در تلاشیم راهی را برای حفاظت از اطلاعات محرمانه پیدا کنیم. این را به مردم آمریکا و افسرانمان بدهکاریم... ویکی لیکس یک تهدید امنیت ملی است درست همان طور که اقدامات چلسی منینگ، افشاگر ارتش آمریکا خطراتی را برای آمریکا به وجود آورد.»