kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۲۷۱
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳
با اعلام وجود 41 میلیون فقیر

بازرس سازمان ملل: فقر در آمریکا بیداد می‌کند


سرویس خارجی-
«41 میلیون آمریکایی در فقر زندگی می‌کنند. برخلاف تصور خیلی‌ها، فقر در این کشور بیداد می‌کند.» این بخشی از گزارش تازه بازرس سازمان ملل از شرایط حاکم بر آمریکاست.
بازرس سازمان ملل متحد می‌گوید که علیرغم ثروت کلان دولت آمریکا، فقر و نابرابری در این کشور بیداد می‌کند و حدود 41 میلیون فقیر در این کشور زندگی می‌کنند.
 «فیلیپ آلستون»، بازرس سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر و فقر، با مسئول دانستن دولت آمریکا و رئیس‌جمهور آن پیرامون سختی‌های اعمال شده بر روی شهروندان آسیب‌پذیر این کشور، بازدیدهای منطقه به منطقه در آمریکا را شروع کرده است. این بازدیدها که از روز جمعه اول دسامبر(10 آذر) شروع شده‌اند، بر مسائلی چون مشکلات اقتصادی و اجتماعی آمریکا، از بی‌خانمانی در کالیفرنیا تا تبعیض‌نژادی در جنوب شرق آمریکا، بی‌توجهی به پورتوریکو و کاهش مشاغل صنعتی در ویرجینیا غربی، تمرکز دارند.
 سیاست‌های جدید ترامپ نظیر برداشتن بیمه درمانی برای میلیون‌ها خانواده از قشر ضعیف و همچنین تغییرات اخیر در سیستم مالیاتی که تنها به سود قشر ثروتمند جامعه است، این اوضاع را وخیم‌تر کرده‌اند.
 از سوی دیگر روزنامه گاردین هم اعلام کرده که طی 4 سال گذشته صدها هزار نفر به جمعیت فقیر انگلیس اضافه شده و کودکان زیادی طی سال‌های آتی به این جمعیت اضافه خواهند شد و اکنون یک پنجم جمعیت انگلیس در فقر به‌سر می‌برند.
به نوشته این روزنامه ، بنیاد «جوزف رونتری» در تحقیقات تازه خود دریافته که طی 4 سال گذشته جمعیت کودکان و بازنشستگان فقیر در انگلیس به شکل فزاینده‌ای افزایش یافته و این در 20 سال گذشته بی‌سابقه بوده است. این بنیاد از دولت خواست خانه‌هایی بسازد تا در اختیار خانواده‌های فقیر بگذارد و مزایای شغلی را افزایش داده و آموزش‌های بیشتری به بزرگسالان برای یادگیری مهارت‌ها و پیدا کردن شغل بدهد. آخرین تحقیقات این بنیاد نشان می‌دهد یک سوم کودکان انگلیسی در خانواده‌هایی زندگی می‌کنند که منابع حداقلی برای برآوردن نیازهایشان را ندارند. در حال حاضر 4 میلیون کودک، 2 میلیون بازنشسته و 8 میلیون بزرگسال در این کشور در فقر به سر می‌برند. برآوردها نشان می‌دهد تعداد کودکان فقیر در انگلیس، باز هم افزایش خواهد یافت. مطالعات سال مالی این کشور نشان می‌دهد تا 5 سال آینده تعداد کودکان فقیر 5/2 میلیون نفر می‌شود.